Zlacker73 skrev:Tja !
Jag har 15/37 nu men framdrev behöver bytas å jag har bara ett 13kuggars liggande så ja undrar hur mycke kommer jag förlora ca i toppfart?
Dtr-00
Ingen plugg i orgröret
ostrypt cdi
ostrypt luftburk
just nu har jag 11/52 går cirkus 75 kommer den gå snabbare men inte förlora mycket i axx om jag byter till 12/52??
rickee7 skrev:Dtr-00
Ingen plugg i orgröret
ostrypt cdi
ostrypt luftburk
just nu har jag 11/52 går cirkus 75 kommer den gå snabbare men inte förlora mycket i axx om jag byter till 12/52??
jag har en Derbi xtreme och har tänkt mig leovince v6 med 13/53 drevning kommer den fortfarande ha bättre axx än orginal? den har 12/65 drevning orginal
JB_94 skrev:jag har en Derbi xtreme och har tänkt mig leovince v6 med 13/53 drevning kommer den fortfarande ha bättre axx än orginal? den har 12/65 drevning orginal
Tjena om jag vill ha en topp på 65-70 med orginal setup hur många kuggar ska jag ha fram då?
och vilket rör passar bäst till min cpi sm50(underliggande)
Sorry för dubbel post undra också vilken annan modell som har drev som passar till min cpi sm för finns inga enskilda framdrev till cpi sm så ska jag köpa Rieju drev ir vad hjälp mig snälla
DerbiSM skrev:Vad är det för orginal drevning på en Gilera SMT 2006?
Behöver lite snabba svar då jag kanske ska åka och kolla på en i veckan så vore riktigt shysst om nån som kör en gilera kunde gå ut och räkna kuggarna på dreven, speciellt bakdrevet. ^^
DerbiSM skrev:Vad är det för orginal drevning på en Gilera SMT 2006?
Behöver lite snabba svar då jag kanske ska åka och kolla på en i veckan så vore riktigt shysst om nån som kör en gilera kunde gå ut och räkna kuggarna på dreven, speciellt bakdrevet. ^^
Derbi Senda X-treme -08:a
ALLT original
12/65 tror jag
Jag vill byta ner bakdrevet till 48 för moppen varvar ur alldeles för lätt och jag måste växla hela jävla tiden. Tycker den är hyfsat stark som den är nu så jag är orolig att 48 ska bli för tungt.
Vad tror ni?
PS vet någon hur många länkar det finns på original kedjan?
Tja! Jag ska byta upp mig till 13 elr 14 drev fram (sitter 11 original) men undrar om jag behöver köpa en ny längre kedja eller om det räcker med att släppa på kedjespännigen
Sedan undrar jag om det är 420 lr 428 kedja på min Senda -08??
FarbrorFrost skrev:Tja! Jag ska byta upp mig till 13 elr 14 drev fram (sitter 11 original) men undrar om jag behöver köpa en ny längre kedja eller om det räcker med att släppa på kedjespännigen
Sedan undrar jag om det är 420 lr 428 kedja på min Senda -08??
Om bakaxeln är tillbakadragen ganska långt nu så kan de gå att få på ett drev som är några kuggar större
kommer fan inte ihåg om de ä 420 eller 428...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Rieju rrx / AM6
Gianelli avgas system
14/52
Jag undrar om någon kunde ge mig lite tips om drevning Vill ha mycket bättre axx men ändå inte förlora allt för mycker top fart. 12 eller 13 har jag funderat på. VIll hälst inte byta ibak
riejuskadeva skrev:Rieju rrx / AM6
Gianelli avgas system
14/52
Jag undrar om någon kunde ge mig lite tips om drevning Vill ha mycket bättre axx men ändå inte förlora allt för mycker top fart. 12 eller 13 har jag funderat på. VIll hälst inte byta ibak
Vad är originaldrevningen? Orkar hon bra med denna drevningen så är det inte säkert att accelerationen förbättras med lättare drevning, snarare tvärtom.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
riejuskadeva skrev:Rieju rrx / AM6
Gianelli avgas system
14/52
Vad är originaldrevningen? Orkar hon bra med denna drevningen så är det inte säkert att accelerationen förbättras med lättare drevning, snarare tvärtom.