så jck92 .. så vilket rör tror du jag skulle bli mest nöjd med mellan Leovince ZX och TT då ? vilket av de 2 går bäst med bra inställningar och så? TT är väll högvarvigt är det inte?Jck92 skrev:Nej ett rör som ger mest axx ger också högst topp det handlar bara om inställningar. Bäst axx och topp till orginal cylindern är något av de högvarviga rören som t.ex stage6pro (ej replica) Hebo new performer m.m.TobbaN skrev:För axx är det iallafall Leovince ZX eller Doppler S3R.jakobb93 skrev:Tjenah nu är det så att jag har en Sym jet euro x som jag vill köpa trim rör till och jag undrar vilket trimrör som funkar bäst till den modellen och vilket som ger mest acc och topp!
För att förklara tydligare ett högvarvigt rör ger mer effekt vilket ger bättre axx och topp men behöver mer inställningar och sliter mer på motorn och ger en kortare effektkurva där du inte får kraft på de lägre varven. Ett lågvarvigt rör har dock en snällare effektkurva som går längre genom registret vilket gör att det fungerar bättre för gatukörning/stunting.
Lira säkert och avstämt Stage6 pro (ej replica)Gl3nn skrev:Vilka rör passar bäst till denna setup:
Stage6 Pro sport 70cc
Malossi flyclutch
Polini Speed Controll
21mm Förgasare
Doppler S3R membran
TT har snäppet högre varv peak men är istortsett samma rör hette leovince z förut men ersattes av zx.jakobb93 skrev:så jck92 .. så vilket rör tror du jag skulle bli mest nöjd med mellan Leovince ZX och TT då ? vilket av de 2 går bäst med bra inställningar och så? TT är väll högvarvigt är det inte?Jck92 skrev:Nej ett rör som ger mest axx ger också högst topp det handlar bara om inställningar. Bäst axx och topp till orginal cylindern är något av de högvarviga rören som t.ex stage6pro (ej replica) Hebo new performer m.m.TobbaN skrev: För axx är det iallafall Leovince ZX eller Doppler S3R.
För att förklara tydligare ett högvarvigt rör ger mer effekt vilket ger bättre axx och topp men behöver mer inställningar och sliter mer på motorn och ger en kortare effektkurva där du inte får kraft på de lägre varven. Ett lågvarvigt rör har dock en snällare effektkurva som går längre genom registret vilket gör att det fungerar bättre för gatukörning/stunting.
Lira säkert och avstämt Stage6 pro (ej replica)Gl3nn skrev:Vilka rör passar bäst till denna setup:
Stage6 Pro sport 70cc
Malossi flyclutch
Polini Speed Controll
21mm Förgasare
Doppler S3R membran
har hållt på med mopeder ett bra tag det är så jag vet det mesta. Men det är svårt att beskriva om ett rör är hög/låg varvigt då ett c20 jämnfört med ett s6 pro gör att s6 pro är lågvarvigt. man får helt enkelt tänka på att det är olika gränser i de olika klasserna.stunt_pojken^^ skrev:jck92 var få¨r du reda på all info för du kan omöjliggt veta allt dedär+ att
mk hand made ska vara lågvarvigt det är lågvarvigt
stage 6 pro replica ska vara hyffsat högvarvigt det är hyffsat högvarvigt
korkat att säga annat
det kan inte vara en aning högvarvigt det kan inte vara en aning lågvarvigt
antingen eller
nej vill inte ha ett sport rör skit i bilden vill att moppen ska gå bra och ska nog slänga på midrace grejer sen därför villjag ha ett midrace rör nusefio skrev:av din bild att dömma säger jag doppler s3r
vilket rör går bäst med polini sport 70 ? yasuni R eller polini for race 2 ?Dennis_999 skrev:Polini For Race 2 eller Yasuni RLarrzson skrev:nej vill inte ha ett sport rör skit i bilden vill att moppen ska gå bra och ska nog slänga på midrace grejer sen därför villjag ha ett midrace rör nusefio skrev:av din bild att dömma säger jag doppler s3rngn som kan rekmendera ett bra midrace rör ?
Det beror på vilken modell du beställt till.Patric76 skrev:har köpt ett metrakit sp avgassystem, men går inte att montera dit.. ska de inte passa till aerox?? hörde att man måste sätta dit sidostöd, stämmer de??
Jag kan inte se om det ska passa aerox.Patric76 skrev:okey, kan skicka länken på röret får du se.. http://www.twostroke.se/product.asp?product=7625
Patric76 skrev:okey, kan skicka länken på röret får du se.. http://www.twostroke.se/product.asp?product=7625