jag undrar om min Derbi Senda DRD -03 har strypt CDI?
dom nyare Senda extrem har juh det men inte DRD racing?
hade varit bra om någon visste hur det ligger till med det.

MVH Fredrik
chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
hehe, jo det dånar en hel del, men bra gick den iaf. har fortfarende svårt att tro att din Senda gör 90 med 14/70 och effektrör. det skulle juh betyda att om du drevade 13/53 så skulle den göra 105-110 km/h vilket är en mindre omöjlighet för en crossmoped med bara effektrör?chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
bensinskalle skrev:min polares 05 x-treme med giannelli enduro 2T, 12-52 drevning, 92 munstycke, ostrypt cdi och metallsportluft filter toppade 102 km/h, mätt me bil, de är nog var gränsen går för en x-treme utan att byta fler delar som cylinder o förgasare
jadu.. det är uppmätt och den farten är vid ungefär 12700rpm. uväxlingen ligger på 1:5 så det är möjligt även om du inte vill tro detHenry skrev:chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
Hej käre mytoman.
Jag kan upplysa dig om att en Urpluggad Senda med 14/70 kör ungefär 70 Ärliga, det vid 10000rpm, en Senda varvar inte så mycket mer..
Och nej, du kör inte ifrån alla mopeder med effektrör med din Senda.
Fredde92 skrev:hehe, jo det dånar en hel del, men bra gick den iaf. har fortfarende svårt att tro att din Senda gör 90 med 14/70 och effektrör. det skulle juh betyda att om du drevade 13/53 så skulle den göra 105-110 km/h vilket är en mindre omöjlighet för en crossmoped med bara effektrör?chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
MVH Fredrik
Henry skrev:bensinskalle skrev:min polares 05 x-treme med giannelli enduro 2T, 12-52 drevning, 92 munstycke, ostrypt cdi och metallsportluft filter toppade 102 km/h, mätt me bil, de är nog var gränsen går för en x-treme utan att byta fler delar som cylinder o förgasare
Är du också mytoman?
"mätt med bil"
Världens äldtsa fuckobegrepp.
Kört en Senda med MHR replica rör ( iprincip samma som gianelli ) Med 14/53 och den gjorde runt 90.
Tänk på att bilar itne heller visar rätt.
vet ingen som tagit mig än så länge.. och när jag säger att jag drar alla med effektrör så menar jag i axx. körde ifrån en 70cc med tk på en moppeträff i stan. han toppar väl mer men i axxet drog jag killen.. säg vad du vill bara för din moppe inte går bra med rörHenry skrev:chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
Hej käre mytoman.
Jag kan upplysa dig om att en Urpluggad Senda med 14/70 kör ungefär 70 Ärliga, det vid 10000rpm, en Senda varvar inte så mycket mer..
Och nej, du kör inte ifrån alla mopeder med effektrör med din Senda.
men för he.. moppens maximala hastighet ligger där den precis inte orkar varva ur mer med rätt drevning..... Om du har 14/53 så orkar din moppefan inte varva ur helt enkelt. Och han körde me ostrypt cdi!!!Henry skrev:bensinskalle skrev:min polares 05 x-treme med giannelli enduro 2T, 12-52 drevning, 92 munstycke, ostrypt cdi och metallsportluft filter toppade 102 km/h, mätt me bil, de är nog var gränsen går för en x-treme utan att byta fler delar som cylinder o förgasare
Är du också mytoman?
"mätt med bil"
Kört en Senda med MHR replica rör ( iprincip samma som gianelli ) Med 14/53 och den gjorde runt 90.
vad jag har märkt så är forrace 3 värre än gianelli... jämnförman med min och vad folk med gianelli säger så tycker jag att min moppe verkar gå lite bättre faktisktbensinskalle skrev:men för he.. moppens maximala hastighet ligger där den precis inte orkar varva ur mer med rätt drevning..... Om du har 14/53 så orkar din moppefan inte varva ur helt enkelt. Och han körde me ostrypt cdi!!!Henry skrev:bensinskalle skrev:min polares 05 x-treme med giannelli enduro 2T, 12-52 drevning, 92 munstycke, ostrypt cdi och metallsportluft filter toppade 102 km/h, mätt me bil, de är nog var gränsen går för en x-treme utan att byta fler delar som cylinder o förgasare
Är du också mytoman?
"mätt med bil"
Bilar brukar normalt mäta mer korrekt än mopeden själv, särskilt när hastighetsmätaren tar slut vi 80.
Giannelli är bästa röret till derbimotorn, malossit är inte avstämt för 50 cc på samma sätt.
Din moppe går i 90 me 14/53 drev, vilket säger mig att du har strypt cdi, så självklart går din söligare. Min har 11, just de: 11 drev, 11/53 drevning, och den går i 90, me underliggande giannelli.
aa. vet ingen mer än jag som har det xD vet att gianelli går extremt bra till Derbi cyllar:) kan ju inte säga helt 100 att min moppe går bättre då jag inte kört mot någon med gianelli men jag har hört att min går bättrebensinskalle skrev:kan säkert stämma, men man kan iaf säga att giannelli är ett av dom bättre till Derbi...
Forrace 3 är väl ganska ovanligt o nytt vad ja förstår???
aa, jag förstår hur du menar. och det verkar rätt logiskt också när man tänker efter, hehechifen skrev:Fredde92 skrev:hehe, jo det dånar en hel del, men bra gick den iaf. har fortfarende svårt att tro att din Senda gör 90 med 14/70 och effektrör. det skulle juh betyda att om du drevade 13/53 så skulle den göra 105-110 km/h vilket är en mindre omöjlighet för en crossmoped med bara effektrör?chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
MVH Fredrik
nej det behöver inte betyda det.. men den skulle väl gå 95-100 ungefär.. efter som med lägre utväxling kan mopeden varva med efter som den har mindre motstånd att jobba imot.. 14/70 = 1:5 i utväxling 13/53: 1:4,07 förstår ni?
Fredde92 skrev:aa, jag förstår hur du menar. och det verkar rätt logiskt också när man tänker efter, hehechifen skrev:Fredde92 skrev: hehe, jo det dånar en hel del, men bra gick den iaf. har fortfarende svårt att tro att din Senda gör 90 med 14/70 och effektrör. det skulle juh betyda att om du drevade 13/53 så skulle den göra 105-110 km/h vilket är en mindre omöjlighet för en crossmoped med bara effektrör?
MVH Fredrik
nej det behöver inte betyda det.. men den skulle väl gå 95-100 ungefär.. efter som med lägre utväxling kan mopeden varva med efter som den har mindre motstånd att jobba imot.. 14/70 = 1:5 i utväxling 13/53: 1:4,07 förstår ni?men hur bra mår egentligen orginalcylindern av att pressas till 12700 rpm? kan väll inte vara någon höjdare i längden?
och hur är det med elsystemet? har hört att om man har ostrypt CDI så matar generatorn ut för mycket ström till lampor och övrigt vilket slutar med att elsystemet brinner upp? :S
MVH Fredrik