130-140 km/H ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
hyperslider
Elmoped
Kontakt:

130-140 km/H ?

Inlägg av hyperslider »

Vad för trim behövs till min aerox så att den toppar runt 130-140 ? och går det att få upp en aerox i en sån hastighet ?
Användarens profilbild
Victor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Victor »

vet du inte det så kommer du inte kunna bygga en hyper.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

går inte att få upp en aerox i de hastigheterna om man inte har hyffsat mkt kunskap

o eftersom du frågar vad du ska ha så är det nog inte ens lönt att försöka man ska kunna väldigt!!!!! mkt o kan man få upp den i de hastigheterna så vet man exakt vad man ska ha utan att fråga men

iaf som svar på din fråga som blir det juh hyper
typ

80-86 cc cylinder portad
26-28-30 mm förgasare
sportluftfilter
rör avstämt efter cylindern typ agb
ngn bra koppling
ngn bra variator
jävligt bra tändning typ italkit

står högst upp ungefär vad du behöver
Elmoped

Inlägg av aeroxxxx »

jag vet vad som krävs för att bygga en hyper ! jag tänkte mer på vad som behövs för att komma upp i den hastigheten ! skrev lite konstigt förut . funderar på att köpa ett komplet polini evolution , men kommer man upp i 130 med det ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

för att nå dedär så är de hyper som gäller helt enkelt ;)

De behöver ju inte va 90 cc, men de ska va en riktig hypersetup, typ pr lr liknande ( inte så inne på cylindrar till scootrar ) ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
mtpower
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

aeroxxxx skrev:jag vet vad som krävs för att bygga en hyper ! jag tänkte mer på vad som behövs för att komma upp i den hastigheten ! skrev lite konstigt förut . funderar på att köpa ett komplet polini evolution , men kommer man upp i 130 med det ?
Du får nog porta en smula för den hastigheten.
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Ta inte allt bokstavligt...

Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Nu är du inne och pratar om verkligt HIGTH END trim, eller rättare sakt vill du slakttrimma din maskin :lol:
Då krävs verkligen de värsta av värstingaprylarna och stora kunskaper i bagaget innan du lyckas. Men varför plåga stackaren till att skrika som en hysterisk kärring när du vrider på rullen. Det är bättre att hålla sig på lite mera realistisk nivå när man trimmar. En moppe som är så överspeedad som den är när den når upp i hastigheterna över 100 km/h har inte särkilt lång livslängd, nja såvida du inte bygger om motorn totalt in i detalj. Men då kan du lika gärna köpa en MC-motor och sätta på din Scooter i stället, billigare och sannerligen mindre jobb också. :wink:
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Dt_pojken^^ skrev:
går inte att få upp en aerox i de hastigheterna om man inte har hyffsat mkt kunskap

o eftersom du frågar vad du ska ha så är det nog inte ens lönt att försöka man ska kunna väldigt!!!!! mkt o kan man få upp den i de hastigheterna så vet man exakt vad man ska ha utan att fråga men

iaf som svar på din fråga som blir det juh hyper
typ

80-86 cc cylinder portad
26-28-30 mm förgasare
sportluftfilter
rör avstämt efter cylindern typ agb
ngn bra koppling
ngn bra variator

står högst upp ungefär vad du behöver
ngn bra variator
Haha Italkit är ju bland dom sämre du kan köpa ! Man ska lira mhr lr pvl <3
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

en bigbore 86 eller 2fast cylinder
strokad vev (längre slaglängd) tex mhr bigbore
avstämt rör
portning
30-34mm förgasare
mhr overangevariator
mhr overange rem
något trimmembran tex malossi vl6
pvl/mhr tändning
förstärkt koppling
sportluft/öppet filter
drevning

och en jävla massa inställningar så är du nog i dom trakterna och har nära 30hk :)

säkert nånting jag har glömt, så fyll i det då :D
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
GrodaeN3
Avstängd

Inlägg av GrodaeN3 »

Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Satan va den borde gå
Full speed spara tid!!:D
villeboy
Elmoped

Inlägg av villeboy »

Ett tips är att ta bort allt onödigt skit, som han i annonsen hade.
Jck92
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Jck92 »

det är svårt men om man skaffar dragster ram är det inte omöjligt med en komplett manston setup. Ingen av er som skrev tidigare poster som tänkt på att man kan dreva om? en hyper aerox är dock svårt med tanke på luftmotståndet men går gör det ju om man har en enormt hög drevning i slutväxeln och medvind.
Den allvetande ;) Tveka inte att skicka iväg ett pm om ni behöver hjälp med era scooters så ska jag svara så gott jag kan på frågorna:)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

LinuSuniL skrev:
Satan va den borde gå
tro inte på allt som står i den annonsen.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Jck92
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Jck92 »

kallepalle skrev:
LinuSuniL skrev:
Satan va den borde gå
Denna har diskuterats för på något forum och den är fejk kolla bara namnet på växellådan, det finns folk som satt AM6 växel låda men inte ngn bilväxel låda direkt.
Den allvetande ;) Tveka inte att skicka iväg ett pm om ni behöver hjälp med era scooters så ska jag svara så gott jag kan på frågorna:)
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

kallepalle skrev:en bigbore 86 eller 2fast cylinder
strokad vev (längre slaglängd) tex mhr bigbore
avstämt rör
portning
30-34mm förgasare
mhr overangevariator
mhr overange rem
något trimmembran tex malossi vl6
pvl/mhr tändning
förstärkt koppling
sportluft/öppet filter
drevning

och en jävla massa inställningar så är du nog i dom trakterna och har nära 30hk :)

säkert nånting jag har glömt, så fyll i det då :D
Du får inte glömma snabbgasen:P hahahahahaha :lol:
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Användarens profilbild
Sachs
Elmoped

Inlägg av Sachs »

profsigt skrivet för att vara en företagsannons :roll:
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Du kan inte köra den på gatan, kommer steka kolven/kolvringarna direkt.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

allt onödigt bortplockat så som styret???

men när jag sa italkit så sa jag den enda jag kunde typ vet inget om sånt typ
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Jck92 skrev:
kallepalle skrev:
LinuSuniL skrev: Satan va den borde gå
Denna har diskuterats för på något forum och den är fejk kolla bara namnet på växellådan, det finns folk som satt AM6 växel låda men inte ngn bilväxel låda direkt.
Står inget om en bilväxellåda, det är en typ av semiautomatisk låda som har det namnet, står ju att den är gjord för att sitta på en moped och inte tagen från någon bil ;) Dessutom får du inte ner en mopeds vikt till 60kg med en bil låda på xD

Skulle inte riktigt tro på allt som står där men där ska man ju lätt komma upp i de hastiheterna, frågan är hur livsfarlig den är att köra?! 25000rpm och säkert knappt någon effekt alls under 15000rpm. Dessutom är det ju värt att tänka på att med en riktig växellåda förlorar du mindre kraft på väg till bakhjulet än med variator så bara där har man ju en effekthöjning på någon %.

Det som behövs för den toppfarten är bara en hederlig hypersetup och liten annan stegning i variatorn sedan har du de hastigheterna om du ligger och pressar. Ge dig inte in på något du inte kan slutföra bara, det blir dyyyrt!
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Jck92
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Jck92 »

chifen skrev:
Jck92 skrev:
kallepalle skrev: tro inte på allt som står i den annonsen.
Står inget om en bilväxellåda, det är en typ av semiautomatisk låda som har det namnet, står ju att den är gjord för att sitta på en moped och inte tagen från någon bil ;) Dessutom får du inte ner en mopeds vikt till 60kg med en bil låda på xD

Skulle inte riktigt tro på allt som står där men där ska man ju lätt komma upp i de hastiheterna, frågan är hur livsfarlig den är att köra?! 25000rpm och säkert knappt någon effekt alls under 15000rpm. Dessutom är det ju värt att tänka på att med en riktig växellåda förlorar du mindre kraft på väg till bakhjulet än med variator så bara där har man ju en effekthöjning på någon %.

Det som behövs för den toppfarten är bara en hederlig hypersetup och liten annan stegning i variatorn sedan har du de hastigheterna om du ligger och pressar. Ge dig inte in på något du inte kan slutföra bara, det blir dyyyrt!
allting på den är fejk finns ingen vevaxel som heter Hebo overrange finns ingen cylinder som heter varken manchester eller overrange. Hade det varit växellåda hade det synts på variatorsidan av blocket. 25k rpm är "omöjligt" att mopeden pallar trycket för. Så den är rätt fejk ;) striptronic låter som ett kasst försök att skriva steptronic (en bilväxellåda)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Haha aa, låter ju som en dålig ripoff på steptronic men sa bara möjligheterna för att den ska vara sant det som står ;) 25k rpm ska väl inte vara omöjligt heller om grejerna är viktade, och balanserade för det men krävs ju många många timmars jobb för det och skulle inte tro det. Jag skulle vilja se det först ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Jck92
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Jck92 »

chifen skrev:Haha aa, låter ju som en dålig ripoff på steptronic men sa bara möjligheterna för att den ska vara sant det som står ;) 25k rpm ska väl inte vara omöjligt heller om grejerna är viktade, och balanserade för det men krävs ju många många timmars jobb för det och skulle inte tro det. Jag skulle vilja se det först ;)
jag förstår att det finns en möjlighet men en på mnf hade mailat och skrev att han var intresserad och svaret var "Ok" och inget mer ;)
Låst