Stage6 50Sport packningsproblem!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
matte.s
Elmoped

Stage6 50Sport packningsproblem!!

Inlägg av matte.s »

Tjena.. Jag har nyss köpt en 50sport från stage6 och har nu fått ett problem när jag ska byta.
Jag trodde att det följde med alla packningar men tydligen inte eftersom topplockspackningen inte följde med.
Fick inte mina munstycken heller, första samt sista beställningen därifrån iaf.

Beställt från TwoStroke.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

ingick packningar i kittet då? Isåfall bör du reklamera och säga vad som saknas ;)

Liksom munstyckena, om du beställde dom och har betalt för dom så ska du ha dom ;)

Men packningarna från din originalcylinder går förmodligen att använda... Eftersom det är samma borrning så bör de vara samma storlek på O-ringsspårena i toppen, men du får kolla efter om de stämmer ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
matte.s
Elmoped

Inlägg av matte.s »

bensinskalle skrev:ingick packningar i kittet då? Isåfall bör du reklamera och säga vad som saknas ;)

Liksom munstyckena, om du beställde dom och har betalt för dom så ska du ha dom ;)

Men packningarna från din originalcylinder går förmodligen att använda... Eftersom det är samma borrning så bör de vara samma storlek på O-ringsspårena i toppen, men du får kolla efter om de stämmer ;)
originaltopplocket var 4kantigt, stage6 var runt... alltså passade det inte ens nästan!

På Startuning's bild är iallafall alla packningar med, vet inte på twostroke eftersom cylindern inte finns kvar längre, jag köpte antagligen den sista.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

matte.s skrev:
bensinskalle skrev:ingick packningar i kittet då? Isåfall bör du reklamera och säga vad som saknas ;)

originaltopplocket var 4kantigt, stage6 var runt... alltså passade det inte ens nästan!

På Startuning's bild är iallafall alla packningar med, vet inte på twostroke eftersom cylindern inte finns kvar längre, jag köpte antagligen den sista.
ajfan ja då är de svårt... Men ja tycker helt klart du ska skicka ett mejl och fråga åtminstonde ifall det har blivit något fel... Dom på TS har högsesong nu som jag har förstått de så de är lätt hänt att de råkar bli fel bland alla ordrar
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Jag köpte samma cylinderkit och alla packningar följde med för mig till och med karbon reeds, dock var detta från Startuning
Låst