Honda smt , the one and only !

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Snyggaste Honda mt ni har sett ?

ja klart det :]
30
44%
kan bli när den är klar
15
22%
Fin , men finns snyggare
9
13%
nej , den här var inget att ha
14
21%

Antal röster: 68

Sledrider
Elmoped
Kontakt:

Honda smt , the one and only !

Inlägg av Sledrider »

Mål : Få en av dom snyggaste mt'n som drar alla plast raketer ;)

Setup

*mtx80motor( ska porta)
*22mm förgasare (28 beställd)
*Planad topp
*4-läppars membran(6-läppars beställd)
*upp borrat insug ( beställd ett större insug som oxså ska borras
*Tk dos salidos
*6 växladlåda
* Racingvev
*UNI filter
*Drevning 15 - 45

Utseende mässigt

*Metallic blå lack med flake
*Crossstyre
*snabbgas
*Drd sving och dämp
*Showa gaffel
*sm däck
*polerade Fälgar
* Fiddy fotpinnar
*Kapade kåpor ( ej på bilden )
*ktm platta
*Cross stänka

för övrigt

*kanske bygga kylar fingar
*Köpa ny sadel

har säkert glömt nåtthar fått pris för Grymaste projekt :]
Med denna setup gör den runt 120-130 nånting , och fråga inte hur jag har fått den att gå så där , drog iaf pappa när han låg 120 Km/h .

aja nu till bilderna :]

Bild

Bild

Update kommer när jag fått nya delar :)

Update 25/2 -08

Plockade av cylindern idag och såg att kolv ringarna hade gåtrt av , så Köper nya idag :D bilder kommer :P

update 27/2 -08

har bytt till ett större insug ( Uppborrat) nu och kolvringarna kommer på fredag sen så ska jag ut på ett testrun , Lägger in film då ;)
Senast redigerad av Sledrider den 24 mars 2008, 15:30, redigerad totalt 3 gång.
- Smångs
Pontus.Gilera
Elmoped

Inlägg av Pontus.Gilera »

fyfan den va frän :D

o lycka till med domdär 150km/h ;) hoppas du kommer upp i de :D
Användarens profilbild
m4rt1n
Elmoped

Inlägg av m4rt1n »

Fan vad fräsch ju !!!! :D har itne sett någon så snygg honda förut ^^hehe... Det enda jag inte fattar e hur du ska få upp bygget i 150 blås :? men det får du ta o lycka till med ;)
Användarens profilbild
Gusrieju
Elmoped

Inlägg av Gusrieju »

Unik
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Den var riktigt snygg..Lycka till! :)
Sledrider
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Sledrider »

Pontus.Gilera skrev:fyfan den va frän :D

ja den gör snart det ;)
- Smångs
Sledrider
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Sledrider »

m4rt1n skrev:Fan vad fräsch ju !!!! :D har itne sett någon så snygg honda förut ^^hehe... Det enda jag inte fattar e hur du ska få upp bygget i 150 blås :? men det får du ta o lycka till med ;)
ja men den gör erdan 130 blås och det sitter annat insug på den nu och sen blire snart annan förgasare så 150 blås göern snart ;)
- Smångs
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Sledrider skrev:
m4rt1n skrev:Fan vad fräsch ju !!!! :D har itne sett någon så snygg honda förut ^^hehe... Det enda jag inte fattar e hur du ska få upp bygget i 150 blås :? men det får du ta o lycka till med ;)
ja men den gör erdan 130 blås och det sitter annat insug på den nu och sen blire snart annan förgasare så 150 blås göern snart ;)
tror inte den gör 130 ärliga nu ändå, och ska du få den att göra 150 får du bygga ett vindskydd från motorn så den inte börjar vobbla och ska du få upp den i 150 får du byta avgassystem från något som är gjort för 50/70cc sport till något midrace/hyper rör :) hellst midrace så du får lite register iaf. på dendär 80cc motorn skulle du kunna ha iaf 30mm förgasare också :)
Användarens profilbild
drayper
Svårstartad skrothög

Inlägg av drayper »

vad fan ska du trycka på för motor på den om det ska göra över 150 :) hahaha fulaste tk röret har du på med nice!
Sledrider
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Sledrider »

Pontus.Gilera skrev:fyfan den va frän :D

Tack :D
- Smångs
Sledrider
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Sledrider »

chifen skrev:
Sledrider skrev:
tror inte den gör 130 ärliga nu ändå, och ska du få den att göra 150 får du bygga ett vindskydd från motorn så den inte börjar vobbla och ska du få upp den i 150 får du byta avgassystem från något som är gjort för 50/70cc sport till något midrace/hyper rör :) hellst midrace så du får lite register iaf. på dendär 80cc motorn skulle du kunna ha iaf 30mm förgasare också :)
det är ett dos salidos 70 - 80 cc rör , annars hade jag inte köpt det . jo för farsan låg runt en 120 meed sin bil ( mätaren stog på (125 lr nå liknande) och jag drog om han efter ett tag :) det e mkt på den nu som inte står med . ska lägga in film på den sen så fåru se hur den går ;)

och sen såhar jag räknat ut villken förgasare som hade vart bäst till det trimmet som kommer vara på sen och då vare mellan 28-32 jag skulle ha så får se hure bli senare :)
- Smångs
Sledrider
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Sledrider »

drayper skrev:vad fan ska du trycka på för motor på den om det ska göra över 150 :) hahaha fulaste tk röret har du på med nice!
ska ha den motorn som e på nu men vill ju ha en race moppe så trimmar för fullt nu :P
- Smångs
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

fy fan va ful den fulaste ja har set jävla blås du har på den apsulut inte olagligt :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

du ja vet en mt som gör 150 ^^ å en 140 samma person fast olicka cylar på orginal mt motor 125a cylinder så gorde den 150 en honda 80 cubiks cross kör 130 :wink:
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

mt5a_stunt skrev:du ja vet en mt som gör 150 ^^ å en 140 samma person fast olicka cylar på orginal mt motor 125a cylinder så gorde den 150 en honda 80 cubiks cross kör 130 :wink:
fan heller att de e på en original mt motor.. de en mrx motor me 125 cylinder !

har du fått sålt den en ? såg den på blocket för ett tag sedan..
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Busungen1221
Svårstartad skrothög

Inlägg av Busungen1221 »

Överdriven men fett cool!

Hur mycket har du lagt på den ;D=?
Wir leben Autos.
Skriv svar