När jag köpte min moppe så kunde man bara kicka igång den,elstarten fungerade inte.Så nu vill jag att man ska kunna starta den med elstarten.Vad behöver jag göra för att elstarten ska fungera?
ja, du lär ta reda på vad som är problemet, varför den inte startar alltså. Om det är några kablar som är av så kan du säkert fixa det genom att antigen köpa nya eller fixa dom på egen hand. Kan också vara startmotorn eller bara vara att någon kabel har har lossnat (vilket jag inte tror).
Om det är för stora problem eller att du inte vet alls vad problemet är lämnar du in den hos en Moped-firma så fixar dom det professionellt.
klickar den bara eller händer inget alls? om den klickar är det förmodligen startreläet som e pajj. om inget alls händer så kan det vara batteriet (detta kan du eliminera genom att tex kolla om du kan tuta med tändningen på fast mopeden avstängd.) eller startmotorn som e pajj, inte så lätt att se så det är sista alternativet, eller så något kabelbrott/jordfel.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
När jag köpte den så var inge el ikopplad alls,det fanns heller inget batteri.Sen fanns det en sladd som hände löst som jag tror ska gå till startmotorn.Och startmotor har jag.Men kan man inte gör ett helt nytt slags elsystem så bara elstarten fungerar?
Men vart sitter startrelät?