axx problem!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
TrEz
Elmoped

axx problem!

Inlägg av TrEz »

Tjenare!
Jag har ett stage6 Pro Replica Rör, jag har bytt variator vikter till 4,0 g och dragit V-brickan. När jag hade satt på allt så axxa den bra i typ 100 meter, men sen när jag skulle t.ex vända och gasa på igen så går den as segt och gör det än. Har en 22 % tryckfjäder hemma ska jag sätta på den och kanske köpa nya kopplongsfjädrar? Har en Aerox 09.
:)
Användarens profilbild
alexanderkarlsson
F.D stuntarn

Inlägg av alexanderkarlsson »

skit i tryckisen o införskaffa kopplingsfjädrar.
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

ja du ska köpa nya kopplingsfjädrar men du kan ju sätta på tryckfjädern när du väl är inne där och meckar vet inte om det är så mycket skillnad men jag har exakt samma trim som dig
stage 6 pro replica rör
dragen v-ring
4.0 gramsvikter
och då gjorde den exakt som din men idag satte jag på 22% tryckfjäder och 40% kopplingsfjädrar och nu varvar den direkt hela tiden :D
den har gött acc :wink:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

aeroxr08 skrev:ja du ska köpa nya kopplingsfjädrar men du kan ju sätta på tryckfjädern när du väl är inne där och meckar vet inte om det är så mycket skillnad men jag har exakt samma trim som dig
stage 6 pro replica rör
dragen v-ring
4.0 gramsvikter
och då gjorde den exakt som din men idag satte jag på 22% tryckfjäder och 40% kopplingsfjädrar och nu varvar den direkt hela tiden :D
den har gött acc :wink:
Han kan sin sak :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Aeroxnoob
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Aeroxnoob »

Sätt på tryckfjädern också annars kommer den lagga och stanna i 50 om du kör i motvind eller men en passagerare på.
Sätt på den och köp kopplingsfjädrar.
Låst