Har 3 problem

1. Idag så testade jag ett mk underliggande effektrör, för det första så blöddra den en jävla stund innan den kom in i "effektkurvan" när den väl kom in där så gick den som faan!
Men sen när ja körde så kom ja inte upp i mer änn 4 an, när ja la i 5 an så verkade det gå tungt, sen när ja växla ner till 4 an så varva den som faen...
2. Sen till de största problemet, när jag hade kört 500 meter, så stannar ja, då ser ja att de kommer ett rökmåln från möppen, då kollar ja ner och ser att en kylar slang mellan förgasaren och typ cylindern har åkt ur, så jag sätter i den igen, sen kör jag 100 meter till mina polare, sen gick jag med moppen hem.
Sen kolla ja i kylaren, då var den helt tom, så hällde i nytt, sen satte jag på orginal rör, men då liksom när ja gasa lite så bara den "böööööaaaa" så ja lät den stå en stund på tomgång, sen gick de inte ändå, så ja plocka isär förgasaren å rengjorde å bytte slangar m.m, sen funka den, men den vill blöddra på 1an på lite högre varv, så det lilla extra kommer inte i sluten eller hur man säger, vad kan de vara?

3. Sen en liten extra fråga, varför blev de så varmt? Tror ni det går att testa röret igen?

Tacksam för svar!
MVH
Klén