Var !? kan inte mycket om detta stället e ny sen idag.DanneWalle skrev:SÖÖÖÖK!Renforz skrev:ja men var hittar man munstycket då & hur ser det ut ? & vad kostar nytt?jimmie93 skrev:plocka bort munstycket så står det ett nummer på. köp ett som är 10-15 nummer större sen om den bludrar så går du ner storlek för sttorlek till den går bra
Men de har han inte haft om du kollar på vad han hade för cylinder och rör.. Mytoman kallas det men det spelar ingen större roll, han söker hjälp och då ska han få det ocksåKevarN^ skrev:har du haft en fucking hyper som gjorde 140 borde la någon om itne du veta va ett jävla munstycke e och va det sitter
Tack chifen för att du fattar.. vet ej resten av setupen pga ej jag som gjort den , bytade min 150 cc fiddy mot en Rieju drac som gick i 130-140 (snabbast i helsingborg) då hade riejun en 70 cc cylinder som va skuren så jag bytade ner allt & tack för att du hjälper , forum är ju till för att hjälpa folk som inte vet osv.chifen skrev:Men de har han inte haft om du kollar på vad han hade för cylinder och rör.. Mytoman kallas det men det spelar ingen större roll, han söker hjälp och då ska han få det ocksåKevarN^ skrev:har du haft en fucking hyper som gjorde 140 borde la någon om itne du veta va ett jävla munstycke e och va det sitter
Munstycket hittar du i flottörhuset i förgasaren, alltså underdelen. Mycket lätt att byta ut och det behövs bara skruvmejsel för att fixa det
Och vad är det för fel på er gamla medlemmar som inte ens kan hjälpa en ny på forumet när han inte vet hur man gör än... Ganska tragiskt att bara säga sök hela tiden ändå när han klart och tydligt säger att han inte vet vart. Det är ju ändå ett forum och man ska hjälpa till, inte bara förvänta sig att nya medlemmar ska kunna sidan från första minuten och söka fram alla svar.
Lite allmänt om förgasaren, delar osv.
http://twostrokerider.se/artiklar/339
Här är det hur du ställer in förgasaren och bestyckar rätt.
http://twostrokerider.se/artiklar/203
http://twostrokerider.se/artiklar/1301
Vill du söka på guider så scrollar du längst ned på förstasidan så finns det ett sökfält där och vill du söka i forumet så klickar du in på forum högst upp på sidan och sedan kommer det en spalt under där med massor av alternativ och längst till höger där finner du sök i forumet
aldrig 140 med den setupen , runt 100-105.Renforz skrev:just nu ner byttat från 24mm förgasare till-->12mm dellorto på båda
70cc MK handmade -->original
Hebo rör kvar
den gjorde 130-140 det e bara den setup jag vet , känner ej till mer pga suger på moppe meck xDTiinge skrev:aldrig 140 med den setupen , runt 100-105.Renforz skrev:just nu ner byttat från 24mm förgasare till-->12mm dellorto på båda
70cc MK handmade -->original
Hebo rör kvar
om du inte vet hur man byter munstycke så kan du kanske fråga någon kompis som vet.
det är inte relevant... Skit i hur fort han säger att den gick, låt han tro att den gick i 130-140 då. Håll er till topic och inte börja med annat snack.kallepalle skrev:jag kan lova dig till flera 100% att en mk handmade med ett heborör kommer alldrig i närheten av dom hastigheterna. då spelar drevningen ingen som hälst roll. han som sålde den har totallurat dig. det som satt på var enn normal sportsetup och absolut ingen hyper.
Hej jag tror det tack chifenchifen skrev:det är inte relevant... Skit i hur fort han säger att den gick, låt han tro att den gick i 130-140 då. Håll er till topic och inte börja med annat snack.kallepalle skrev:jag kan lova dig till flera 100% att en mk handmade med ett heborör kommer alldrig i närheten av dom hastigheterna. då spelar drevningen ingen som hälst roll. han som sålde den har totallurat dig. det som satt på var enn normal sportsetup och absolut ingen hyper.
Renforz: Har du fått den hjälp du vill ha eller är det något mer du undrar?