Derbi original är ju den sämsta moppen på planeten...min kompis smt (derbis motor) man kan ju inte ens höra på motor varv när man ska växla, det är den segaste motor som finns i original skick
Derbi original är ju den sämsta moppen på planeten...min kompis smt (derbis motor) man kan ju inte ens höra på motor varv när man ska växla, det är den segaste motor som finns i original skick
Är du go eller? Skippa CPI-kinaskiten och köp Derbi eller Rieju Powerup om du ska köra original. Höra på motorvarv när man ska växla? Svårare att höra på en CPI där du varvar 6000 än på en Derbi där du ligger kring 9000 org.
Snake Furious går riktigt bra org, likaså Jetforce
Är du go eller? Skippa CPI-kinaskiten och köp Derbi eller Rieju Powerup om du ska köra original. Höra på motorvarv när man ska växla? Svårare att höra på en CPI där du varvar 6000 än på en Derbi där du ligger kring 9000 org.
det blir nog jetforce ja!:D kan du ge lite information om den?
Inget jag meckat, men ska finnas insprut och förgasare... Satsa på insprutsmodellen om du ska köra original. Rätt stora men sköna att köra, inte direkt stuntvänliga men stabil känsla.
Moddad skrev:Inget jag meckat, men ska finnas insprut och förgasare... Satsa på insprutsmodellen om du ska köra original. Rätt stora men sköna att köra, inte direkt stuntvänliga men stabil känsla.
c-tech har inte insput mmedans tsdi har det det sägs att dom axxar lika bra?:P provkört båda med och c-tecch axxa bättre i mina ögon;)
folk skriver vad DE tycker inte vilket som stämmer
men JAG tycker cross/sm Rieju drac går skitbra enligt mig uppborrad luftburk ochdragen plugg så gjorde en kompis 70 med polis gps/laser vet det eftersom han blev tagen
scooter går zip sjukt bra orgnal tkr jag ganska lätta att trimma med för längre fram kanske du får trimma
Kan meddela att min MH furia (cross modelen) 02 orginal drar brorsans beta 05 och kompisens CPI SM 07 i Dragracing och i styrka samt alla tre är orginal. kan dock inte säga att den är allt för snygg skulle nog valt en Derbi för dess motor om ja trimmat
e DU gooo eller, cpi e sjuka original...köprde min kompis org cpi...trodde fan den var urpluggad :S fast sen märkte jag den bara topp 55 enligt mätaren men det axdxar sjukt, kan stegra över lätt med dom och börna
hyper-RRX skrev:hej hej
jag har en fråga vilken moppe går hårdast original för måste köra lagligt för päronen ska det vara nå power up eller?
CPI sm har minst strypningar från början, bara en plugg i röret. De flesta andra crossmopeder har ex. strypt cdi, strypt insug mm. Här är det bara röret
Derbi går bra orginal Har en liten fråga bara har jämte, är det sant att märket "Generic" har samma motor som Derbi? Pappa säger det :p jag tror inte på han men han kanske har rätt vad tror ni?
typkoffe skrev:Derbi går bra orginal Har en liten fråga bara har jämte, är det sant att märket "Generic" har samma motor som Derbi? Pappa säger det :p jag tror inte på han men han kanske har rätt vad tror ni?