Historia
Började att jag köpte Pgo G-max:en ny viste då inget om motorer moppen va då bara som ett fordon att ta mig någon stans med men sen började jag tycka det gick lite sakta så jag drog v-ringen runt 50 mil och den gick bara sämre ska säga åter igen att jag inte kunnde något om moppar då viste knappt vad varriator vikter va xD så kom jag över ett zx rör biligt av en kompis moppen gick inte bra då heller kanske 65 men
inställd riktigt dåligt. så efter ett tag skar då orginal cylinder som tur va så var det när startuning hade mega rea så jag fick denna setup för 3000:-
Stage 6 sport 70cc
Yasuni R
Stage 6 BE 19mm
Polini speedcontrol
malossi e13
ganska bra tycker jag så stod det still över vintern pga platts brist (under flytt) men när vi hade flyttat in i det nya huset så drog det igång igen denna gång skulle jag även modda kåpor också så där jag står nu det är att jag har tagit av motorn och ska klyva blocket eftersom jag tror en packbox har gått.
kommer/håller på: (!)
klart: (k)
funderar: (?)
SETUP
Motor 1
Kommer komma mer senare

Cylinder: (K)Stage 6 sport 70cc
Rör: ?
Förgasare: ?
Varriator: (K)Polini speedcontrol
STYLING
(K)Nudebar (home made ungefär)
(!)Moddade kåppor
Mål
Få en snygg g-max
Få den klar innan sommaren är slut xD
Lära mig mycke
Första update 8 juli

så här såg den utt orginal

Så började kåpmoddningen

för er som inte ser fram kåppan (A)

Blinkerskåppan som jag moddat igen blinkersena på

har inte tagit bild på allt än ska ihop bak kåppan och under kåppan och ta av den "fina" spoilern xD
bilder på bakkåppan

bild på Blinkerskåppan grundad som ni ser lite slipning kvar :/ men inte så mycke iallafall

Grundad blinkerskåppa

vit lack utan klarlack:)

med klar lack och allt

(lite dåliga bilder på slutet men blev mörkt och kameran ville inte använda sin blixt

sammanfatning av dagen nu då

har slippat 2 blinkers kåppor varav 1 har jag lackat den andra lite slip jobb kvar... har formatbakkåppan och framkåppan men mycke jobb kvar på båda :/ har även lackt 2 random kåpor som ska sitte vid tanken

Update 9 juli
Köpte nyss nytt motroblock av en polare för 300 den är komplett förutom cylinder eller får med en skuren polini

Update 22 feb.
tappade sugen men nya tag nu

bakkåppan men den ska göras om tror jag den vart så sjukt ful

Fram kåpan gjorde en bild så ni får se förändringen, ni ser säkert vad jag gjort men orkarde inte tänka ut något annat unikt...
allt för nu updaterar väl någon gång ska smacka ihop motorn snart.
Update 23 feb.
som ni ser på setup listan så behöver jag mycke nya saker, så om ni har något hemma så skriv i tråden eller ngt

kommentera bra![/quote]