4-taktaren's setup.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Sarkoth
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 8 juli 2009, 13:04

4-taktaren's setup.

Inlägg av Sarkoth »

Tjo hej min 4-taktare har fått presenter.

--
- Variator Naruku Performance, 5.8 eller 6.3g vikter.
- Cylinder Naraku Performance 79cc, <- sport vev fixad.
- Förgasare Naraku 24mm med 102 mm munstycke kanske ska byta upp mig lite i storlek. <- insug fixat.
- Tecnigas - Avgassystem (Next R) Chrome
--

Satt och funderade på ifall man inte kunde göra nått med ventilerna och kammen oxså :)
Tacksam för svar.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

om du har ett munstycke på 102mm så ska du absolut sluta fundera på att byta upp. byt NER istället xD däremot storlek 102 är fullt möjligt :)

trimkam ger massor.


ventilerna behöver du inte röra om dom inte är felställda tror jag. inte så inne på fyrtaktare :)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Kammen är de VIKTIGASTE

Utan en bra kam kommer din moppe knappt gå fortare med nya cylindern osv ;)

De man kan göra med ventilerna är att fräsa om ventilsätena och sätta i större ventiler

Portning är också ganska viktigt för att cylindern ska kunna andas
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

om inte jag har fel så tror jag att det avgassystemet som du har ger typ lika mycket effekt som ett org rör bara en snyggare stil då 4-taktare inte behöver det "motståndet" som en 2-taktare behöver :)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Sendarajder skrev:om inte jag har fel så tror jag att det avgassystemet som du har ger typ lika mycket effekt som ett org rör bara en snyggare stil då 4-taktare inte behöver det "motståndet" som en 2-taktare behöver :)
Man får ett bättre ljud! Samt att motorn behöver få ut lite mer i en 4taktare när man trimmar den
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Röret ger typ inget.
men jag undrar vad menar ni med kammen?? :?
Sorry för jag frågar lite här bara!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

kamaxeln styr hur länge ventilerna ska va öppna och när dom öppnas
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst