mathiis skrev:har precis satt på stage6 pro replica röret, så jävla najjs!! har bara bytt vikter och röret, allt annat orginal och den toppar 65 på raksträcka fast den är seg upp till 15 men ska fixa det genom att byta kopplingsfjädrar ska även byta till ca 5 storlekar större munstycke
det finns mkt mer att hämta
jag har
s6 pro replica
luftfilter
kopplingfjädrar
vikter
munstycke
och den gör ca 70 uppförsbacke 85 nerför 80 raka
mätt med gps nu
mathiis skrev:räcker det inte med att plugga ut orginalluftburken?
hur är ditt axx?
sportluftfilter eller att strypa av luftburken gör enormt lite och ibland så den går sämre med bara effektrör mitt tips är att strunta i det.
ställ in förgasaren efter att du strypt av luftburken så går den inte sämre
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
har beställt ett leovince zx chrome rör ifrån startuning , och dom säger ju att man måste köra in röret så att färgen inte lossnar, men hur länge ska man köra? eller räcker det att låta mopeden stå på tomgång?
struntar ni mig bara ådär !Passar detta avlopp till typhoon-03?Har googlat runt lite och sett att det skall också passa nyare piaggio motorer så passar det på min typhoon -03?http://www.fi.easyparts.nl/showarticles ... antis.html det står inom parentes piaggio på vissa sidor!
Asså fan tillverkare lanserar olika rör, sen lanserar dem samma rör fast i olika versioner för olika motorer, bara för att ett ex Doppler S3r passar aerox betyder inte det att du kan köpa vilket som helst, du måste köpa den versionen som har mynningen konstruerad för att sitta vid din cylinder. Alltså kan du inte bara utgå från modell på röret när du handlar.
sponsoredby skrev:Vilket av Tecnigas Next-R och Leovince zx är bäst till stunting ?
Det ska sitta ihop med en 70 cc Sport Polini och Multivariator Malossi
Har aldrig hört något bra om Tecnigas, så är ganska säker på att ZX är det klara valet.
zx ger mycket lägre effekt än next-r så skulle tagit next-r det om jag skulle racea/gata men pga zx lägre effektkurva har det ett trevligare effektregister för stunting.
Senast redigerad av Jck92 den 20 juni 2009, 22:23, redigerad totalt 1 gånger.
Hej Hej! jag ska beställa ett Leovince TT Handmade men när jag kollar på startuning så finns det bara till aerox 50 (as from 1999) och aerox 50 (until 1999) och jag har aerox 50 cat (as from 2003) men kommer det endå passa till aerox 50 cat (as from 2003)?
Tja jag har en yamaha aerox 00 som jag ska börja stunta med denna setup har jag
Rör Leovince TT Handmade
vikter
trykfjäder
variatorn
koppling Malossi Fly-Clutch
kopplingsklocka Malossi, Minarelli 107mm
Nu till min fråga vilket rör är bäst att stunta med till denna setup har tänkt på Leovince ZX Handmade för det verkar vara mest lågvarvigt har jag hört.Tacksam för era svar ..