Ja som topic lyder, hur jag än gör så vill inte helvetes blackboxen fungera, vet inte varför, pickupkabeln o allt är rätt kopplat. Och efter min lilla research på nätet så har jag inte hittat någon med beta som har en blackbox som fungerar. vad kan vara felet?
Kolla att alla kablar sitter skapligt fast.
Och de sägs ju att blackboxarna tål lite så om du har kopplat fel en gång så har den antagligen gått sönder =/
t.ex om jordningskabeln har vart lös å slått fram o tillbaka på ramen.
Du vet väll om att du ska jorda i ramen?
och där som du jordar skall det inte finnas färg så du måste skrapa bort det lite
Gl3nn skrev:Kolla att alla kablar sitter skapligt fast.
Och de sägs ju att blackboxarna tål lite så om du har kopplat fel en gång så har den antagligen gått sönder =/
t.ex om jordningskabeln har vart lös å slått fram o tillbaka på ramen.
Du vet väll om att du ska jorda i ramen?
och där som du jordar skall det inte finnas färg så du måste skrapa bort det lite
går lika bra att jorda i minuspolen på batteriet
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
har du slipat bort färgen där du jordat ? om du nu jordat i ramen
funkar all din el på moppen ?
har du skurit upp pick upp kabeln lite så trådarna får kontakt i vinkelomkopplaren ? just så inte gummit runt om är i vägen för då får den ingen kontakt.
du bör testa den på någon annans moppe så du vet att den funkar så e de iallafall inte blackboxen som det är fel på.
jag jordade blackboxen på polarens batteri häromdan och då funkade moppen med blackboxen på. men när jag slipar ner lacken och jordar på min ram så funkar det inte :s
Och det konstiga är, när jag inte jordar alls så funkar moppen med blackboxen på men så fort jag för kabeln mot ramen där lacken är borta så dör moppen :S why? skickar ett par fox crosshandskar till den som hjälper mig att lösa problemet
Eazy2k8 skrev:jag jordade blackboxen på polarens batteri häromdan och då funkade moppen med blackboxen på. men när jag slipar ner lacken och jordar på min ram så funkar det inte :s
Och det konstiga är, när jag inte jordar alls så funkar moppen med blackboxen på men så fort jag för kabeln mot ramen där lacken är borta så dör moppen :S why? skickar ett par fox crosshandskar till den som hjälper mig att lösa problemet
Måste du jorda den då ? Det ska jag också testa, för när jag drar på min blackbox dör moppen bara. Dock peugeot vivacity
men jorda den på din egen minus pol? du sa ju det funka när du jorda på polarens
och om kabeln inte räker till batteriet så går du tex till biltema och köper typ 10meter kabelhärva för typ, va kan det kosta...50spänn och sen lite krympslang (den gula) så skarvar du jorden, snurrar ihop förlängningen trär på krymp slang, tar tändare och smällter ihop det sen brukar du kunna hitta en kabel sko i garaget som du sätter på jord sladden sen på atteriet?
enkelt , om de inte funkar o jorda för dig på din ram och de funkar för din polare när han jordar på batteriet så jorda på ditt batteri då, sen e de bara o känna efter o ställa in den på rätt varvtal.
har du kopplat blackboxen rätt med pick up kabeln ? inga glapp eller så ?
isåfall ska allting funka , men jorda i batteriet o testa o se om de hjälper.
henric92 skrev:men jorda den på din egen minus pol? du sa ju det funka när du jorda på polarens
och om kabeln inte räker till batteriet så går du tex till biltema och köper typ 10meter kabelhärva för typ, va kan det kosta...50spänn och sen lite krympslang (den gula) så skarvar du jorden, snurrar ihop förlängningen trär på krymp slang, tar tändare och smällter ihop det sen brukar du kunna hitta en kabel sko i garaget som du sätter på jord sladden sen på atteriet?
men sen när har beta rr batteri? -.- beta har inga batteri.
Tiinge skrev:enkelt , om de inte funkar o jorda för dig på din ram och de funkar för din polare när han jordar på batteriet så jorda på ditt batteri då, sen e de bara o känna efter o ställa in den på rätt varvtal.
har du kopplat blackboxen rätt med pick up kabeln ? inga glapp eller så ?
isåfall ska allting funka , men jorda i batteriet o testa o se om de hjälper.
Kanske borde skaffa ett batteri då, tror jag..
Eftersom den funkade ju på din kompis moppe med batteri.
Och ett batteri från Twostroke eller nåt kostar väl 170kr, och tar inte allt för stor plats
TobbaN skrev:Kanske borde skaffa ett batteri då, tror jag..
Och ett batteri från Twostroke eller nåt kostar väl 170kr, och tar inte allt för stor plats
ja visst jag tejpar fast batteriet på hjälmen, det finns ingen plats på beta, under sadeln är det bara ramen och bensin tanken..
henric92 skrev:men jorda den på din egen minus pol? du sa ju det funka när du jorda på polarens
men sen när har beta rr batteri? -.- beta har inga batteri.
fan va du ska ha tråkig attityd, försöker bara hjälpa diig fagot
TobbaN skrev:Kanske borde skaffa ett batteri då, tror jag..
ja visst jag tejpar fast batteriet på hjälmen, det finns ingen plats på beta, under sadeln är det bara ramen och bensin tanken..
och ja jag har kopplat rätt
Om du nu har kopplat rätt, varför behöver du hjälp då?
Sen, har du säkert en luftburk på din Beta.
Tar du bort den får du gott om plats.
Håller även med henric92, lägg av med den attityden.
Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
Hahah är bara lite dryg för att jag får flipp att folk skriver att jag ska koppla det på mitt batteri, när typ dom flesta vet att beta rr inte har batteri, och nej jag orkar inte ta bort luftburken o skit o sen skaffa ett batteri där..
jag har kopplat rätt ja, men hur jag än jordar så vill skiten inte funka! därför frågar jag vad felet e och vart jag annars kan jorda?
Säker på att du o din kompis har samma pick up kabel ?
Isåfall så kan de nog hända som du säger när du trycker på blackboxen så dör moppen,
om du nu kopplat fel men du säger att du har kopplat rätt så jag har ingen aning !
mitt tips är att snacka med någon elektriker om han kan ta en titt på de.
Tiinge skrev:Säker på att du o din kompis har samma pick up kabel ?
Isåfall så kan de nog hända som du säger när du trycker på blackboxen så dör moppen,
om du nu kopplat fel men du säger att du har kopplat rätt så jag har ingen aning !
mitt tips är att snacka med någon elektriker om han kan ta en titt på de.
asså saken med pickupkabeln är inga problem med utan jag provade bara jorda på hans kabel, och det funkade, men när jag jordar på min ram så funkar det inte sätta på moppen med blackboxen på.
och ja jag har kopplat rätt, röd kabel till röd pickupkabel och svart är jord som ee cp..