Inställning eller något

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
JohanG
Varnad

Inställning eller något

Inlägg av JohanG »

Tjenare!

Jag har en Honda X8R-s: Setup:
50cc orginal cylinder
Leovinvce ZX Rör urpluggat
90 Munstycke(78 orginal).
Sportluftfilter(ett långt skumgummi typ eller något).

Min fråga är, när jag kommer upp mot 60-70, så börjar det blöddra typ, då måste jag släppa gasen och sedan dra på full gas igen. Eller nej, jag kan knappt dra fullgas! Hjäälp :).

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl bara luftskruven det är att typ ställa in rätt eller? :oops:
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Kanske du kan justera med luftskruven och reglera bort problemet eller har du lite för stort h-munstycke. Prova byta ner fem storlekar. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

runners skrev:Kanske du kan justera med luftskruven och reglera bort problemet eller har du lite för stort h-munstycke. Prova byta ner fem storlekar. :wink:

Jag skulle nog säga att det är för litet munstycke och därför får den för lite bensin när du kör fullgas, och det är därför den gör som den gör. om man har för stort munstycke så brukar den blöddra i början och sen bli bättre på högre varvtal. du ska nog byta upp dig 5 strl!
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Användarens profilbild
LudiX
L33T kr3W

Inlägg av LudiX »

wuedde skrev:
runners skrev:Kanske du kan justera med luftskruven och reglera bort problemet eller har du lite för stort h-munstycke. Prova byta ner fem storlekar. :wink:

Jag skulle nog säga att det är för litet munstycke och därför får den för lite bensin när du kör fullgas, och det är därför den gör som den gör. om man har för stort munstycke så brukar den blöddra i början och sen bli bättre på högre varvtal. du ska nog byta upp dig 5 strl!
Det är vell fel?Den får vell för mycket bensin det e därför den blöddrar och inte varvar ut på full gas så jag skulle byta ner i munstycke några storlekar!
Små Modifieringar,Stora Resultat!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

mitt svar, kollar tändstiftet innan du skruvar på ngt ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

LudiX skrev:
wuedde skrev:

Det är vell fel?Den får vell för mycket bensin det e därför den blöddrar och inte varvar ut på full gas så jag skulle byta ner i munstycke några storlekar![/quote

Jag tror inte det, men hur gör den när du kommer upp i höga varv? om den lixom håller på att dö eller typ hoppar fram så får den för lite bensin, dessutom brukar man gå upp 20strl på effektrör och luftfilter, jag gick upp 20 strl på bara effektrör och ostrypt luftburk.
Men kolla tändstiftet så är det lätt att se:)
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen

Inlägg av Gl3nn »

min gjorde så då den fick för mycket luft :) men kolla tändstifte och är de brunt är de bra är de svart så får den för mycke bensin/för lite luft, Är de Vitt får den för lite bensin/ för mycket luft :)
Användarens profilbild
LudiX
L33T kr3W

Inlägg av LudiX »

KoNG skrev:mitt svar, kollar tändstiftet innan du skruvar på ngt ;)
Exakt kolla tändstiften innan du skruvar.
Små Modifieringar,Stora Resultat!
JohanG
Varnad

Inlägg av JohanG »

fan va smarta ni e gubbar, :D .. tändstiftet! ;) just dee.e. men jag hinner inte för ska till italien ha dee peace ouut :wink:
Användarens profilbild
ruger
Elmoped

Inlägg av ruger »

för stort munstycke= blöddrar och "fyrtaktar"
för litet munstycke= den dör, lr drar dåligt
Låst