det skrev jag i setuptråden men du kommer inte kunna bygga en hyper utan väldigt mkt kunskaper som victor sägergår inte att få upp en aerox i de hastigheterna om man inte har hyffsat mkt kunskap
o eftersom du frågar vad du ska ha så är det nog inte ens lönt att försöka man ska kunna väldigt!!!!! mkt o kan man få upp den i de hastigheterna så vet man exakt vad man ska ha utan att fråga men
iaf som svar på din fråga som blir det juh hyper
typ
80-86 cc cylinder portad
26-28-30 mm förgasare
sportluftfilter
rör avstämt efter cylindern typ agb
ngn bra koppling
ngn bra variator
jävligt bra tändning typ italkit
står högst upp ungefär vad du behöver
Du får nog porta en smula för den hastigheten.aeroxxxx skrev:jag vet vad som krävs för att bygga en hyper ! jag tänkte mer på vad som behövs för att komma upp i den hastigheten ! skrev lite konstigt förut . funderar på att köpa ett komplet polini evolution , men kommer man upp i 130 med det ?
Haha det lätt lite kul faktiskt =).Dt_pojken^^ skrev:det skrev jag i setuptråden men du kommer inte kunna bygga en hyper utan väldigt mkt kunskaper som victor sägergår inte att få upp en aerox i de hastigheterna om man inte har hyffsat mkt kunskap
o eftersom du frågar vad du ska ha så är det nog inte ens lönt att försöka man ska kunna väldigt!!!!! mkt o kan man få upp den i de hastigheterna så vet man exakt vad man ska ha utan att fråga men
iaf som svar på din fråga som blir det juh hyper
typ
80-86 cc cylinder portad
26-28-30 mm förgasare
sportluftfilter
rör avstämt efter cylindern typ agb
ngn bra koppling
ngn bra variator
jävligt bra tändning typ italkit
står högst upp ungefär vad du behöver
Denna har diskuterats för på något forum och den är fejk kolla bara namnet på växellådan, det finns folk som satt AM6 växel låda men inte ngn bilväxel låda direkt.kallepalle skrev:tro inte på allt som står i den annonsen.LinuSuniL skrev:Satan va den borde gåGrodaeN3 skrev:http://www.blocket.se/malmo/Yamaha_Aero ... =23_11&w=1
Du får inte glömma snabbgasen:P hahahahahahakallepalle skrev:en bigbore 86 eller 2fast cylinder
strokad vev (längre slaglängd) tex mhr bigbore
avstämt rör
portning
30-34mm förgasare
mhr overangevariator
mhr overange rem
något trimmembran tex malossi vl6
pvl/mhr tändning
förstärkt koppling
sportluft/öppet filter
drevning
och en jävla massa inställningar så är du nog i dom trakterna och har nära 30hk
säkert nånting jag har glömt, så fyll i det då
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
profsigt skrivet för att vara en företagsannonsGrodaeN3 skrev:http://www.blocket.se/malmo/Yamaha_Aero ... =23_11&w=1
allt onödigt bortplockat så som styret???GrodaeN3 skrev:http://www.blocket.se/malmo/Yamaha_Aero ... =23_11&w=1
Står inget om en bilväxellåda, det är en typ av semiautomatisk låda som har det namnet, står ju att den är gjord för att sitta på en moped och inte tagen från någon bilJck92 skrev:Denna har diskuterats för på något forum och den är fejk kolla bara namnet på växellådan, det finns folk som satt AM6 växel låda men inte ngn bilväxel låda direkt.kallepalle skrev:tro inte på allt som står i den annonsen.LinuSuniL skrev: Satan va den borde gå
allting på den är fejk finns ingen vevaxel som heter Hebo overrange finns ingen cylinder som heter varken manchester eller overrange. Hade det varit växellåda hade det synts på variatorsidan av blocket. 25k rpm är "omöjligt" att mopeden pallar trycket för. Så den är rätt fejkchifen skrev:Står inget om en bilväxellåda, det är en typ av semiautomatisk låda som har det namnet, står ju att den är gjord för att sitta på en moped och inte tagen från någon bilJck92 skrev:Denna har diskuterats för på något forum och den är fejk kolla bara namnet på växellådan, det finns folk som satt AM6 växel låda men inte ngn bilväxel låda direkt.kallepalle skrev: tro inte på allt som står i den annonsen.Dessutom får du inte ner en mopeds vikt till 60kg med en bil låda på xD
Skulle inte riktigt tro på allt som står där men där ska man ju lätt komma upp i de hastiheterna, frågan är hur livsfarlig den är att köra?! 25000rpm och säkert knappt någon effekt alls under 15000rpm. Dessutom är det ju värt att tänka på att med en riktig växellåda förlorar du mindre kraft på väg till bakhjulet än med variator så bara där har man ju en effekthöjning på någon %.
Det som behövs för den toppfarten är bara en hederlig hypersetup och liten annan stegning i variatorn sedan har du de hastigheterna om du ligger och pressar. Ge dig inte in på något du inte kan slutföra bara, det blir dyyyrt!
jag förstår att det finns en möjlighet men en på mnf hade mailat och skrev att han var intresserad och svaret var "Ok" och inget merchifen skrev:Haha aa, låter ju som en dålig ripoff på steptronic men sa bara möjligheterna för att den ska vara sant det som står25k rpm ska väl inte vara omöjligt heller om grejerna är viktade, och balanserade för det men krävs ju många många timmars jobb för det och skulle inte tro det. Jag skulle vilja se det först