Hej skulle vilja ha lite hjälp. jag har en drac 99-00 med en cylinder på 75cc arisal en förgasare 5cm från en 80 kubikars cross och insug, öppet luftfilter, och ett tk drevningen är på 12 men ska köpa 13 eller 14. nu är frågan vad kan man mer trimma med kom med förslag snälla
kristian skrev:Hej skulle vilja ha lite hjälp. jag har en drac 99-00 med en cylinder på 75cc arisal en förgasare 5cm från en 80 kubikars cross och insug, öppet luftfilter, och ett tk drevningen är på 12 men ska köpa 13 eller 14. nu är frågan vad kan man mer trimma med kom med förslag snälla
kristian skrev:membran har jag redan från crossen och förgasaren är 50mm men hjälper en koppling då
Köp en 8cm förgasare och linda eltejp runt kolven så blir det tajtare, tajtare = högre komp och högre fart! kommer minst gå 167! Sen kan du ju porta vevstaken också för mindreluftmotstånd!
kristian skrev:membran har jag redan från crossen och förgasaren är 50mm men hjälper en koppling då
Köp en 8cm förgasare och linda eltejp runt kolven så blir det tajtare, tajtare = högre komp och högre fart! kommer minst gå 167! Sen kan du ju porta vevstaken också för mindreluftmotstånd!
marvin de där va för roligt fan garvar ju i så jag har ont i magen nämen jag har en 50 mm föge hemma men den ska jag nog inte avnvända, då de är en ski-doos förgasare kan ta upp en bild med 50 mm vs baotian 19mm eller va de va förstor lek
Mitt råd att är bygga ett eget effektrör, då kan du själv bestämma motorkaraktärer plus att ett avstämt rör efter din cylinder kommer att ge max effekt. vill diu inte de så förslår jag att du portar cylindern.
Det spelar inte roll om man vinner med en mil eller en tum, man ska vinna.