100 km/h

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sefio
Kinaraket

100 km/h

Inlägg av sefio »

Vill nu klämma moppen över 100 km/h, har i nuläget en ganska udda setup som gör en bit över 90 då jag kör om bilar på 90-vägar och visar drygt 96 på mätaren (har felmarginal på 3 km/h) funderar stark på Stage6 sport pro 70cc, kommer den skjutsa den över 100?

Nuvarande setup:
Pgo T-rex
Cylinder: Stage6 50cc sport
Rör: Yasuni R
Förgasare: Keihin 12mm 86 munstycke
Resten orginal med 4.0 g vikter

70cc kommer få den att varva mindre vad jag förstår, varvar som ett as nu på ca 12000-14000 rpm och det känns inte så säkert med orginal vev och så stor belastning.

Även accet 60-90 är bedrövligt, har jag för tunga vikter?
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

går den i 90 med den lilla setupen?:O e inte det rättså ovanligt?:P
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Yasuni r är ett magiskt jävla rör säger jag bara, finns ju en del som hävdar att deras moppar som har orginal cylinder och blåser på i 90 med yasuni r, dock är jag lite kritiska till dom som hävdar det.
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Inlägg av Johanssons »

Köp en vass 70cc och minst 17,5 mm förgasare.
Testa dig fram med vikter och munnstycke.

Då borde du komma närmare 100, och i alla fall få en mycket starkare moppe.
Bild
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

när du säger vass tänker du på sport eller midrace har funderat på Motoforce Racing 70cc som ska leverera 12-15 hk, dock är nog veven ute på tunn is då, så df jag tänkte S6 sport pro som ligger på bara 10 hk, och eventuellt större förgasare.
Användarens profilbild
HjälmeN
Svårstartad skrothög

Inlägg av HjälmeN »

Starkare vev behöver du i vilket fall som hälst känns det som. Alltid bättre att vara på den säkra sidan även om du kör med 50cc eller 70, jag skulle ha bytt vev oavsett då det inte blir så kul om den går åt helvete :lol:
Team SMC HjälmeN
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

dem flesta säger ju att man klarar sig sålänge man kör i sportklassen, poolare till mig körde hyper på aerox org vev, som tur va small kolvringarna innan veven.
Användarens profilbild
HjälmeN
Svårstartad skrothög

Inlägg av HjälmeN »

sefio skrev:dem flesta säger ju att man klarar sig sålänge man kör i sportklassen, poolare till mig körde hyper på aerox org vev, som tur va small kolvringarna innan veven.
går ju alltid att chansa och hoppas men jag menar bara att det är bättre att vara på säkra sidan :wink:
Team SMC HjälmeN
Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frillanmcdillan »

sefio skrev:dem flesta säger ju att man klarar sig sålänge man kör i sportklassen, poolare till mig körde hyper på aerox org vev, som tur va small kolvringarna innan veven.
Då kan jag kort och gått säga att din polare är ett retard som inte har någon hjärna.
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pavek »

Antar att min aerox med stage 6 racing, 24mm förgasare & avstämt rör gör cirka 100 ^^
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög

Inlägg av track_666 »

sefio skrev:när du säger vass tänker du på sport eller midrace har funderat på Motoforce Racing 70cc som ska leverera 12-15 hk, dock är nog veven ute på tunn is då, så df jag tänkte S6 sport pro som ligger på bara 10 hk, och eventuellt större förgasare.

stage6 sportpro 70cc är kapabel till 13 hk ... :P med rätt inställningar å saker upptill ;)
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

track: oj visste inte om det men det är ju inte så biffiga grejer som ska på den så, typ 19mm förgasare och Yasuni R
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Pavek skrev:Antar att min aerox med stage 6 racing, 24mm förgasare & avstämt rör gör cirka 100 ^^
Oskar du det va jävligt snålt, btw du bor i sunnersta right? måste ju kännas som ett hån för dig då att min gör 90 med bra mycket snällare setup.
Användarens profilbild
Dennis_999
Elmoped

Inlägg av Dennis_999 »

Ny vev ny förgasare och en midrace så lär du komma över 100km/h :)
JohanG
Varnad

Inlägg av JohanG »

