hm okej, hade för mig den va störreDerbiSM skrev:Det är en ganska stor skruv under motorn, kolla bara där, du kommer inte missa den.![]()
Den skruvar du ut och då ska oljan tömmas.
Sen när du fyller på så finns det en skruv på sidan av motorkåpan, skruva bort den skruven och när det börjar komma olja därifrån så har du rätt mängd olja i.
Bensinskalle: Är det strl 17 ? Bytte oljan själv för några dar sen och har för mig att det var strl 13 jag använde.![]()
Men de spelar mindre roll, ha en verktygs låda framför dig och testa lite bara.
På AM6 är den iallafall 17bensinskalle skrev:hm okej, hade för mig den va störreDerbiSM skrev:Det är en ganska stor skruv under motorn, kolla bara där, du kommer inte missa den.![]()
Den skruvar du ut och då ska oljan tömmas.
Sen när du fyller på så finns det en skruv på sidan av motorkåpan, skruva bort den skruven och när det börjar komma olja därifrån så har du rätt mängd olja i.
Bensinskalle: Är det strl 17 ? Bytte oljan själv för några dar sen och har för mig att det var strl 13 jag använde.![]()
Men de spelar mindre roll, ha en verktygs låda framför dig och testa lite bara.
Men glöm inte pluggen vid fotbromsen också!
du måste öppna båda pluggarna för att all olja ska rinna ur, annars rinner inte all gammal olja ur lådan!Daniellaurison skrev:har ja fattat de fel av bensinkalle, ska man öppna båda oljepluggarna när man tappar ur oljan ? eller räcker det med en ?