LOwp skrev:Går det på nåt sätt att fixa en cylinder som skärt?:P
Ja om det är gjutjärn går det att borra upp den men om det är aluminium måste man nicalisera om den efter borrningen och det kostar runt 2-3000 så det är lika bra att köpa ny cylinder då.
sefio skrev:Säger som runners: slängde på Stage6 sport 50cc härom dan, gick från 50 till 75 i topp
Vafan... Jag har satt på detta och min går EXAKT likadant som innan(sjukt kasst)
S6 50sport
17.5 dellorto
munstycke
membran
speedcontrol
fly-clutch
helt urpluggat originalrör
15% tryckfjäder
den är så sjukt svag man kan fan hålla kvar den när man gasar fullt, går ca 65kmh på mätaren, 10-50 på över 10sek
stage6 50cc alu är den bästa "sport" 50cc cylindern sedan finns ju 50cc mhr replica som är en perfekt brukscylinder
Jag köpte en Polini sport 50cc, och det blev en rejäl skillnad på moppen än med originalcylindern. Jag håller på att köra in den och kan inte dra upp på fullt ännu fast jag kommer i allafall skitsnabbt upp i 50 och då håller jag bara lite mer än halv rulle på handtaget, men i accet drar den otroligt bra. Men hur är denna cylinder i förhållande i effekt till Stage6. Bättre eller sämre?
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
sefio skrev:Säger som runners: slängde på Stage6 sport 50cc härom dan, gick från 50 till 75 i topp
Vafan... Jag har satt på detta och min går EXAKT likadant som innan(sjukt kasst)
S6 50sport
17.5 dellorto
munstycke
membran
speedcontrol
fly-clutch
helt urpluggat originalrör
15% tryckfjäder
den är så sjukt svag man kan fan hålla kvar den när man gasar fullt, går ca 65kmh på mätaren, 10-50 på över 10sek
**det är en aerox 02**
Då kan jag säga att något någonstans är fel på din motor, vad det nu kan vara? Kolla överallt så den inte drar tjuvluft. Är din förgasare bestyckad rätt? (för stort eller för litet hvd -munst.) Har du rätt vikter? En mkt vanlig orsak brukar vara tjuvluft någonstanns efter när man bytat cylinder.
När jag först satte på min cylinder så hade jag vänt fel på packningen till cylinderfoten och då drog den massor av tjuvluft. Jag märkte en bättre effektskillnad mot tidigare men det var inte på långa håll än vad cylindern hade att ge. Men när allt blev rätt, då hände det saker.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
sefio skrev:Säger som runners: slängde på Stage6 sport 50cc härom dan, gick från 50 till 75 i topp
Vafan... Jag har satt på detta och min går EXAKT likadant som innan(sjukt kasst)
S6 50sport
17.5 dellorto
munstycke
membran
speedcontrol
fly-clutch
helt urpluggat originalrör
15% tryckfjäder
den är så sjukt svag man kan fan hålla kvar den när man gasar fullt, går ca 65kmh på mätaren, 10-50 på över 10sek
**det är en aerox 02**
Då kan jag säga att något någonstans är fel på din motor, vad det nu kan vara? Kolla överallt så den inte drar tjuvluft. Är din förgasare bestyckad rätt? (för stort eller för litet hvd -munst.) Har du rätt vikter? En mkt vanlig orsak brukar vara tjuvluft någonstanns efter när man bytat cylinder.
När jag först satte på min cylinder så hade jag vänt fel på packningen till cylinderfoten och då drog den massor av tjuvluft. Jag märkte en bättre effektskillnad mot tidigare men det var inte på långa håll än vad cylindern hade att ge. Men när allt blev rätt, då hände det saker.
hmm.. kan fel vikter göra stor skillnad? jag har 5.5g i nu och 110 i hvd munstycke(för stort tror jag )... Kan kass vev göra att den går dåligt? Fick ca 4mån efter jag köpt moppen att förra ägaren hade haft i för mkt olja(behållare + tank) så den värmenöp, alla packningar i cylindern åt helvete och jag råkade köra nån mil utan kylarvätska (var dock kallt ute)
lättare vikter och för guds skull mindre munstycke, jag kör 82 och det är prima på den cylindern. Btw vilket tändstift har du? har du B9HS som är rekomenderat?
sefio skrev:lättare vikter och för guds skull mindre munstycke, jag kör 82 och det är prima på den cylindern. Btw vilket tändstift har du? har du B9HS som är rekomenderat?
