teko skrev:
Skärp dig ! Kan någon *seriös* svara på frågorna?
Hur snabbt kommer en Aerox gå med effekt rör, 70cc, större förgasare, nya vikter och ny koppling? - Lätt o svara va? ;D
skulle tippa på ca 80. Men fan vet ja.. vad blir de för avgas.. låg varvigt eller högvarvigt..?
Va fan han gav ju en komplett setup, han skrev inte bara effektrör, han skrev ut fulliga namnen, fan vad du sinkar för alla på forumet på ett eller annat sätt!
Jag gissar mellan 75-85, har tyvärr ingen erfarenhet av röret dock äger jag en sådan cylinder själv och du kommer aldrig komma upp i 10-12 hk med den.
Är det möjligt att en Aerox 07-eller om det var en 08 med Levionce ZX,borrat munstycke,borttagen v-ring och tunga vikter att gå uppemot eller mer än 90 km/h???
LudiX skrev:Är det möjligt att en Aerox 07-eller om det var en 08 med Levionce ZX,borrat munstycke,borttagen v-ring och tunga vikter att gå uppemot eller mer än 90 km/h???
nej. möjligtvis 80km/h men alldrig mer.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
g-ounze skrev:
Hur snabbt kommer en Aerox gå med effekt rör, 70cc, större förgasare, nya vikter och ny koppling? - Lätt o svara va? ;D
skulle tippa på ca 80. Men fan vet ja.. vad blir de för avgas.. låg varvigt eller högvarvigt..?
Va fan han gav ju en komplett setup, han skrev inte bara effektrör, han skrev ut fulliga namnen, fan vad du sinkar för alla på forumet på ett eller annat sätt!
Jag gissar mellan 75-85, har tyvärr ingen erfarenhet av röret dock äger jag en sådan cylinder själv och du kommer aldrig komma upp i 10-12 hk med den.
tja ja har en aerox med ett yasuni z rör ja får inte köpa 70cc för pappa men om ja köper den här 50cc http://twostroke.se/product.asp?product=13170 hur mycket snabbare tror ni den skulle bli då? och behöver ja gå upp något i munstycke isfåfall ungerfär hur många?
tja
en kompis funderar på att köpa det här till sin aerox
Stage6 - Avgassystem (Pro)
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Dellorto - Förgasare (PHBG) 21mm
vad för vikter/munstycke/kopplingsfjädrar skulle han behöva till den och är det något mer han skulle behöva köpa till den?
oskys skrev:tja
en kompis funderar på att köpa det här till sin aerox
Stage6 - Avgassystem (Pro)
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Dellorto - Förgasare (PHBG) 21mm
vad för vikter/munstycke/kopplingsfjädrar skulle han behöva till den och är det något mer han skulle behöva köpa till den?
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Hej, jag vet inte om det här passar i denna tråden, (flytta den isf)
Men hur fort går en Speedfight2 på rakan? Och så undrar jag vad man kan göra för att få bättre topp och acc igenom att dra saker dvs. inte behöva köpa något.
orginal?? men den gör väl 55 på mätaren men det stämmer inte så gör väl kanske 50 den får inte gå över 51km/h. dra v-brickan plugga ur luftburken plugga ur röret .... ja en massa mer saker men alla strypningar
LudiX skrev:Är det möjligt att en Aerox 07-eller om det var en 08 med Levionce ZX,borrat munstycke,borttagen v-ring och tunga vikter att gå uppemot eller mer än 90 km/h???
Men hur kan du då förklara att han drog alla bilar på 90 vägen då??
Men han hade der ruttnaste axxet jag har sett på en moppe med effektrör.
aeroxr08 skrev:orginal?? men den gör väl 55 på mätaren men det stämmer inte så gör väl kanske 50 den får inte gå över 51km/h. dra v-brickan plugga ur luftburken plugga ur röret .... ja en massa mer saker men alla strypningar
Men hur kan du då förklara att han drog alla bilar på 90 vägen då??
Men han hade der ruttnaste axxet jag har sett på en moppe med effektrör.
Jag drog bilarna på 90väg med s6 50cc och yasuni r när jag låg i 85 enligt moppe mätare så, bilarna har också glädje mätare.
har en aerox som kommer ha den här setupen
yasuni z rör
stage 6 sport 70cc
Dellorto - Förgasare (Stage6 Racing) PHBG 19 mm
va snabbt tror ni den kan göra ärliga km/h
Nu e de så att ja har en malaguti f12. har kollat avgasröret o de finns ingen plugg. samma med pluggen i förgasaren finns inte. variatorringen skulle jag gå in i och ta bort men allt fuckade och nu vågar ja mej inte in där mer. men iaf så undrar jag om CDI Boxen är strypt på denna. isåfall färg på sladden som man ska klippa. om de nu finns en sladd?. Tacksam för svar snarast.
oskys skrev:har en aerox som kommer ha den här setupen
yasuni z rör
stage 6 sport 70cc
Dellorto - Förgasare (Stage6 Racing) PHBG 19 mm
va snabbt tror ni den kan göra ärliga km/h
jag skulle säga 90-95. men byt till ett vassare rör så kommer du i krokarna runt 100
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Hejsan! Jag har en Yamaha Aerox och undrar om man tar bort V-brickan i variatorn, hur fort går den då ungefär? och är det nåt man måste tillägga så att inte delar går sönder? MVH//Tobbe
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
RacingTobbe skrev:Hejsan! Jag har en Yamaha Aerox och undrar om man tar bort V-brickan i variatorn, hur fort går den då ungefär? och är det nåt man måste tillägga så att inte delar går sönder? MVH//Tobbe
då går den ca 70 ärliga tror jag och det är nog inget som går sönder för det
Keeway Focus -05
"Setup":
Urpluggat Stage6 pro replica
Vikter 4g/4.5g (vilket blir bäst)
Hårdare kopplingsfjädrar
Munstycke
Portat utblås
Hur fort tror ni, juts nu utan fjädrar och 4g vikter går den ärliga 55 på raksträcka med gps...
nånting är fel den gick lika fort på mätaren med min gamla originalcylinder, nu har jag originalliknande Naraku 50cc, tror jag ska porta utblåset, hur litet som hälst -.-