du ska inte köra på mhr röret till en tcr cylinder. blir fel i effekkurvan då. eller ja det funkar ju, men har man råd till en så dyr setup som det blir så har man råd till ett avstämt rör. skulle säga åtmindstonde 30mm förgasare. gärna 32mm sen är det mycket mer som behövs. tex ramlager, luftfilter, drev, trimvariator, trim membran osv osv för att du ska komma i närheten av maxeffekten.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
för det första tcr utan mhr overrange variator kit? vem ska fräsa upp blocket? röret passar inte cylindern köp ett som är anpassat. snälla ni som har så mycket pengar att lägga på trimm men inte kan något börja med en sport setup och arbeta er uppåt. Det är i stortsett omöjligt att köra på gata med tcr då du måste ändra inställningar en gång i veckan och den kommer dra enormt med bensin och vara svårkontrollerad.
Den allvetande Tveka inte att skicka iväg ett pm om ni behöver hjälp med era scooters så ska jag svara så gott jag kan på frågorna:)
vad ska jag ha för storlek på munstycket om jag tar bort v-ringen och sätter på ett stage6 pro replica rör?
och vad för storlek e det på från orginal?
Det e bästa om du köper en munstyckesats på http://www.startuning.se/product/99551- ... GM-Gurtner så du kan testa dej till storleken som är bäst, och har ingen aning om vad det e för storlek orginal men det e bara att kolla själv!.finns Guider om du inte kan!Och är ganska säker på att ALLA Peugeot modeller har Gurtner förgasare.
Inte mer än vad den gör original. Byter du vikter kommer den gå snabbare. Min kompis har en Cpi Popcorn och när han drog v-ringen gick den lika snabbt fast med ett segare axx men när han sen bytte till lättare vikter (kommer inte ihåg vilka gram) så fick den bättre axx och topp
~65. skippa sportluft. sportluftfilter är egentligen bvara onödigt om du inte kör på midrace eller värre. låter mera och drar mera bensin. stryp hellre av luftburken då.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
just nu går den i 65 ärliga men när vi kollade på vikterna fattades det 2 st, förra ägare var cp, och dem var typ skit sletna på en liten bit, (är beställt nya). men undrar hur många ärliga en gameboytrimmad och dragen ring rs50 ditech gör (med alla vikterna i ofc )
Tjenna!
Har en aerox 05 HELT ORGINAL som går snabbare än en helt ny aerox 09 ORGINAL. Vad beror det på? Bättre inkörd?
Undrar också vad som kommer att hända om man sätter på ett Stage 6 sport luftfilter dubbellager?
Aeroxnoob skrev:Tjenna!
Har en aerox 05 HELT ORGINAL som går snabbare än en helt ny aerox 09 ORGINAL. Vad beror det på? Bättre inkörd?
Undrar också vad som kommer att hända om man sätter på ett Stage 6 sport luftfilter dubbellager?
de kan bero på att alla strypningar blir lite sletna...
de gör typ inget på en orginalare ...
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
Aeroxnoob skrev:Tjenna!
09 kanske inte är inkörd eller liknande,
Med stage 6 luftfiltret så måste du byta munstycke å då kommer den bara dra mer bensin,den kommer också låta mera men den kommer inte påverka axx/topp fart!
inget du känner av kan jag säga ... sånnt ska du bara ha när du trimmar i högre klasser ... dra pluggen i luftboxen ist och byt munstycke .. nog för de inte gör så mycket heller xD
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
Moppe: PGO T-rex
Cylinder: Stage6 50cc Alu Sport
Rör: Yasuni R
Variator: Orginal med 4.5 g vikter
Förgasare: Orginal 12mm Keihin
Koppling: Orginal Ska slänga i 75% fjädrar