Jag har precis köpt en speedfight som jag ska köra som 30 moppe, jag ska skruva av regplåten men hur vet polisen om det är en 30 moppe eller eu moppe ? Vad kan hända i värsta fall om min speedfight går i 60 utan regplåt och jag har ej körkort ?
Dom ser vad den är typad som när dom slår på ramnummer mm.Sän är du skyldig att medhava id,försäkringsbevis(där står vilken mopedklass osv oxå) om jag inte minns fel.
Visst går det att fila bort men alla typade Motorfordon har och ska ha ramnummer så pillar du på det så åker du dit på det istl annars vet dom aldrig om försäkrings papprena du viftar med hör till fordonet du framför.
Zlacker73 skrev:Visst går det att fila bort men alla typade Motorfordon har och ska ha ramnummer så pillar du på det så åker du dit på det istl annars vet dom aldrig om försäkrings papprena du viftar med hör till fordonet du framför.
Hmm, det är sant. Men om de nu kommer på mig att jag kör en eu moped utan reg nr och körkort vad kan i värsta fall hända ?
Jag har dragit v-brickan och den går inte så fort som jag förväntade mig. Endast 58km/h och jag skulle vilja att den går runt 65 vad kan jag göra mer utan att behöva lägger ut mer än 200kr ?
det är ett rör som sitter på avgasröret. det röret klämmer du precis där det börjar vid avgasröret. anvgaserna kommer inte att åka upp i blindröret mer utan att alla avgaser åker rätt ut i riktiga röret vilket leder till högre fart och mycket bättre acc..
dumt att göra allt du säger
köra utan plåt(om du inte har jättemkt trim)
fila bort ramnr kommer de sätta dit dig för stöld om du inte har papper o sånt som verkligen bevisar att det är din o även om du har det så gäller ingen typ av försökring om du kör
så i längden så tjänar du på att ta kort vafan köpte du eu moppe flr annars???
stunt_pojken^^ skrev:dumt att göra allt du säger
fila bort ramnr kommer de sätta dit dig för stöld om du inte har papper o sånt som verkligen bevisar att det är din o även om du har det så gäller ingen typ av försökring om du kör
Ska ej fila bort ramnummret, men ska köra utan plåt för jag pallar inte ta körkort som kostar 1500-2000. Men nån som har nått annat bra trimtips ?
Ska ej fila bort ramnummret, men ska köra utan plåt för jag pallar inte ta körkort som kostar 1500-2000. Men nån som har nått annat bra trimtips ?
Men OM du skulle åka dit, vilket du försöker undervika. Kommer följderna bli ännu värre än dom 1000spänn moppekortet kostar.
Men OM du skulle åka dit, vilket du försöker undervika. Kommer följderna bli ännu värre än dom 1000spänn moppekortet kostar.
t.ex. indraget lämp
1500 i böter för skylten o typ 10 kr för "trimmet"
=KORKAT att inte ha skyllten o köra utan kort Det kallas fucko!!
skulle inte byta förgasare på sådan klen setup satsa på snällare trimcylinder istället. Jag kör utan reg plåt ibland då jag kör hyffsat mkt trim, eller så kör jag med regplåten som jag tejpat om en bokstav på. körde runt i 2 månader utan plåt, en polis fråga mig när jag stod still och ville se försäkringsbeviset, sa jag glömde det hemma och inget mer med det. dock är detta absolut inget jag rekomenderar nån att göra!
sefio skrev:skulle inte byta förgasare på sådan klen setup satsa på snällare trimcylinder istället. Jag kör utan reg plåt ibland då jag kör hyffsat mkt trim, eller så kör jag med regplåten som jag tejpat om en bokstav på. körde runt i 2 månader utan plåt, en polis fråga mig när jag stod still och ville se försäkringsbeviset, sa jag glömde det hemma och inget mer med det. dock är detta absolut inget jag rekomenderar nån att göra!
Fast med en trimcylinder behöver man större förgasare för att få ut all effekt:O