Uttelito skrev:haha märker att det är många som budar bara för att jävlas
men för att svara på eran fråga om varför man budar högt.
Låt oss säga att du har 400kr att buda för, ska du då sitta i 12 timmar och buda 1kr åt gången eller lägga 400 på en gång och hoppas på det bästa?
Jag skulle iallafall budat åtminstone hälften av min budget på en gång för att slippa sitta och buda 1kr var tredje minut.
tänk då om du budar 400kr och inget annan hade buda och du hade kunnat fått saken för 100 kr väldigt onödigt att betala 300 kr mer då eller hur??
Möjligen, men om varan nu i detta fallet kostar 1700 så sparar jag ju endå 1300 på det hela
Sen tycker jag inte folk ska gnälla om buden som läggs, det är inte direkt så att någon skulle få varan för 2kr endå.
Väldigt mycket gnäll i autkionen just nu, kanske dax att varna och ta bort medelanden.
Man får va som man e när man inte blev som man skulle.
Uttelito skrev:haha märker att det är många som budar bara för att jävlas
men för att svara på eran fråga om varför man budar högt.
Låt oss säga att du har 400kr att buda för, ska du då sitta i 12 timmar och buda 1kr åt gången eller lägga 400 på en gång och hoppas på det bästa?
Jag skulle iallafall budat åtminstone hälften av min budget på en gång för att slippa sitta och buda 1kr var tredje minut.
tänk då om du budar 400kr och inget annan hade buda och du hade kunnat fått saken för 100 kr väldigt onödigt att betala 300 kr mer då eller hur??
Möjligen, men om varan nu i detta fallet kostar 1700 så sparar jag ju endå 1300 på det hela
Sen tycker jag inte folk ska gnälla om buden som läggs, det är inte direkt så att någon skulle få varan för 2kr endå.
Väldigt mycket gnäll i autkionen just nu, kanske dax att varna och ta bort medelanden.
du ska inte säga så mkt du förstör juh auktionen + att kommenterar när du säger att det är dags att varna folk hmm... sry för dubbelpost
förstår inte riktigt vad som har hänt med auktionerna på sistone? de 4-5 senaste gångerna har det lagts ut saker som är tillhörande crossmopeder. finns det någon "scooter moderator" / TSR-creware kvar som har lust att lassa lite scooter prylar någon gång ?
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
Glennish skrev:förstår inte riktigt vad som har hänt med auktionerna på sistone? de 4-5 senaste gångerna har det lagts ut saker som är tillhörande crossmopeder. finns det någon "scooter moderator" / TSR-creware kvar som har lust att lassa lite scooter prylar någon gång ?
vi i crew kan inte ta fram saker men ska se vad vi kan göra kanske kan säga till jonas att det bordde vara lite variationer
btw, inför att man bara får lägga bud på t.ex 50 kronor högre än föregående bud? Skulle vara bättre så att inte några jävla fuckon kommer och lägger 900 på en sak bara för att förstöra, när den innan låg på 400...
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
btw, inför att man bara får lägga bud på t.ex 50 kronor högre än föregående bud? Skulle vara bättre så att inte några jävla fuckon kommer och lägger 900 på en sak bara för att förstöra, när den innan låg på 400...
Precis! skulle vara mycket bättre så istället för att nån budar flera 100 kr över förra budet bara för att jävlas
Precis! skulle vara mycket bättre så istället för att nån budar flera 100 kr över förra budet bara för att jävlas
stunt_pojken^^ skrev:tänk då om du budar 400kr och inget annan hade buda och du hade kunnat fått saken för 100 kr väldigt onödigt att betala 300 kr mer då eller hur??
du ska inte säga så mkt du förstör juh auktionen + att kommenterar när du säger att det är dags att varna folk hmm... sry för dubbelpost
På vilket sätt förstör jag auktionen?
Påpekade bara i en kommentar att startuning säljer dessa kåpkit för 600kr mindre än twostroke, det var allt
Sen så kanske inte alla moppepojkar sitter vid datorn 24/7 för att lägga bud på 1 krona var tredje minut och därför lägger ett större bud på en gång, visst denna dag är regning och tråkig men folk har ett liv utanför datorn också
Uttelito skrev:
På vilket sätt förstör jag auktionen?
Påpekade bara i en kommentar att startuning säljer dessa kåpkit för 600kr mindre än twostroke, det var allt
Sen så kanske inte alla moppepojkar sitter vid datorn 24/7 för att lägga bud på 1 krona var tredje minut och därför lägger ett större bud på en gång, visst denna dag är regning och tråkig men folk har ett liv utanför datorn också
Håller med utte, men vet ej vad han sakt för onödigt :/
LudiX skrev:kom igen nu MoppePöjks va seriösa med när det gäller aktionerna lägg bara bud snacka kan ni göra här!Annars kanske Aktionerna försvinner!!
Aktionerna är inget ord. Men jag håller helt och hållet med dig. Ta allt trams i denna tråd istället. Det står ganska tydligt på budsidan att inget övrigt snack accepteras.
MarcusAndersson skrev:Jag budade 400 direkt igår för det var vad jag tyckte det var värmt från min sida, hoppa inte på mig och säg att ja gör det för att jävlas
Simma lugnt !
Det är fortfarande idiotiskt att göra så, priserna blir ju bara högre då smarthuvve..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
MarcusAndersson skrev:Jag budade 400 direkt igår för det var vad jag tyckte det var värmt från min sida, hoppa inte på mig och säg att ja gör det för att jävlas
Simma lugnt !
Det är fortfarande idiotiskt att göra så, priserna blir ju bara högre då smarthuvve..
Du får ju inte direkt varan för under det priset endå, då kan man lika bra buda det man själv vill ge för varan på en gång och ha det överstökat, om du nu inte har råd eller ens behöver varan i fråga så kan du ju ge fan i att buda eller gnälla överhuvudtaget
Rroobbaann skrev:En bra auktion till söndag hade varit barikit 80cc till AM6 ,, många behöver den , den är bra och vi har inte haft en cylinder på länge
Rroobbaann skrev:En bra auktion till söndag hade varit barikit 80cc till AM6 ,, många behöver den , den är bra och vi har inte haft en cylinder på länge
DerbiSM skrev:Buda smart denna gången och ta all snack här istället.
Haha, budning gick inte så bra kan man säga xD
Hehe, var väll några som väldigt gärna ville ha röret och inte tänkte sig för innan dem buda.
Btw, i auktionen står det att röret passar Derbi men när man trycker på "Läs mer här" så är det länk till samma rör fast där står det att det är till Rieju / Beta, fel länk eller ?
DerbiSM skrev:Buda smart denna gången och ta all snack här istället.
Haha, budning gick inte så bra kan man säga xD
Hehe, var väll några som väldigt gärna ville ha röret och inte tänkte sig för innan dem buda.
Btw, i auktionen står det att röret passar Derbi men när man trycker på "Läs mer här" så är det länk till samma rör fast där står det att det är till Rieju / Beta, fel länk eller ?
Tänkte samma sak, såg att det inte var bult-fästen på bilden.
Men att det passade Derbi m.m?