Nej dom är inte skit, det enda som är lite tråkigt med dom är att tork tiden för dom är ett dygn, Men annars är det på med grundlacken sen färgen och sedan om du vill ha klarlack påalex402 skrev:hadde tänkt sprayburk, men har hört och läst att biltemas fär e skit är det sant?
Varför är den dålig enligt dig?mt5a_stunt skrev:biltemas ä inte så bra de finns en annan färg på burk som ska va skit bra men kommer inte ihåg va den heter min farsa sa de å ha har lackerat lite dekar me både burk å sån annan helt tomt i huvudet nu
Får jag fråga hur länge du hade låtit det torka, tills du säger att den inte håller för något?Martinsson skrev:biltems färg håller inte för nånting, tror mej de e rena skiten, har testat att lacka massor med grejer med den. åkte till cheapy ist och köpte färg där för 38kr/burken.
Så köp inte biltemas!
Jag lackerade mina fotpinnar med biltemas mattsvarta spray färg, jag grundade, sprayade på två lager med färg, och klar lackerade.KoNG skrev:Får jag fråga hur länge du hade låtit det torka, tills du säger att den inte håller för något?Martinsson skrev:biltems färg håller inte för nånting, tror mej de e rena skiten, har testat att lacka massor med grejer med den. åkte till cheapy ist och köpte färg där för 38kr/burken.
Så köp inte biltemas!
Nej det är klart att dom inte gör men den duger om du bara ska lacka småsakerchifen skrev:säg att färgen från biltema är bra niden täcker skit, blir snabbt solblekt tål inte bensin för 5 öre... färgen rinner av såfort ni får bensin på den. det är inte ens riktig lack i dem, det är färgat klister. åk till vilken proffsfirma som hellst så ska du se att de inte lackar med biltema precis, och de är väl inte dåliga lackare?
satsa på en riktig lack istället
2k lack?maximannen skrev:Nej det är klart att dom inte gör men den duger om du bara ska lacka småsakerchifen skrev:säg att färgen från biltema är bra niden täcker skit, blir snabbt solblekt tål inte bensin för 5 öre... färgen rinner av såfort ni får bensin på den. det är inte ens riktig lack i dem, det är färgat klister. åk till vilken proffsfirma som hellst så ska du se att de inte lackar med biltema precis, och de är väl inte dåliga lackare?
satsa på en riktig lack istället
jag lackade min förgasare svart med biltemas hobbyfärg och det håller skitbra
bensinen har inte tatt bort färgen
till kåpor däremot tycker jag att man ska atsa på 2k lack
Jag tänkte att jag skulle lacka mina kåpor till sendanmaximannen skrev:Du kan köpa sån färg hos en billackerare tex det gjorde jag till min maxiFörresten vad är det du ska lacka? är det något litet så skulle jag köpa sprayfärg på biltema men om du ska tex lacka kåpor så skulle jag köpa hagmans även om det inte är att rekomendera att lacka kåpor med vanlig sprayfärg
Men jag vill helst göra det själv,men ändå att det ser bra ut?För lackerarna tar väl både tid och pengar antar jagmaximannen skrev:Okej då hade jag inte lackat med sprayfärg utan köpt 2k lackom du inte har grejer för att lacka med 2k lack hemma så kan du ju alltid lämna det till någon annan som dui känner eller lämna det till själva lackeraren
Är det lika viktigt vart man köper primer och slipning som lacken?Duger det med vattenslippapper?wattiwatti skrev:ooojaaaa! men ifall fassan din betalar såman kan få det bra med burkfärg. Bara man har en dammfri miljö, gott om tid, och lite grundläggande kunskaper om lackering. Grundarbete med slipning och primer är duktigt viktigt. men var noga bara och kolla hur lång tid du ska ha mellan lagerna... sen tjuckt med klarlack