okey, tack så mycket, får testa hur den går med de jag har nu.. har för mig de är lätta vikter jag har.. var en kompis som byte hela kitet åt mig, med fjäder osv...
Min baotian gick as bra(För att vara baotian) men den började plötsligt att förlora allt axx i början och blev väldigt svag. Tex innan kunde jag burna på asfalt med lite vilja och nu går det knappt på blött gräs för att den är så svag. Så jag undrar om det kan vara att kopplingen börjar bli sliten.
Modda = Modifiera = Bondmecka dit skiten så det sitter någorunda
Min setup just nu Yasuni R , orginal cylinder , orginal luftfilter , 12 mm förgasare , stage 6 koppling , polini speed controle vad ska jag ha för vikter till det här ? och vad ska jag ha för hårdhet på kopplingfjärden ?
Tja, Jag funderar på att köpa en malossi multivar till min Ludix Blaster -06. För att jag vill ha bättre axx utan att behöva köpa ett trimrör. Jag har dragit variatorbrickan men tycker att den är för slö ändå. Kan jag köpa multivar och montera den utan att byta något annat? I motorn eller så...
Väldigt tacksam för svar, hoppas någon svarar den här gången
Blaster=) skrev:Tja, Jag funderar på att köpa en malossi multivar till min Ludix Blaster -06. För att jag vill ha bättre axx utan att behöva köpa ett trimrör. Jag har dragit variatorbrickan men tycker att den är för slö ändå. Kan jag köpa multivar och montera den utan att byta något annat? I motorn eller så...
Väldigt tacksam för svar, hoppas någon svarar den här gången
om du har dragit v-brickan så ska du sätta i lättare vikter för att den inte ska bli orkeslös. prova det först och kom tillbaka efteråt om du inte är nöjd.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
min setup är en peugot speedfight AC med inköpta delar såsom
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica)
Stage6Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Polini Evolution membran
Stage6 - CDI
mikuni 24mm flatside
ja till frågan vad ska jag göra med drivsidan,vilka vikter samt bör jag byta något mer,typ clutchen ellernågra andra fjädrar,,jag är helt kocko när det gäller dessa vespa drivningarna,,,hoppas på hjälp av någon som kan
ska endast annvända den som åk moppe,,bra axx och toppfart vore bra..
Bara ett problem med att byta vikter på den ...Det tyngsta vikterna som fanns på twostroke var 6 grams,lite för lätta kanske? Blastern har 9 grams, 16,13 original...Men det fanns tyngre vikter som jag skulle vilja prova som 8,0 och 8,5 men dom var till polini variatorer och sånt, det kanske inte passar i en original variator?
tja ja har en aerox 04a med ett yasuni z rör hur tunga vikter skall man ha till den? och räcker det med 82munstycker eller är det för stort ? eller litet
xps_martin skrev:tjena tänkte köpa en +22% tryck fjäder till min ludix snake. men på ts så står det inte hur hårda dom är .. så min fråga är vilken av dessa : http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=5310
är +22% . tack på för hand
xps_martin skrev:tjena tänkte köpa en +22% tryck fjäder till min ludix snake. men på ts så står det inte hur hårda dom är .. så min fråga är vilken av dessa : http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=5310
ingen som vet ?
Det borde vell vara den mjuka!
men det finns ju jätte många olika från +7% som jag har nu, upp till +90%
men jag bestället medium så får vi se hur det blir .
Tjena, jag meckar inte scooter så ber om hjälp!
Min polare har en spretans Scooter TMS F2 som han just kört in och den går ju skamligt dåligt i ax, så vad är de man byter jag antar de är lättare vikter och isåfall hur lätta vikter och sådär får gärna skicka länk till vart man kan hitta dessa i rätt modell osv.
Inte intresserad av att dra v ringen utan de är bara bättre ax som vill han vill ha.
Whonz: tyvärr finns det inte så mkt mer att göra än att slänga i 0.5-1.0 g lättare vikter, inte mindre för det går motorn troligen bara skit av, på scootrar slänger dom i för tunga vikter orginal för att spara bränsle. Annars är det att byta till effektrör och liknande.
sefio skrev:Whonz: tyvärr finns det inte så mkt mer att göra än att slänga i 0.5-1.0 g lättare vikter, inte mindre för det går motorn troligen bara skit av, på scootrar slänger dom i för tunga vikter orginal för att spara bränsle. Annars är det att byta till effektrör och liknande.
Tackar för snabbt och bra svar men du eller någon annan vet inte vart man kan hitta vikter som passar? tsr har väl inte tms och jag vet ingen annan sida ?
sefio skrev:Whonz: tyvärr finns det inte så mkt mer att göra än att slänga i 0.5-1.0 g lättare vikter, inte mindre för det går motorn troligen bara skit av, på scootrar slänger dom i för tunga vikter orginal för att spara bränsle. Annars är det att byta till effektrör och liknande.
Tackar för snabbt och bra svar men du eller någon annan vet inte vart man kan hitta vikter som passar? tsr har väl inte tms och jag vet ingen annan sida ?
har en aerox 04a med ett yasuni z rör finns det något man kan göra så den går snabbare får inte byta cylinder eller förgasare skulle den gå snabbare med ny variator/koppling?
Håller på att modda min neos 2001, nu undrar jag vilken variator och vilka vikter jag ska ha samt om jag behöver starkare fjädrat till originalkopplingen eller kommer det fungera med en helt original koppling?
Hejsan! Ska då köpa en Sf2 07 snart och undrar hur man ska göra med v-brickan om man vill att den ska gå snabbare, ska man bara plocka bort någon bricka eller? Hört också att den får sämre acc då och att man måste ta bort lite tungder eller ngt, kan man inte bara ta bort alla då? eller hur ska man göra? vad ska man ha för tyngder jo om ni kunda länka något från twostroke.se som är bra eller något, vill inte köpa effekt rör etc etc, kanske bara billiga saker som inte pappa vet är trimm