Förgasarproblem aerox...

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
matte.s
Elmoped

Förgasarproblem aerox...

Inlägg av matte.s »

Tjena, har ett problem med min förgasare. Är ingen mek men jag tror det heter trottelnål? alltså den är skiiithögt upp och går inte få längre ner. En kompis säger att gasvajern är för kort.. Iallafall den går framåt utan gas och dör utan choke. Det är en 17.5fögge med 90munstycke 34lågfart.

Har också ett till problem med tanken.. Tagit bort själva saken i tanken, liksom där bensinen rinner ur tanken och när man blåste kom det ut luft men när man sög i bensinslangen hände det ingenting.

Faaaan vad less man blir :'´(
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

verkar som du ska sänka tomgången å öka mustycke haha å sen är det väl en vakumpump du har å då ska det vara 2 slangar från den en som suger å en som bensinen åker ner till förgasaren i...
matte.s
Elmoped

Inlägg av matte.s »

ja det är 2 slangar... men det kommer inge bensin till förgasaren... testade med en petflaska o en slang från den och då gick det få igång den iaf.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

har du satt båda slangar rätt då? för när du gasar så suger det i den ena slagen så det kommer bensin i den andra...
matte.s
Elmoped

Inlägg av matte.s »

ja alltså har en slang som sitter på sidan av den där ventilen och en under som jag tror e vakumslangen. jävligt svårt att förklara då jag inte vet vad sakerna heter:P är en kompis som mekat allt
Låst