Kan polisen ta en 50cc sport cylinder i beslag med tanke på att den endast har 50cc slagvolym? Bör ju vara svårt för polisen driva igenom att nått som sägs vara lagligt är olagligt.
om du får de att seut som orginal cylindern så tror jag dom inte märker det men sen så får du göra en plugg som styper mer. du har ju ändå 1-2hk mer på en sport
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
krook skrev:Eftersom det e olagligt att förändra mopeden från orginal, så borde de kunna det. De är ju fan olagligt att bya kåpor och styla den!
nej inte olagligt om du besiktar om den med de nya delarna.
men om man ger sig in på att besikta den och den inte går genom dår får man ju inte köra den för än man har fixat till det så är det med bilar varefall rätta mig om jag har fel?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
krook skrev:Eftersom det e olagligt att förändra mopeden från orginal, så borde de kunna det. De är ju fan olagligt att bya kåpor och styla den!
men om man ger sig in på att besikta den och den inte går genom dår får man ju inte köra den för än man har fixat till det så är det med bilar varefall rätta mig om jag har fel?
Det är dock en mycket enklare besiktning så att komma igenom ska inte vara något problem om den är laglig och har fungerande bromsar.
Den allvetande Tveka inte att skicka iväg ett pm om ni behöver hjälp med era scooters så ska jag svara så gott jag kan på frågorna:)
du får ju inte köra den innan heller då
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tuta: han menar nog att om den har en godkänd besiktning och man ska ombesikta den trots att den gamla besiktningen fortfarande höll, så förlorar den sitt gamla godkännande.
MTpower: lämna några hundringar i sadeln så fixar det mesta sig
Svar till han som gjorde tråden, ja dem får ta din 50cc sport cylinder då den ger mer effekt än orginal vilket dem tydligen märkte och därför beslagtog dem den.