När man bytar drev, så går dom snabbare än man trordMS skrev:Ah har hört att thrower typ är det bästa röret om man inte ska trimma som faaan!
Jag har 13/53 drevning på min! Har en Derbi Senda xtreme 07a.
Alltså är det konstigt att min gör 58-60 nu? Den har bara nytt drev..
Mvh Douglas
xtream har 65 kuggar bak orginal så ja det är noprmalt att den går som den gör just nu. av dom rören du länkat är leovince v6 helt klart bäst.dMS skrev:Ah har hört att thrower typ är det bästa röret om man inte ska trimma som faaan!
Jag har 13/53 drevning på min! Har en Derbi Senda xtreme 07a.
Alltså är det konstigt att min gör 58-60 nu? Den har bara nytt drev..
Mvh Douglas
1999 spänn är inte dyrt för ett bra rördMS skrev:OkejDå vet jag!
V6 är så j*kla dyrtDet är nästan överdrivet
Tycker inte ni det?
Liksom ett thrower kostar 1 400kr ungefär sen ett V6 1 999kr haha :p
Så frågan är; är det värt de?
Vill iförsig helst ha något som inte så många har! Typ ALLA har MK rör..
-.-
// Dogge
Kvalitén är ljusår bättre, ljudnivån är mycket bättre och dessutom är det ju snyggare även tycker jag. Effekten är också bättre. Har du pengarna så kör på =)Robiin937 skrev:är v6 så mkt bättre än thrower?
Felpost!pegutt skrev:Vailket rör tycker ni jag ska ha till min peugeot zenith?
jag har tagit bort v- ringen men det är det ända än så länge. jag kommer köra med orginal cylinder. skulle vilja att den går i en ca 70.
jag funderar på ett Stage6 pro replica men vad tycker ni, är det bra? vad rekomenderar ni till en stående zenith?:/
BUMPTänkte köpa V6 för länge sen! Men sen när mina päron sa att jag bara fick köra med plugg i (alltså besikta om den eller vad man gör så den blir laglig med bytt rör) ville jag inte lägga så mycket pengar på ett jäkla rör :p
Tänkte köpa thrower men har nu rätt mycket pengar över och har tänkt lägga runt 2000kr på moped grejer! har iförsig lägga lite på styling igentligen ochså men får vänta med det om V6 är så mycket bättre
Så alla inte blir så uppspelta över det med pluggen o.s.v... Tänker plugga ur röret utan att dom får veta något mohahaha
Kommer den gå bra med detta?; Leovince V6 (urpluggat), Drevning 13/53 & nytt luftfilter (tror jag köper ett STR8 - Helix).
Vad tror ni ? Vad kan jag komma upp i med detta?
Sen eftersom mina päron komemr lacka som faaaan om dom får reda på att jag kör rätt olagligt måste jag få fråga hur & vad den kommer gå i om jag kör med pluggen i?
Mvh Douglas
hur fort kan den gå trådendMS skrev:BUMPTänkte köpa V6 för länge sen! Men sen när mina päron sa att jag bara fick köra med plugg i (alltså besikta om den eller vad man gör så den blir laglig med bytt rör) ville jag inte lägga så mycket pengar på ett jäkla rör :p
Tänkte köpa thrower men har nu rätt mycket pengar över och har tänkt lägga runt 2000kr på moped grejer! har iförsig lägga lite på styling igentligen ochså men får vänta med det om V6 är så mycket bättre
Så alla inte blir så uppspelta över det med pluggen o.s.v... Tänker plugga ur röret utan att dom får veta något mohahaha
Kommer den gå bra med detta?; Leovince V6 (urpluggat), Drevning 13/53 & nytt luftfilter (tror jag köper ett STR8 - Helix).
Vad tror ni ? Vad kan jag komma upp i med detta?
Sen eftersom mina päron komemr lacka som faaaan om dom får reda på att jag kör rätt olagligt måste jag få fråga hur & vad den kommer gå i om jag kör med pluggen i?
Mvh Douglas
Gianelli är en höjdare, men kolla även lite närmare på polini forrace och metrakit sp. Mhr supermoto replica är också kanon men i det dyraste laget där.Bysan skrev:Vilket avgas system passar bäst till gileraa smt har kollat på ginelli men vet ibte vad vet ni?
Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50![]()
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?TobbaN skrev:Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50![]()
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Tycker faktiskt du ska köra på Leovince v6, som du sa.
Dom är riktigt snygga.
Inte säker.Vikke-DT50R skrev:Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?TobbaN skrev:Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa ett effektrör efter lite tjat men jag ska ha det pluggat. VAd för rör ska jag ha då?
Ha en Yamaha Dt50r 04 som är original, drevnig 12-50![]()
Har funderat på leovince v6 är det bra?
Tycker faktiskt du ska köra på Leovince v6, som du sa.
Dom är riktigt snygga.
Okej, få se då hur jag gör, vill ju inte att den ska gå sämre än vad den gör nuTobbaN skrev:Inte säker.Vikke-DT50R skrev:Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?TobbaN skrev: Alla effektrör är lika bra orginal. (Tror jag)
Tycker faktiskt du ska köra på Leovince v6, som du sa.
Dom är riktigt snygga.
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
Ett effektrör går sämre pluggat än ett originalrör ^^Vikke-DT50R skrev:Okej, få se då hur jag gör, vill ju inte att den ska gå sämre än vad den gör nuTobbaN skrev:Inte säker.Vikke-DT50R skrev: Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
plugga ur effektröret så behöver du inte oroa dig:P.Vikke-DT50R skrev:Okej, få se då hur jag gör, vill ju inte att den ska gå sämre än vad den gör nuTobbaN skrev:Inte säker.Vikke-DT50R skrev: Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
1. Beror på vad han har för andra saker på den. Har han en Prorace-cylinder skulle jag nog bytt vev.Franken skrev:tjena har 2 frågor
1. min kompis ska köpa ett prorace till sin rrx och då undrar vi om man måste köpa ny vev och de och skriv gärna vad man måste och inte köpa
2. jag ska köpa ett giannelli 2t till min ch och undrar om det är värt det och om den går mycket bättre med ostrypt cdi, röret, munstycke och maybe 19mm dellorto black edition