Japp, man ska skruva ut den, det är en skruv där inne som man sedan skruvar in den nya kabeln i. Så det är bara att skriva ut den som om det vore en mutter eller hur man nu ska förklara. XD
DerbiSM skrev:Japp, man ska skruva ut den, det är en skruv där inne som man sedan skruvar in den nya kabeln i. Så det är bara att skriva ut den som om det vore en mutter eller hur man nu ska förklara. XD
Var är den skruven?
Är den inne i kabeln, eller vadå?
DerbiSM skrev:Japp, man ska skruva ut den, det är en skruv där inne som man sedan skruvar in den nya kabeln i. Så det är bara att skriva ut den som om det vore en mutter eller hur man nu ska förklara. XD
Var är den skruven?
Den skruven sitter inne i kabeln ja, du ska bara ta kabeln och snurra ut, ganska enkelt.
Var är den skruven?
Den skruven sitter inne i kabeln ja, du ska bara ta kabeln och snurra ut, ganska enkelt.
Nu har jag vart ute och försökt få av den.
Jag fick ta av hela CDIn från moppen.
Tog en polygrip, greppade tag ordentligt. Och skruvade typ 360 grader.
Men den bara åkte tillbaka.
Om jag fortsätter nu så kommer förmodligen sladden gå sönder..
Så vad ska jag göra?
TobbaN skrev:Nu har jag vart ute och försökt få av den.
Jag fick ta av hela CDIn från moppen.
Tog en polygrip, greppade tag ordentligt. Och skruvade typ 360 grader.
Men den bara åkte tillbaka.
Om jag fortsätter nu så kommer förmodligen sladden gå sönder..
Så vad ska jag göra?
stackars sladd, den ska ju hängas upp på väggen
haha du verkar ha en rolig cdi du
Sladden kan även sitta fast i CDIn ( fastgjuten) Men inte på en ducati CDI så är den inte gjuten vad jag vet.
Men för att rätta alla så är väll kablen som en mutter för i CDIn är det en skruv
Tullis skrev:Sladden kan även sitta fast i CDIn ( fastgjuten) Men inte på en ducati CDI så är den inte gjuten vad jag vet.
Men för att rätta alla så är väll kablen som en mutter för i CDIn är det en skruv
Jag har en likadan cdi min var fast skruvad. satt rätt ordentligt men var inget problem med polygrip.
Tullis skrev:Sladden kan även sitta fast i CDIn ( fastgjuten) Men inte på en ducati CDI så är den inte gjuten vad jag vet.
Jag har en Leonelli CDI. Kan den vara fast gjuten då?
rickee7: Det gick inte, tog loss hela CDIn på moppen och vred om med en polygrip.. men sladden gick bara sönder. Gav upp, för hade jag fortsatt, så hade troligen sladden gått sönder inne i. Och då hade jag inte kunnat köra moppe alls.
rickee7: Det gick inte, tog loss hela CDIn på moppen och vred om med en polygrip.. men sladden gick bara sönder. Gav upp, för hade jag fortsatt, så hade troligen sladden gått sönder inne i. Och då hade jag inte kunnat köra moppe alls.
Hur får jag ut den om den är fastgjuten isåfall?
Vad konstigt för jag har likadan cdi och min var relativt lätt att få ut den. fast några årsmodeler äldre förstås.
Jaha, jag har ingen aning då. Den skulle kanske vara fastgjuten.
Alternativ 1. Köp ny CDI
2. Skarva sladden(ska funka men kanske inte så säkert att göra)
3. skit i det
Jaha, jag har ingen aning då. Den skulle kanske vara fastgjuten.
Alternativ 1. Köp ny CDI
2. Skarva sladden(ska funka men kanske inte så säkert att göra)
3. skit i det
Tror jag skiter i det
Men tycker faktiskt man ska kunna få ut den ändå..
ska la vara som en tändhat.. sitter ju en typ skruv på den.. sen så skruvar man på den på kabeln.. bör var samma med CDIn att den har en stor skruv som går in i kabeln
Thorsken skrev:ska la vara som en tändhat.. sitter ju en typ skruv på den.. sen så skruvar man på den på kabeln.. bör var samma med CDIn att den har en stor skruv som går in i kabeln
Thorsken skrev:ta å bränn ner mopeden och säg att du ska ha en ny om de inte funkar fick min Furia då iaf xD nej men ta n STOR FET poligrip
Hahah x)
Har bara en "vanlig" polygrip
Men vadfan.. jag skruvade kanske 360 grader typ 5 ggr eller nånting?
Och den snurrade bara tillbaka sig..
Känns mer som om det är fast gjutet då.. eller?
mtpower skrev:Jo, hylsan jag skrev om. På till exempel MT så är hylsan låsningen. Den skruvas motsols och då kan man enkelt dra ut tändkabeln, testa det.
Annars kan det mycket väl vara så att den helt enkelt är fastlimmad/gjuten där.
Du menar den runda grejen som går ut lite över kabeln?
Det är liksom en del av CDIn, så den går inte att röra på
Skulle tro att den är fastlimmad nu faktiskt.
Skrapade bort lite "lim-rester" typ förut
Men det verkar sitta riktigt hårt där inne
mtpower skrev:Jo, hylsan jag skrev om. På till exempel MT så är hylsan låsningen. Den skruvas motsols och då kan man enkelt dra ut tändkabeln, testa det.
Annars kan det mycket väl vara så att den helt enkelt är fastlimmad/gjuten där.
Du menar den runda grejen som går ut lite över kabeln?
Det är liksom en del av CDIn, så den går inte att röra på
Skulle tro att den är fastlimmad nu faktiskt.
Skrapade bort lite "lim-rester" typ förut
Men det verkar sitta riktigt hårt där inne
Exakt.
Hmm, ja då är den väl fast då.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.