hade 100munstycke men den dog när man kom upp i toppfart så tröck i ett 105 o ett nytt stift men den jävlas ändå me att dö när man kmr upp i toppfart alltså inte när man legad o pressat ett tag utan precis när man kmr upp i topp .. stifet är mörkbrunt
med 100 va de lite ljust så böt till 105 men de e lite för mörkt men de kan väl va för jag kanske har lite för mkt olja ? , men har non någon aning vrf den dör ? kan de va skit i förgasaren ?
så gör typ alla Derbi moppar maxar dom sen ba dör dom om du saktar ner, men börjar leva kort därefter...min kompis har samma setup på sin Derbi å den gör samma sak, men ha nba skiter i det
henric92 skrev:så gör typ alla Derbi moppar maxar dom sen ba dör dom om du saktar ner, men börjar leva kort därefter...min kompis har samma setup på sin Derbi å den gör samma sak, men ha nba skiter i det
men jag tänker inte skita i de kul o åka på en moppe som dör!
henric92 skrev:så gör typ alla Derbi moppar maxar dom sen ba dör dom om du saktar ner, men börjar leva kort därefter...min kompis har samma setup på sin Derbi å den gör samma sak, men ha nba skiter i det
Håller den på så är det felinställt.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
kan va , den gjrode såhär för non vecka sen okcså då köpte jag nytt stift o nu har den börjat igen , ska köpa ett stift non dag o se om de blir bättre , jobbigt o byta stift varanan vecka
mfransson skrev:kan va , den gjrode såhär för non vecka sen okcså då köpte jag nytt stift o nu har den börjat igen , ska köpa ett stift non dag o se om de blir bättre , jobbigt o byta stift varanan vecka
stiften kan pajja om de blir för mycke olja men då ska de va kolsvart typ
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Häll soppan du har i tanken i en dunk bara och häll sedan i ett par liter med bensin som du vet är blandad rätt
Du vet de kanske men drar de ändå: blanda bensinen och oljan i en dunk och skaka innan du tankar för annars blandar sig inte oljan och bensinen riktigt
Live slow - Die whenever
jag kör på oljetanken asso 2% plus att jag drar i en skvett olja i tanken o skakar runt hela moppen , vill ha typ 3% olja , hur mkt olja ska jag har på ungefär 5liter? suger på matte
mfransson skrev:jag kör på oljetanken asso 2% plus att jag drar i en skvett olja i tanken o skakar runt hela moppen , vill ha typ 3% olja , hur mkt olja ska jag har på ungefär 5liter? suger på matte
hehe bra fråga ^^. Men kör du på oljepumpen så behövs inte de
Spänn bara vajern till pumpen så kommer de lite extra olja
Live slow - Die whenever
mfransson skrev:vill inte börja pilla me nåt som jag inte kan
hehe okej
Men om du tar bort kåpan vid oljepumpen så sitter ju vajern där Ingången till pumpen ( där vajern går in ) går att justera precis som vid gashandtaget och skruva då skruven utåt så att vajern spänns mer
Live slow - Die whenever
mfransson skrev:kan va , den gjrode såhär för non vecka sen okcså då köpte jag nytt stift o nu har den börjat igen , ska köpa ett stift non dag o se om de blir bättre , jobbigt o byta stift varanan vecka
stiften kan pajja om de blir för mycke olja men då ska de va kolsvart typ