Vad har du för setup förutom cylindern då?
Jag köpte ett B9ES, gör det stor skillnad? annars kan jag ju köpa nytt
Hej , jag skaffa mig en Airsal T6 cylinder för ett tag sen men ja får den itne att gå riktigt den går bra bra när den e kall men så fort den blir varm så orkar den inget. om den e varm o ja kör i en nedförsbacka så ja kommer över 60 km/h då börjar den dra iväg och håller uppe farten tills ja släppergasen och går under 60 igen. jag evt itne va jag ska göra för att den sak gå bra hela tiden vet att den sak gå lite bättre när den e kall men inte såhär mycket bättre kommer knappt upp för en liten liten backe med den när den e kall :S är de något som vet svaret så kan ni gärna höra av er
Upset: Cyl. Polini 50cc sport.
Förg.Arreche 17,5
Avgs. Technigas (silence pro)
V -Vikter: 6 gr. (original 8,5gr)
Funderar på att byta med tiden till 70cc, men jag har läst att den kanske inte passar rakt på och man mste därför fila upp lite i motorblocket. Är det alltid så när man bytar till 70cc.
Kommer det att göra en mkt stor effektskillnad?
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
tja ja har en aerox och till den ett yasuni z rör pappa säger att den inte får gå snabbare men om ja köper en http://www.startuning.se/product/98895- ... narelli-LC och sätter dit kommer den att gå snabbare och få bätre acc eller märker man typ inget på bara 2 hk?
generellt sätt märker man inte skillnad på 50cc orginal och sport, jag har en sport och märkte ganska mkt skillnad då mitt orginal va rent skit, men det där är knappt värt att kallas sport cylinder då det endast är 2 hk boost, dock kommer nog röret prestera bättre med den där cylindern än orginal.
hejsan jag tänkte fråga om jag sätter på en malossi 70cc och yasuni racing rör kan jag köra med orginal förgasaren med större munstycke bra fattar att jag inte får ut någon hög efekt men jag menna fram tills jag fick fram en större förgasare!
LOwp skrev:Går det på nåt sätt att fixa en cylinder som skärt?:P
Ja om det är gjutjärn går det att borra upp den men om det är aluminium måste man nicalisera om den efter borrningen och det kostar runt 2-3000 så det är lika bra att köpa ny cylinder då.
nejjeee inte om det är stålfoder då går det att horna elr borra.
sefio skrev:Säger som runners: slängde på Stage6 sport 50cc härom dan, gick från 50 till 75 i topp
Vafan... Jag har satt på detta och min går EXAKT likadant som innan(sjukt kasst)
S6 50sport
17.5 dellorto
munstycke
membran
speedcontrol
fly-clutch
helt urpluggat originalrör
15% tryckfjäder
den är så sjukt svag man kan fan hålla kvar den när man gasar fullt, går ca 65kmh på mätaren, 10-50 på över 10sek
**det är en aerox 02**
Ok har bytt vikter till 4.5g. Går typ lika kasst, bytt munstycke till 100, går kasst.......................................
matte.s: är du tokig eller jag kör med Yasuni R och öppet filter och jag har 86 munstycke och det är förstort! Du dränker den ju! hoppa ner till typ 78-80 och testa i dom områdena!
sefio skrev:matte.s: är du tokig eller jag kör med Yasuni R och öppet filter och jag har 86 munstycke och det är förstort! Du dränker den ju! hoppa ner till typ 78-80 och testa i dom områdena!
är munstycket för stort ifall man måste choka för att den inte ska dö? när jag hade 90 i så dog den ifall jag inte gasade och den gick typ 30...juste.. jag har fan 100 i nu och nålen högst upp(clipset längst ner) och för att den ska axxa måste jag choka
förresten vad har du för moppe och vilken storlek på förgasaren?
om det går att köra org förgasaren på denna
och om den passar pgo big max(är juh till neos där men ser likadan ut som min org cylinder
det är en sport cylinder va?? eller är det org ersättare står plus men betyder det sport??
samt ungefär vad den kommer gå med
stage 6 pro replica
kopplingsfjädrar
luftfilter 4 g vikter
motorforce 50cc sport