Tja jag ska beställa nytt drev men har lite små problem jag har just nu orginal drev både fram o bak men ska köpa fram drev nu,
jag har 10 fram nu (tror jag som orginal) ska jag köpa 14 eller 15 som fram drev?
Min setup: metra kit som avgas rör med ljud dämpare, dragen plugg, 92mm munstycke, sport lufter filter, ja de var ju typ allt men är inte nöjd..
Så de finns olika drev för olika kedjor också men jag vet fan inte om jag ska ha 420 eller 428, de finns 2 olika drev för 2 olika kedjor,
Jag köpte en 420 kedja för nån vecka sen men jag var tvungen att förlänga den för den var för liten men jag vet inte om de är de som har med 420 att göra...
Moped: Rieju spike sm sport 05
Jag vill helst inte köpa fel fram drev för min kedja.
Har 420 kedja med längden o göra eller bredden eller hur funkar de? och om jag har ett drev för 428 kedja men använder 420 kedja ändå vad händer?
svar på hur mångtandat drev du ska ha är ju vad du vill få ut av moppen..
men jag har ingen aning om vad för slags av drev du ska ha, ja har också suttit och klurat lite på det där!'
Men jag köpte en 420 kedja för min förra gick i 2 bitar... för sliten
Och denna kedjan var för liten så jag förlänge den med min förra kedja som gick sönder med lite hemma bygge.
Detta fick mig att bli tveksam på allt men jag hoppas att de är 420 drev jag sattsar på de och köper de just nu men jag tar 14 drev för mina polare säger att de bli bra men dom sa även att 15 blir för mycket.
Kan någon linka en guide hur man byter fram drev eller är de enkelt nog för att fatta när man skruvar upp allt ?
coolsweden1 skrev:Men jag köpte en 420 kedja för min förra gick i 2 bitar... för sliten
Och denna kedjan var för liten så jag förlänge den med min förra kedja som gick sönder med lite hemma bygge.
Detta fick mig att bli tveksam på allt men jag hoppas att de är 420 drev jag sattsar på de och köper de just nu men jag tar 14 drev för mina polare säger att de bli bra men dom sa även att 15 blir för mycket.
Kan någon linka en guide hur man byter fram drev eller är de enkelt nog för att fatta när man skruvar upp allt ?
jaha okej, men ja tror nog att du kanske ska tänka om att ta ett 13 kuggs drev ist. som tobban sa orkade knappt den varva ut på 13?
men iaf så är det skitlätt att byta drev, men låsringen som sitter precis framför drevaxeln kan va lite klurig att få bort men inte svårt..
lycka till nu!
Jag har dragen plugg och 12 fram, den varvar ur på nolltid, går lika fort uppför som raksträcka nästan. Varvar på tok för mycket imo.
14 går nog bra så mår även motorn bra och den slipper varva för mycket.
sen beror det ju på om man kör mycket långa sträckor som jag eller stadskörning.
meanzick skrev:Jag har dragen plugg och 12 fram, den varvar ur på nolltid, går lika fort uppför som raksträcka nästan. Varvar på tok för mycket imo.
14 går nog bra så mår även motorn bra och den slipper varva för mycket.
sen beror det ju på om man kör mycket långa sträckor som jag eller stadskörning.
Nja, på min moppe måste jag varva ut ganska mycket på 5an för att komma på 6an =O
meanzick skrev:Jag har dragen plugg och 12 fram, den varvar ur på nolltid, går lika fort uppför som raksträcka nästan. Varvar på tok för mycket imo.
14 går nog bra så mår även motorn bra och den slipper varva för mycket.
sen beror det ju på om man kör mycket långa sträckor som jag eller stadskörning.
Nja, på min moppe måste jag varva ut ganska mycket på 5an för att komma på 6an =O
meanzick skrev:Jag har dragen plugg och 12 fram, den varvar ur på nolltid, går lika fort uppför som raksträcka nästan. Varvar på tok för mycket imo.
14 går nog bra så mår även motorn bra och den slipper varva för mycket.
sen beror det ju på om man kör mycket långa sträckor som jag eller stadskörning.
Nja, på min moppe måste jag varva ut ganska mycket på 5an för att komma på 6an =O
very mutch skumt!
Men alla andra växlar är bra!
Det är bara på 5an jag behöver varva lite mer