Renforz skrev:hej nope inte packningarna sotningssatsen nyligen bytat ej körat mer än 1 km med dem packningarnaWeckis skrev:Ja du...
Kolla topplockspackningen.
Kokat nyligen??
hej nej , tog 3 dygn att tömma oljan & den va ny även så var allt vatten tömt , bytte satsen för att jag hade nere motorn.Weckis skrev:Renforz skrev:hej nope inte packningarna sotningssatsen nyligen bytat ej körat mer än 1 km med dem packningarnaWeckis skrev:Ja du...
Kolla topplockspackningen.
Kokat nyligen??
Kolla så du satte dit packninen![]()
Men har du kört en km, så har det hänt nått...Varför bytte du satsen???
Var den trasig så du fick byta???
Då har du inte bytt olja nu då???
Kan vara det gamla vattnet som ligger kvar efter du bytt satsen!!!
Sitter runt om i cylindern...Renforz skrev:hmm okej .. vattenkanaler var hittar man dem ?![]()
är ganska ny på detta
hum.. som sagt är riktigt dålig på kylsystem .. men en sån packning kostar väl inte mycket & hur vet jag vilken jag ska byta?henric92 skrev:det finns nog ingen guide men du vet höger sida av motorn, där sitter ju en stor kåpa som är rund och brevid mot frånten finns ju två andra mindre kåpor ovanpå varandra, den nedre av dom har ju en stor svart slang på kopplad, där i går kylar vattnet och då den kåpan den leder in i är vatten pumpen under så bara öppna den med 3 insekts skruvar som den sitter med pass på bara att allt kylarvatten kommer rinna ut då, vet inte om det va infon du behövde men det e en början
hoppas det fixar sig
men va jag vet kan det ochså vara den packningen som sitter i mitten pppå hela blocket, om den läcker vet jag att man får bensin i växellåds oljan borde det inte då också kunna komma i vatten?