hur kommer min moppe gå om ja har 14 fram och 60 bak? och ett metrakit?
väldigt stark antagligen men blir det för mycket nästa? och hur snabbt kommer den gå?
DerbiDLD skrev:hur kommer min moppe gå om ja har 14 fram och 60 bak? och ett metrakit?
väldigt stark antagligen men blir det för mycket nästa? och hur snabbt kommer den gå?
skulle byta ner till 13/52 för bästa effekt till det röret.
kommer du gå runt ca. 85
DerbiDLD skrev:hur kommer min moppe gå om ja har 14 fram och 60 bak? och ett metrakit?
skulle byta ner till 13/52 för bästa effekt till det röret.
kommer du gå runt ca. 85
ah, men ja tycker inte den ska gå så snabbt, och ja måste slira på kopplingen hela tiden så den kommer upp i vara och nu har jag 13,53. vill hällre ha men starkare
DerbiSM skrev:Vad är det för orginal drevning på en Gilera SMT 2006?
Behöver lite snabba svar då jag kanske ska åka och kolla på en i veckan så vore riktigt shysst om nån som kör en gilera kunde gå ut och räkna kuggarna på dreven, speciellt bakdrevet. ^^
inte säker..men har för mig att de är 11/70 ?
70 bakdrev sitter det inte på dom iallalfall, har för mig att en kompis hade 53 bak original. Fram drvet vet jag inte riktigt
DerbiSM skrev:
Behöver lite snabba svar då jag kanske ska åka och kolla på en i veckan så vore riktigt shysst om nån som kör en gilera kunde gå ut och räkna kuggarna på dreven, speciellt bakdrevet. ^^
inte säker..men har för mig att de är 11/70 ?
70 bakdrev sitter det inte på dom iallalfall, har för mig att en kompis hade 53 bak original. Fram drvet vet jag inte riktigt
12/65 vet jag att jag sett på original smt iaf, vet dock inte årsmod på den.
har en Derbi drd pro sm 08/09 och vill nu få den att gå lite snabbare med hjälp av drevning. har allting orginal nu, det vill säga 11/53 drevning? rätta mej om jag har fel. men iaf undrar vad en passande drevning kan vara för att ge den ett par till km/h. den varvar knappt upp till 8000 rpm nu så undrar med om den verkligen klarar av drevning.. känner btw inte för att plugga ur orginal avgasröret.. är tacksamm för all hjäp som kan ges av alla tsrare
Senast redigerad av Jibe den 30 juli 2009, 20:54, redigerad totalt 1 gånger.
Jibe skrev:har en Derbi drd pro sm 08/09 och vill nu få den att gå lite snabbare med hjälp av drevning. har allting orginal nu, det vill säga 11/53 drevning? rätta mej om jag har fel. men iaf undrar vad en passande drevning kan vara för att ge den ett par till km/h. den varvar knappt upp till 8000 rpm nu så undrar med om den verkligen klarar av drevning.. känner btw inte för att plugga ur orginal avgasröret.. är tacksamm för all hjäp som kan ges av alla tsrare
min original har 11/62 eller va f*n det är inga problem att varva med den !
Enligt mig är det helt otroligt om den inte kan varva ur med 11/53 för 13/53 brukar vara en riktigt bra drevning!
Jibe skrev:har en Derbi drd pro sm 08/09 och vill nu få den att gå lite snabbare med hjälp av drevning. har allting orginal nu, det vill säga 11/53 drevning? rätta mej om jag har fel. men iaf undrar vad en passande drevning kan vara för att ge den ett par till km/h. den varvar knappt upp till 8000 rpm nu så undrar med om den verkligen klarar av drevning.. känner btw inte för att plugga ur orginal avgasröret.. är tacksamm för all hjäp som kan ges av alla tsrare
Enligt mig är det helt otroligt om den inte kan varva ur med 11/53 för 13/53 brukar vara en riktigt bra drevning!
vad ska man säga, det är så det är. den har bara gått runt 80 mil, kanske har något att göra med det? är inte så kunnig (a)
vad ska man säga, det är så det är. den har bara gått runt 80 mil, kanske har något att göra med det? är inte så kunnig (a)
Om det är svårt att varva ur den nu så ska du sätta på mindre bak o större fram t.ex. 13/48 annars får du prova dig fram !
DEA!! skrev:
Om det är svårt att varva ur den nu så ska du sätta på mindre bak o större fram t.ex. 13/48 annars får du prova dig fram !
Ska köpa nya drev nu och jag undrar vad jag ska ha
Ha en Yamaha dt50r 04 (ostrypt CDI) och filad plugg.
Har just nu 12-50 och den gör på raksträcka 57-58km/h.
Dock är den rätt seg på de sista växlarna och uppför.
Tror ni att 12-52 skulle va bättre eller kom med egna förslag
Kan lägga till att jag ska fila lite mer på pluggen sen:)
Vikke-DT50R skrev:Ska köpa nya drev nu och jag undrar vad jag ska ha
Vikke-DT50R skrev:Ska köpa nya drev nu och jag undrar vad jag ska ha
Jibe skrev:vart nånstans kan jag hitta framdrev på 48 och bakdrev på 12 och 13 till min Derbi?
ska du ha den drevningen så skulle jag beställa 10 kopplingar med på 1 gång¨ möjligtvis 48 bak och 12/13 fram men det finns både på twostroke.se och på cykelkraft.se
ska man vara petig ska dessutom frågan ligga i vart kan jag köpa tråden, men det handlar ju om drev så de får la gå
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Jibe skrev:vart nånstans kan jag hitta framdrev på 48 och bakdrev på 12 och 13 till min Derbi?
ska du ha den drevningen så skulle jag beställa 10 kopplingar med på 1 gång¨ möjligtvis 48 bak och 12/13 fram men det finns både på twostroke.se och på cykelkraft.se
ska man vara petig ska dessutom frågan ligga i vart kan jag köpa tråden, men det handlar ju om drev så de får la gå
vad menar du nu? vadå 10 kopplingar? funkar inte den drevningen lr? :O