Jag har ett urpluggat mk thrower rör och ett 74 munstycke.. Har suttit flera timmar med att få upp ena skruven i förgasaren alltså det finns ju två skruvar och den ena får jag upp rätt lätt men den andra sitter STENHÅRT! Och det finns inte tillräckligt med plats och därför när jag försökt har jag bara pajat skruven pyttelite varje gång. (den är inte paj men man ser att jag försökt få upp den)
Så jag ber någon här på TSR att hjälpa mig :s Helst gratis självklart men kan även ge någon liten slant om du behöver det.
Jag bor i stockholm!
bensinskalle skrev:skruva bort gasaren, ta en mejsel o ta i lite så ska den nog lossna
bra sagt.. men kan till lägga min kompis sbbade hela 2 förgasare när han pilla på den så mitt råd är att ta i men inte all för mycket... går de sönder blir de inte kul..
Lättaste är att lätta på skruven på insuget och luftburken. Vrid förgasaren eller ta loss den helt, bara så du kommer åt lätt med en skruvmejsel, ta den som passar bäst och ta i så mycket du kan..
snälla snälla snälla! Måste ha hjälp .. Jag är fan handikappad haha! Alla säger att det är skit enkelt men tycker fan inte det :S
Behöver er verkligen! Vill ba kunna köra moppe utan att förstöra skiten :p
Luftburks "slangen" är loss men det hände inte med mening.. Har försökt sätta tillbaks den men de är ju skit svårt :S Ni bör märka att jag behöver någon snäll själs hjälp haha
Jag har inte en aning om vilket håll som är rätt eller fel! Men jag fick upp en utav skruvarna i botten av förgasaren! (den som är lätt att komma åt) Och då skruvade jag medsols :S Brukar man inte skruva motsols om man ska skruva ut grejer? :S
help, help och HELP!!
dMS skrev:Luftburks "slangen" är loss men det hände inte med mening.. Har försökt sätta tillbaks den men de är ju skit svårt :S Ni bör märka att jag behöver någon snäll själs hjälp haha
Jag har inte en aning om vilket håll som är rätt eller fel! Men jag fick upp en utav skruvarna i botten av förgasaren! (den som är lätt att komma åt) Och då skruvade jag medsols :S Brukar man inte skruva motsols om man ska skruva ut grejer? :S
help, help och HELP!!
Kom igen
Ni är bäst TSR
Mvh Douglas
lossa slangklämmorna till insuget eller va du nu har runt om insuget.
sen vrider du förgasaren 90 grader så den står ut mot dig, då kan du skruva och kommer lätt åt skruven..
om du gör detta kommer det rinna bensin men de är ingen fara
stäng av bensuinkranen bara annars stoppar de aldrig rinna!
Hmm.. Vart sitter bensin kranen ?:s
Sitter två grejer som gör så insuget sitter fast! En grej som är närmast förgasaren som jag inte vet hur man får upp :S Den är som en klämma.. Sen en grej som man kan skruva på så den blir lösare.. Men den sitter längre ifrån förgasaren.
dMS skrev:ska ja sälja min moppe för ja inte e så kunnig ?:s
nej , du ska lösa problemet så du lär dig
om du vill fixa de NU och inte får hjälp av någon så åk till verkstaden och be om hjälp..kan ju tycka att en sådan sak gör de gratis.
dMS skrev:ska ja sälja min moppe för ja inte e så kunnig ?:s
nej , du ska lösa problemet så du lär dig
om du vill fixa de NU och inte får hjälp av någon så åk till verkstaden och be om hjälp..kan ju tycka att en sådan sak gör de gratis.
Du får hoppas att dom gör det också, inte alla verkstäder som vill hjälpa till och trimma moppar
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Jag har många skruvmejslar och starka nypor för jag är frisör på en damsalong. Käka lite spenat och om den fortfarande sitter för hårt skicka ett PM så kommer jag och hjälper dig. Jag bor i Sundbyberg