2. Så hittade jag ett nice rör, o dom säger ju att effektrör inte gör något på 4-takt. Men i informationen så står det att de ger en liten effektökning, hur mycket rör det sig om?! http://www.racing-planet.se/scootertuni ... 6bf066ff21
3. Tms har tydligen strypt cdi, och att det går att lösa med någon ögla
Men de konstiga är att den stannar vid 60 km/h inte 50 km/h?!
Och så skulle jag vilja veta hur man tar bort cdi-strypningen
till styret lär du ju ha någon form av styrstam och ja vet inte hur mycket styrstammar de finns som skulle kunna passa till en tms.
Röret vet ja inte om de ger så mycket effekt med tanke på att ska man trimma en 4-taktare ska de till rätt mycket om man vill få axx.
cdi-boxen ska gå att strypa men du måste veta vilken kabel som går till varvtalsregulatorn i variatorn.
JogRn_ skrev:till styret lär du ju ha någon form av styrstam och ja vet inte hur mycket styrstammar de finns som skulle kunna passa till en tms.
Röret vet ja inte om de ger så mycket effekt med tanke på att ska man trimma en 4-taktare ska de till rätt mycket om man vill få axx.
cdi-boxen ska gå att strypa men du måste veta vilken kabel som går till varvtalsregulatorn i variatorn.
btw, har du den årsmodellen som har typ samma kåpor som en baotian eller dem nya kåporna? den modellen med nya kåporna har en öggla på cdi:boxen. går eej att ta fel då den går ut och vänder och går inn igen. klipp den och isolera kablarna så gör den 65 ärliga. det är enda strypningen den mopeden har vad jag vet iaf.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:btw, har du den årsmodellen som har typ samma kåpor som en baotian eller dem nya kåporna? den modellen med nya kåporna har en öggla på cdi:boxen. går eej att ta fel då den går ut och vänder och går inn igen. klipp den och isolera kablarna så gör den 65 ärliga. det är enda strypningen den mopeden har vad jag vet iaf.
joo jag har kollat i luftburken o liknande, men ingen strypning!
men du ska ha tack
bara om jag måste byta styrstam fortfarande??!
köp inte nått utav rören om du inte ska byta cylinder. hel kasst.
styre måste du ha styrstam.
Tms classic har inte någon sorts cdi strypning har en plugg i förgasarlocket där gummi membranet sitter sitter en vanlig skruv eller en mässing skruv. (kan bero på hur fattiga dom. kanske?:roll:)
om du vill att det ska gå lite fortare byt då till 4g vikter. eftersom v-vikterna är typ 8g org alldeles för tyng för en så slö motor.
KinaPuffsen skrev:köp inte nått utav rören om du inte ska byta cylinder. hel kasst.
styre måste du ha styrstam.
Tms classic har inte någon sorts cdi strypning har en plugg i förgasarlocket där gummi membranet sitter sitter en vanlig skruv eller en mässing skruv. (kan bero på hur fattiga dom. kanske?:roll:)
om du vill att det ska gå lite fortare byt då till 4g vikter. eftersom v-vikterna är typ 8g org alldeles för tyng för en så slö motor.
hur förklarar du då att jag själv har klippt 3st cdi ögglor på tms classic?
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller