Har gjort ett halvhjärtat försök med tång men jag ska prova, tack så mycket
[quote="]Du tror inte att det kan funka med sånna här?: www.biltema.se sök sedan men detta numret 19-2248 :[/quote]
Jag provar med polygrip, annars köper jag detta imorgon
om inte det funkar kan du borra ett litet hål i skruvhuvudet och sedan skruva ner en metallskruv och sedan försökar skruva ut den, kan funka men finns risk att du bara gör det värre
NEEEEJ!!!! Man måste borra hål och sen så måste man gänga om! Jag köpte min Aerox nyligen och det var det samma problem som dig Man måste borra hål och sen måste man gänga om!
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
TK_DRAC skrev:det enklaste och bästa är att ta fram vinkelslipen och göra ett jack i skruven och sen ta en vanlig skruvmejsel och skruva ut den funkar alltid..
+1. Enklast brukar vara bäst.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
Alsen skrev:
Du tror inte att det kan funka med sånna här?: www.biltema.se sök sedan men detta numret 19-2248
går ju inte att söka fram produkten på fi**tema ...
Så de vore fint om någon kunde berätta va de är för grej
Är de grispittar så avråder ja starkt då de ALDRIG fungerar
En kompis berättade om en sådan grispitt, är det en sån som fanns på biltema?
sånadära ´´grispittar´´ tror jag inte kommer funka. man måste först borra ett hål i skruven. sedan tar man grispitten och skruvar i den. men man måste skruva åt vänster för det är felvända gängor på dom. och då när du skruvar så kommer ju skruven ut efter ett tag för att gängtappen kilar sig fast. det finns nog enklare sätt att få ut skruven.
freidow skrev:ta en vinkelslip och slipa ner huvudet för skruven sitter inte fast i själva variatorkåpan, gängorna är ju i sjävla motorblocket eller hur man säger
Gjorde det på min moppe för någon dag sen, funkade klockrent:)
Okej, problemet löst först försökte jag med vinkelslip, men spåret vart för "grovt". gjorde även ett litet misstag, jag slant med vinkelslipen så jag har ett jack i variatorkåpan nu
Jag fick loss skruven genom att borra bort skruvhudvudet, inge gäng förstörd, bara att skruva i ny skruv Tack för all hjälp