DerbiSM skrev:Jo, blir väll att plugga ur det sen.
Vilket tycker ni ser bäst ut utseendes mässigt ? Ska ju vara snyggt också, hehe.
leovince e sjukt snyggt. samma gäller gianelli. mk thrower tycker inte jag e snyggt.
tobban: gianelli är ett högvarvigt sportrör. klart att det är lågvarvigt om man gämför med tex ett prorace som varvar till 15 000rpm. men när vi pratar sportrör så är det högvarvigt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Hej har en Derbi Senda R -98 som jag har följande setup:
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Skulle vilja ha ett tystare och mer lågvarvigt än Turbokittet. Vilka skulle ni rekomendera??
Junne_94 skrev:Hej har en Derbi Senda R -98 som jag har följande setup:
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Skulle vilja ha ett tystare och mer lågvarvigt än Turbokittet. Vilka skulle ni rekomendera??
Vad jag har hört/sett, så är Tk rören väldigt högljudda av sig. Skulle gissa på att Mk thrower är betydligt tystare och lågvarvigt som fan med
Undrar hur bra ett metrakit pro-race rör skulle gå med org-cylindern?
Alla säger att det går skit eftersom det är ett hyperrör men de som använder det säger att det går skitfint
inget att rekomendera. effektkurvan ligger skyhögt upp i vädret om man gämför med cylindern. satsa hällre på något sportrölr alt midrace. bara bortkastade pengar med hyperrör till orginalcylindern. dessutom tex ett sp går bättre än pr till org.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Derbi-j skrev:Yasuni cross HM är ett riktigt vasst avgassystem som ja har hört..funkar bra till original cylinder och upp mot lite vassare 70cc... effekt kurvan ligger på 8,5/9000-13000 rpm.. (högvarvigt) vassare än Gianelli
kallepalle skrev:finns ett rör som är likvärdigt sp, fast lite vassare. heter polini forrace 2 och det är överliggande.
yasuni hm röret vet jag inget om, men gianelli är ett av dom bästa till orginalcylindern.
Såg att det kostade 3000 kr och det är för mycket tyvärr..
De säger att Yasunit är lite högvarvigare är Giannellit och går bra till org-cylindern men det kostar lite mer och det kan bli precis att det räcker för min ekonomi och då måste jag också låna pengar av päronen
Men jag tar fan å köper ett giannelli, det har bra omdöme, är snyggt och är relativt billigt ^^
tjenare. jag har en Derbi Senda x-treme, har ett mk rk replica och 14/53 drevning men är sugen på ett annat rör. vill ha ett "normalvarvigt" och tyst rör. funderar på ett Hebo escape eller ett gianelli 2t. vad tycker ni??
Men ett bra tips är att köpa ljuddämparull och packa om ljuddämparen. Det drar till sig mindre uppmärksamhet pga av att det låter mindre och man förlorar ingen effekt
har en Derbi Senda extreme sm 06. med ett urpluggat leovince v6 rör.
men jag har strypt (original) cdi box på moppen. kommer då inte mitt leovince v6 rör kunna ge ut all effekt eftersom jag har strypt cdi box?????
Säg villket du tycker är bäst av alla =)
Är det liksom acc som skiljer mellan dom lite dyrare och dom lite billigare?
eller toppfart? eller kvaliten? Aja jag vet inte så mycket.
Tell me
leeo skrev:har en Derbi Senda extreme sm 06. med ett urpluggat leovince v6 rör.
men jag har strypt (original) cdi box på moppen. kommer då inte mitt leovince v6 rör kunna ge ut all effekt eftersom jag har strypt cdi box?????
Säg villket du tycker är bäst av alla =)
Är det liksom acc som skiljer mellan dom lite dyrare och dom lite billigare?
eller toppfart? eller kvaliten? Aja jag vet inte så mycket.
Tell me
Mvh Douglas
av dom 4 hade ja valt mk thrower eller kundo banzai. kundot är högvarv o mk lågvarv
dMS skrev:Är bara ute efter att den ska gå runt 70 och helt OK!
Inte något racing åk liksom :p
Massa polare kör med thrower utan bytt cdi :s Deras går rätt nice
okej men om du inte vill byta cdi kan du ju räkna bort högvarviga rör direkt. Allas cdi är inte strypta orginal heller, va har du för moppe ?
dMS skrev:Är bara ute efter att den ska gå runt 70 och helt OK!
Inte något racing åk liksom :p
Massa polare kör med thrower utan bytt cdi :s Deras går rätt nice
Mk har nice axx och toppfart.
Min gör 90, men jag har liksom bytat drev & filter och massa skit.
Men kör du på det, 75-80 gör den nog med orginal dreven skulle jag tro