hej nu är det så att min moped börjar gå några km saktare.. det kanske har något och göra med att min kopling slirar?? för min klocka är blå s¨ jag vet att den gör det. och min rem är ganska precis 15 mm så den är sliten (15.7 mm är gränsen för sliten..) har detta med mitt problem med hastigheten att göra? jag såg även att min trytck fjäder typ snurrade eller någo och det lät nån stans vid koplingen som att man knackade två järn bitar mot varann. har detta med remmen att göra??VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR!!!
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
trim rör lättare vikter större mun stycke och 15 % tryck.. men har inte för lätta vikter eller någo för jag har kört lenge utan problem har snarare för tunga :p dom rekomenderar 3.7 eller 4.0 gram men jag har 4.3 ..
Testa gör såhär, sätt tillbaka allt orginal förutom röret och se om den går bättre
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
e inte 100% säker på hur hårda men har för mig de ska va ca. 50% för bara effektrör. beroende på vilket också såklart. men fick du inte med några vid köp av röret?
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:e inte 100% säker på hur hårda men har för mig de ska va ca. 50% för bara effektrör. beroende på vilket också såklart. men fick du inte med några vid köp av röret?