dMS skrev:MK thrower
Ungefär vilken storlek kan jag börja testa med?
// Douglas
vilken moped har du?, vilkne motor?
Vad har du för förgasare?leeo skrev:shena!
jag har en Derbi Senda extreme 06 sm med:
airsal 50cc sport
leovince v6 rör
13/53 drevning
barkit insug
jag har nu munstycke: 82 och jag har sänkt nålen längst ner. den går hur bra som helst nu men jag är orolig att den ska värmenypa för att den inte får tillräckligt med bensin. är detta någon risk med så stor förgasare??????
Orginal munstycke?sune_22_94 skrev:Hej,
Jag har en Aprilia RX / SX 50 jag har dragit pluggen i orginalröret men undrar vilket munstycke jag ska ha någon som vet??
köpa 5 eller 5mm?Dtrider skrev:Gör ett nytt försök
Vilket munstycke ska jag ha på min Yamaha DT50R - 07. Och ska jag köpa 5 elr 5mm munstycke? Tacksam för svar! Dragen plugg förövrigt!
Tror man ska ha 6mm såälnge det är under 17,5-19mm storlek i förgasareDtrider skrev:Gör ett nytt försök
Vilket munstycke ska jag ha på min Yamaha DT50R - 07. Och ska jag köpa 5 elr 5mm munstycke? Tacksam för svar! Dragen plugg förövrigt!
92 bör bli braDtrider skrev:Tack, köpte 92 idag. Men gick åt helvete vid monteringen, hittade tamefan inte vart det skulle sitta..:p,
Det är väl olika storlekar på förgasare?rickee7 skrev:Hej jag har en fråga vet inte om den ska vara här just men. varför är det så stor skillnad mellan motorerna min dtr-00 (helt avstrypt AM6) behöver bara 68 medans om man drar pluggen på en nyare dt behöver man nästan 100. och varför behöver dracc större munstycke det är ju samma motor.
Okej tack.TobbaN skrev:Det är väl olika storlekar på förgasare?rickee7 skrev:Hej jag har en fråga vet inte om den ska vara här just men. varför är det så stor skillnad mellan motorerna min dtr-00 (helt avstrypt AM6) behöver bara 68 medans om man drar pluggen på en nyare dt behöver man nästan 100. och varför behöver dracc större munstycke det är ju samma motor.
Min polare kunde köra med 60-70 med effektrör på sin Furia med 12mm förgasare, utan att den blöddra. Medans jag var var tvungen att ha 100+ i min 16mm för att den inte skulle blöddra