Frillanmcdillan skrev:
Då kan jag kort och gått säga att din polare är ett retard som inte har någon hjärna.
Lol lär dig stava,
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Vad tror ni om:
Stage6 Racing 70cc
TNT racing vev
Yasuni R eller S6 Pro,

Grejen är att ska jag ändå byta vev känner jag att jag ändå kan köra hyper cylinder och rör, och min moppe är just nu endast till för att ta mig från A till B, därför funderar jag på den mildare S6 sport pro och nån 17.5 mm förgasare.
Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frillanmcdillan »

JohanG skrev:
Frillanmcdillan skrev:
Lol lär dig stava,
Det ska vara punkt i slutet av varje mening. Inte kommatecken.
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Inlägg av Johanssons »

sefio skrev:Vad tror ni om:
Stage6 Racing 70cc
TNT racing vev
Yasuni R eller S6 Pro,

Grejen är att ska jag ändå byta vev känner jag att jag ändå kan köra hyper cylinder och rör, och min moppe är just nu endast till för att ta mig från A till B, därför funderar jag på den mildare S6 sport pro och nån 17.5 mm förgasare.
med en s6 sport pro och 17,5 mm så kommer du inte upp till 100km/h.
För att ta sig från 90 till 100km/h krävs det ganska mycket.

En kompis moppe med Stage6 racing cylinder, 28mm förgasare och yasuni c21 rör kommer upp i 110.
Bild
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

1, Din gör inte en bra bit över 90 med den där, du tror inte att 50cc sporten gör någon större skillnad va?
2, Köp en 19mm förgasare, Malossi Sport 70cc
3, Du behöver ingen ny vev på den
-----------------------------------------------------------------------------------------
Vill du ha mer drag;

1, Doppler vev,Polini Corsa, 19mm förgasare, malossi delta clutch, malossi multivar, matchande insug och ett nytt membran. Den borde göra kring 100 blås med ditt Yasuni rör.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Om du överväger att köra hypercylinder så fort du byter vev för att den ska gå bättre, glöm det, du kommer bränna kolvar stup i kvarten och tillslut kommer skiten rasa. Funkar inte att köra hyper som bruksmoped.
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög

Inlägg av track_666 »

Stage6 Racing 70cc
TNT racing vev
Yasuni R eller S6 Pro,

ta yasunis c16 rör å kör med s6 sport pro 70cc och 21 mm förgasare då jävlar att sport pro rör på sig :P sen filar du lite på portarna på cylindern å du kommer blåsa väldigt många mopeder :P
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

track_666 skrev:
Stage6 Racing 70cc
TNT racing vev
Yasuni R eller S6 Pro,

ta yasunis c16 rör å kör med s6 sport pro 70cc och 21 mm förgasare då jävlar att sport pro rör på sig :P sen filar du lite på portarna på cylindern å du kommer blåsa väldigt många mopeder :P
Avråder dig från att porta Stage 6's cylindrar, tål väldigt lite.
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Moddad skrev:1, Din gör inte en bra bit över 90 med den där, du tror inte att 50cc sporten gör någon större skillnad va?
2, Köp en 19mm förgasare, Malossi Sport 70cc
3, Du behöver ingen ny vev på den
Vill du ha mer drag;

1, Doppler vev,Polini Corsa, 19mm förgasare, malossi delta clutch, malossi multivar, matchande insug och ett nytt membran. Den borde göra kring 100 blås med ditt Yasuni rör.
Om du överväger att köra hypercylinder så fort du byter vev för att den ska gå bättre, glöm det, du kommer bränna kolvar stup i kvarten och tillslut kommer skiten rasa. Funkar inte att köra hyper som bruksmoped.

på mätaren gjorde den en bit över 90 och mätaren min har felmarginal på 3 kmh varav den är uppmätt med laser.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Jag har sportcylinder på min Polini 50, Arreche 17,5 förg, och vanlig enkelt urpluggat tecnigas silence pro. Min gör över 80 km på gps. Så varför skulle inte 50cc sport fungera?
Så klart att 70 ger mera effekt i acc och top, men att påstå att inte 50cc ger effekt alls är att prata men inte veta.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Låst