förgasare bricka

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
coolsweden1
Elmoped

förgasare bricka

Inlägg av coolsweden1 »

Tja har en Rieju spike sm sport års modell: 05

Jag har orginal förgasare finns de en bricka? typ strypning nånstans då? har hört endel snacka om att, vart finns den da? jag har alldrig stött på nån bricka som ser ut som en strypning när jag pillat med munstycke osv... :)
The sandwich
Svårstartad skrothög

Re: förgasare bricka

Inlägg av The sandwich »

coolsweden1 skrev:Tja har en Rieju spike sm sport års modell: 05

Jag har orginal förgasare finns de en bricka? typ strypning nånstans då? har hört endel snacka om att, vart finns den da? jag har alldrig stött på nån bricka som ser ut som en strypning när jag pillat med munstycke osv... :)
nej det finns inte en ''bricka'' i din förgasare. det ja skulle tro att din moped är strypt på är röret, luftfiltret och sen är den snålt bestyckad. men eftersom att du kör med trimrör sportluft och större munstycke har du inga fler strypningar..
Hur mäter man en blondins intelligens?
Stoppa en lufttrycksmätare i hennes öra
Mopeden till salu!
http://www.blocket.se/vi/22335537.htm
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

membranet och insuget är strypta på Rieju... men det märks inte om du inte ska bytta upp dig i förgasare...
coolsweden1
Elmoped

????

Inlägg av coolsweden1 »

Jag har länge funderat på att köpa en ny förgasare men de känns krångligt... etc vad ska jag köpa för nån, hur vet jag hur många mm jag ska ha på förgasaren :S
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Re: ????

Inlägg av eggi »

coolsweden1 skrev:Jag har länge funderat på att köpa en ny förgasare men de känns krångligt... etc vad ska jag köpa för nån, hur vet jag hur många mm jag ska ha på förgasaren :S
Beror helt enkelt på din setup skriv setupet så blir det mycket lättare

Edit sen kan du jo kansake ta o satsa på något bättre som cylinder tex :)
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
coolsweden1
Elmoped

min setup

Inlägg av coolsweden1 »

sport filter, under liggande metra kit även ljud dämpare, 92mm munstycke kanske mera sen, nytt fram drev imon 13 kugg har 10 nu orginal .....
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Re: min setup

Inlägg av DEA!! »

coolsweden1 skrev:sport filter, under liggande metra kit även ljud dämpare, 92mm munstycke kanske mera sen, nytt fram drev imon 13 kugg har 10 nu orginal .....
17.5 mm förgasare tror jag räcker till det :) 19 mm är för större cylindrar o uppåt :P
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Re: min setup

Inlägg av maximannen »

DEA!! skrev:
coolsweden1 skrev:sport filter, under liggande metra kit även ljud dämpare, 92mm munstycke kanske mera sen, nytt fram drev imon 13 kugg har 10 nu orginal .....
17.5 mm förgasare tror jag räcker till det :) 19 mm är för större cylindrar o uppåt :P
kör på 19mm istället de funkar bättre än 17,5mm

xerove körde på 24mm på sin beta med bara ett mk thrower rör
Bild
Låst