tja har nu köpt en moppe en yamaha DT50x 06:a den går för tillfället 40-45 (helt orginal) vill ha upp den i ca 70-80 med ett bra axx, några tips på hur jag kan göra? mina funderingar är dra pluggen dreva till 53/13 sport luft filter och insug, vad tror ni om det?
Tullis skrev:Köp effektrör istället Och den drevningen så kanske det börjar närma sig 70-80
med effektrör o drevning går den nog snabbare än 70
80+ garanterat!!!
Dra pluggen i originalröret o störra munstycke. Dreva 13/53 så gör den minst 70 om du inte har strypt cdi
Inte så säker på det. Bror på. Fast AM6 motorer brukar göra ca 60-65 urpluggat originaldrevning
nya AM6 motorer gör 65-70 urpluggat med nytt munstycke.
Gamla AM6 motorer gör betydligt mer...
Men nu äre ju en ny men en polare hade tk o med bara det gjorde den 85+......
DEA!! skrev:
med effektrör o drevning går den nog snabbare än 70
80+ garanterat!!!
Dra pluggen i originalröret o störra munstycke. Dreva 13/53 så gör den minst 70 om du inte har strypt cdi
Inte så säker på det. Bror på. Fast AM6 motorer brukar göra ca 60-65 urpluggat originaldrevning
nya AM6 motorer gör 65-70 urpluggat med nytt munstycke.
Gamla AM6 motorer gör betydligt mer...
Men nu äre ju en ny men en polare hade tk o med bara det gjorde den 85+......
Tullis skrev:Köp effektrör istället Och den drevningen så kanske det börjar närma sig 70-80
med effektrör o drevning går den nog snabbare än 70
80+ garanterat!!!
Dra pluggen i originalröret o störra munstycke. Dreva 13/53 så gör den minst 70 om du inte har strypt cdi
det är en stryp cdi i den men ska kanske köpa en ostrypt
om du vill att den ska gå i 70-80 så är det nog bäst att du köper en ny.
Eller så är det ju något med att man kan borra , typ i något i texten på cdi:n men fråga nån mer kunnig om det
Med ostrypt cdi o urpluggat, större munstycke o drevad så gör den 70 +...
DEA!! skrev:
med effektrör o drevning går den nog snabbare än 70
80+ garanterat!!!
Dra pluggen i originalröret o störra munstycke. Dreva 13/53 så gör den minst 70 om du inte har strypt cdi
det är en stryp cdi i den men ska kanske köpa en ostrypt
om du vill att den ska gå i 70-80 så är det nog bäst att du köper en ny.
Eller så är det ju något med att man kan borra , typ i något i texten på cdi:n men fråga nån mer kunnig om det
Med ostrypt cdi o urpluggat, större munstycke o drevad så gör den 70 +...
om jag inte minns fel så ska man borra i o:et i box med en 5 eller 3mm borr.
okej och med en stryp cdi box då? vad blir det då?
drar du pluggen å slänger i rätt munstycke så gör den ärliga 90 på yamaha dt, de nya modellerna, att plugga ur ett dt50 rör (nya modellen) ger mer än ett hyffsat billigt trim rör. alla ni som har dragit pluggen på den nya modellen av dt vet att detta är sant..
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
YamahaPojken skrev:drar du pluggen å slänger i rätt munstycke så gör den ärliga 90 på yamaha dt, de nya modellerna, att plugga ur ett dt50 rör (nya modellen) ger mer än ett hyffsat billigt trim rör. alla ni som har dragit pluggen på den nya modellen av dt vet att detta är sant..
YamahaPojken skrev:drar du pluggen å slänger i rätt munstycke så gör den ärliga 90 på yamaha dt, de nya modellerna, att plugga ur ett dt50 rör (nya modellen) ger mer än ett hyffsat billigt trim rör. alla ni som har dragit pluggen på den nya modellen av dt vet att detta är sant..
DT50x 06 skrev:
det är en stryp cdi i den men ska kanske köpa en ostrypt
om du vill att den ska gå i 70-80 så är det nog bäst att du köper en ny.
Eller så är det ju något med att man kan borra , typ i något i texten på cdi:n men fråga nån mer kunnig om det
Med ostrypt cdi o urpluggat, större munstycke o drevad så gör den 70 +...
om jag inte minns fel så ska man borra i o:et i box med en 5 eller 3mm borr.
okej och med en stryp cdi box då? vad blir det då?
Då kan den inte varva ur tillräckiligt , så det är svårt att säga hastighet men den sjunker avsevärt
DEA!! skrev:
om du vill att den ska gå i 70-80 så är det nog bäst att du köper en ny.
Eller så är det ju något med att man kan borra , typ i något i texten på cdi:n men fråga nån mer kunnig om det
Med ostrypt cdi o urpluggat, större munstycke o drevad så gör den 70 +...
om jag inte minns fel så ska man borra i o:et i box med en 5 eller 3mm borr.
okej och med en stryp cdi box då? vad blir det då?
Då kan den inte varva ur tillräckiligt , så det är svårt att säga hastighet men den sjunker avsevärt
Den blir högre än original farten men inte mycket det ....
okej, vad tycker ni att jag ska göra för att få den att gå 70-80 med ett ganska bra axx? utan att köpa så många delar
Antingen borra i cdi eller köpa ostrypt.
Dra pluggen i originalröret.
Större munstycke ca 10 storlekar.
Dreva 13/53 eller 13/53 .
Då gör den 70+
Kanske du har nån plugg i luftburken, bort med den o ännu större munstycke.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
är det inte? jag är ganska säker på att det är det
det är inte trypta cdi på 06orna
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Robiin937 skrev:men han sa att den gick i 90 ärliga också med dragen plugg i org röret så vetefan om man kan lita på han asså
serriöst fråga nån som dratt pluggen på de nya dt modellerna, Klén t.ex.. det är sant, det är ni som inte kan ett skit om de här modellerna.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
DT50x 06: prova dra pluggen å testa så får du se själv, jag vet vad jag talar om.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Robiin937 skrev:men han sa att den gick i 90 ärliga också med dragen plugg i org röret så vetefan om man kan lita på han asså
serriöst fråga nån som dratt pluggen på de nya dt modellerna, Klén t.ex.. det är sant, det är ni som inte kan ett skit om de här modellerna.
modellerna?? det är motorn de handlar om och du sa dom nya moddellerna är de så på. Jag har en MH Ryz Pro Racing 07 med exakt samma motor som dig. Och den går inte i några 90 ärliga med dragen plugg. Och om den hade gjort de hade ingen lagt ut pengar på ngt effektrör eller 70cc ju? o snälla nån , tro inte att den gör 90 ärliga
om den gör 90 ärliga med dragen plugg så ska antingen drevningen vara riktigt tung eller så ska orginalröret vara högvarvigt, vilket jag alldrig sett ett orginalrör vara.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller