Köra utan ljuddämpare, dåligt ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frillanmcdillan »

Drac_01 skrev:
mini_noreen skrev:skojar du eller? :o Jag trodde de gick skit dåligt om man körde utan röret? :oops:
Varför ens testa att köra utan röret?
Skulle en 2-taktare gå bra utan avgasröret, så skulle det väll inte sitta ett där?
har du någon gång testat köra utan rör? nee,därav anledning.
Användarens profilbild
mini_noreen
Svårstartad skrothög

Inlägg av mini_noreen »

Jag har inte tästat? Jag diskutera med en annan persson bara :)
Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frillanmcdillan »

kallepalle skrev:
Frillanmcdillan skrev:
alexanderkarlsson skrev: okeej.. coolt 8) impad ja blev
Sa bara som det är, ingen av er vet ju hur den går utan rör så ni behöver inte mytta som proffs :)
jag vet visst hur det går utan rör då min polare har ägt en gammal fs1:a som han gjorde allt för att döda den. körde utan olja osv. tillslut skar den utan röret. (trodde dock alldrig att den skulle skära efter allt den varit med om)
men den kanske skar p.g.a oljan:O det behövde inte nödvändigtvis vara röret, jag försöker absolut inte försvara att köra utan rör, den som gör det med flit har nog inte alla hästar i stallet.
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!

Inlägg av Drac_01 »

Frillanmcdillan skrev:
Drac_01 skrev:
mini_noreen skrev:skojar du eller? :o Jag trodde de gick skit dåligt om man körde utan röret? :oops:
Varför ens testa att köra utan röret?
Skulle en 2-taktare gå bra utan avgasröret, så skulle det väll inte sitta ett där?
har du någon gång testat köra utan rör? nee,därav anledning.
Nej klarar mig bra ändå!
Fullt ös medvetslös..

DT70R UPDATE 6/12 Kolla! :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 889#177889
Användarens profilbild
alexanderkarlsson
F.D stuntarn

Inlägg av alexanderkarlsson »

nee. han har nog inte de..
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Frillanmcdillan skrev:
kallepalle skrev:
Frillanmcdillan skrev: Sa bara som det är, ingen av er vet ju hur den går utan rör så ni behöver inte mytta som proffs :)
jag vet visst hur det går utan rör då min polare har ägt en gammal fs1:a som han gjorde allt för att döda den. körde utan olja osv. tillslut skar den utan röret. (trodde dock alldrig att den skulle skära efter allt den varit med om)
men den kanske skar p.g.a oljan:O det behövde inte nödvändigtvis vara röret, jag försöker absolut inte försvara att köra utan rör, den som gör det med flit har nog inte alla hästar i stallet.
var inte det jag skulle ha sagt, men du sa att jag alldrig provat utan rör. just det jag skulle bevisa. men somsagt kör INTE utan rör om ni inte vill investera i ny kolv,cylinder.

tillbaka till topic:

att köra utan ljuddämpare kallas fuckokörning då den låter mer änn den går. men nej det är inte skadligt
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

jag körde utan ljudämpare ett tag på min dt för att den vart snod det enda jag märkte va at axxet blev sämre men toppen blev högre det va nån som sa att den skulle skära utan rör är skit snack den går bara riktigt dåligt och har du ortur kan det koma in skit i cylindern bara
Bild
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

vafan är det för roligt att köra utan rör särskilt sent på kvällen eller när det nu va ni skulle köra

hoppas polisen är där o tar er
o att moppen skär o ni för köpa ny cylinder kolv vev mm

håller helt med chifens inlägg sånna som ni är dom som förstör för alla som kör med lite vet i huvudet
o ni som skriver "låt dom ha lite skoj" va menar ni med det va äre för skoj med att köra utan ljuddämpare??
FUCKO

skaffa en 4 takts kinamoppe om ni vill ha ljud eller skaffa sportluftfilter
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Den skär inte utan avgasröret på nej, men risken finns att kolven värmenyper då den blir lägre komp och mindre bränsle i cylindern. Tror dock den risken är liten.....

Och för helvete, kör inte utan ljuddämpare, de låter förjävligt. Visst köp TK och vrålgasa inne i centrum men behåll åtminstone ljuddämparen

Ta er en ordentlig tänkare!

Låser här då de helt spårat ur
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst