Jag har orginal förgasare finns de en bricka? typ strypning nånstans då? har hört endel snacka om att, vart finns den da? jag har alldrig stött på nån bricka som ser ut som en strypning när jag pillat med munstycke osv...

nej det finns inte en ''bricka'' i din förgasare. det ja skulle tro att din moped är strypt på är röret, luftfiltret och sen är den snålt bestyckad. men eftersom att du kör med trimrör sportluft och större munstycke har du inga fler strypningar..coolsweden1 skrev:Tja har en Rieju spike sm sport års modell: 05
Jag har orginal förgasare finns de en bricka? typ strypning nånstans då? har hört endel snacka om att, vart finns den da? jag har alldrig stött på nån bricka som ser ut som en strypning när jag pillat med munstycke osv...
Beror helt enkelt på din setup skriv setupet så blir det mycket lättarecoolsweden1 skrev:Jag har länge funderat på att köpa en ny förgasare men de känns krångligt... etc vad ska jag köpa för nån, hur vet jag hur många mm jag ska ha på förgasaren :S
17.5 mm förgasare tror jag räcker till detcoolsweden1 skrev:sport filter, under liggande metra kit även ljud dämpare, 92mm munstycke kanske mera sen, nytt fram drev imon 13 kugg har 10 nu orginal .....
kör på 19mm istället de funkar bättre än 17,5mmDEA!! skrev:17.5 mm förgasare tror jag räcker till detcoolsweden1 skrev:sport filter, under liggande metra kit även ljud dämpare, 92mm munstycke kanske mera sen, nytt fram drev imon 13 kugg har 10 nu orginal .....19 mm är för större cylindrar o uppåt