på scootrar sittter membranet i blocket... men fattarinte?? ljuset kan ju komma från alla jävla håll? om man ser membranet från sidan ser det ju ut som ett W typ.. ska det vara vänt så mot en lampa eller ska det vara från sidan? och varska jag kolla?
ja jag vet.. men när membranet är ute ur blocket och jag har det i min hand ser det ut som ett W nästan visst?? är det så man ska hålla den mot ljuset eller ska det vara från sidan? och hur kan man genom det se att det är ut slitet?? vars ska ljuset inte komma fram??
ja det ser typ ut som ett w. håll dom 2 piggarna (nedre delen på w:et) mot dig. och lys med ficklampa eller liknande på övre sidan. (alltså övre sidan av w:et) om du ser något ljus komma igenom så är reedsen slut.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
så nu har jag kollat.. innan för dom där guldiga plåt bitarna på membranet sitter det två av-långa platta gummi saker eller nått på varje sida om membranet. när jag lyser så läcker det i genom ljus lite typ runt kanterna på dom där på typ varje sida .antar att det inte ska var så här??
det ska inte läcka igenom NÅTT va??
experior skrev:så nu har jag kollat.. innan för dom där guldiga plåt bitarna på membranet sitter det två av-långa platta gummi saker eller nått på varje sida om membranet. när jag lyser så läcker det i genom ljus lite typ runt kanterna på dom där på typ varje sida .antar att det inte ska var så här??
det ska inte läcka igenom NÅTT va??
Jag lånar denna tråden
När jag suger innåt i Memranet/reedsen så låter det som kalle anka. Det ska det väl inte göra? (Den släpper igenom lite luft så reedsen börjar vibrera)
okej nån som kan med 100 % säker het säga att det inte det inte vara nåra glepor alls för tycker synd om min pappa för vi har lagt ner jätte mycket pengar för att få skiten att funka men inget funkar ju och jag vill vara säker så vi inte lägger ennu mer pengar nu i o-nödan.....
när reedsen är "naggade"/ ojämna längst ner så är de slitna, o de där me glipa, de e la bäst om de ingen är men de stänger la sig så fort de blir komp i vevhuset lr?
Någon som vill ha invite till LOCKERZ? PM:a E-mail
men mina har glipor runt om hela dom där svarta gummi sakerna eller vad det är innan för guld plåten som sitter fast på själva plastbiten, är "gumi" sakerna reeds och varför har jag glepor runt om hela? i stort sett på varenda kant ( den är ju rektanguler ) på alla 4 gummi sakerna...
ska det vara så elr?? för jag antar att det rinner ner bensin i cylinder då?
när jag lyste kom det ut ljus där..
http://www.startuning.se/product/97215- ... i-liggande
innan för den där plåten sitter det ju en platta kanske är membranet jag vet inte.. men jag har i stället rektangulära saker som ser ut som gummi två bakom varje plåt ( 4 st allstå ). i genom dom springorna läcker det ljus..