Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Rroobbaann
Elmoped
Inlägg: 82 Blev medlem: 9 januari 2009, 16:20
Ort: olofström
Inlägg
av Rroobbaann » 17 juni 2009, 23:05
hej jag har en Cpi sm 08.
Och trimmet är
Mk pr rör
21mm dellorto förgasare
21mm areche insug
vforce3 membran
Stage6 boost bottle
13/53 drevning
Och den slutar ändå varva vid 10000 Rpm ,, och jag undrar vilka mer strypningar som kan finnas ?????????????
mtpower
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 408 Blev medlem: 31 mars 2008, 17:35
Ort: Jag kör MT5 / Vara
Kontakt:
Inlägg
av mtpower » 17 juni 2009, 23:10
Nu är ju 10k rpm inte så jättelite. Jag tror inte du har några strypningar kvar utan snarare att cylindern begränsar varvet.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
Rroobbaann
Elmoped
Inlägg: 82 Blev medlem: 9 januari 2009, 16:20
Ort: olofström
Inlägg
av Rroobbaann » 17 juni 2009, 23:46
Ok men jag ska köpa 80cc barikit senare
,, hoppas ba inte den är strypt i cdin
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 191 Blev medlem: 28 maj 2009, 17:26
Inlägg
av Frillanmcdillan » 18 juni 2009, 09:10
Rroobbaann skrev: hej jag har en Cpi sm 08.
Och trimmet är
Mk pr rör
21mm dellorto förgasare
21mm areche insug
vforce3 membran
Stage6 boost bottle
13/53 drevning
Och den slutar ändå varva vid 10000 Rpm ,, och jag undrar vilka mer strypningar som kan finnas ?????????????
inte funderat på en cylinder till pr-röret :O , går ju piss med det röret annars
Klén
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181 Blev medlem: 21 april 2009, 19:32
Ort: Trädet
Inlägg
av Klén » 18 juni 2009, 11:48
CDI boxen då?
Saab rostar
Bmw rasar
Volvo är det enda som håller när man gasar!
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 18 juni 2009, 11:53
Frillanmcdillan skrev: Rroobbaann skrev: hej jag har en Cpi sm 08.
Och trimmet är
Mk pr rör
21mm dellorto förgasare
21mm areche insug
vforce3 membran
Stage6 boost bottle
13/53 drevning
Och den slutar ändå varva vid 10000 Rpm ,, och jag undrar vilka mer strypningar som kan finnas ?????????????
inte funderat på en cylinder till pr-röret :O , går ju piss med det röret annars
som Frillan säger, så bör du nog skaffa värre cylinder =)
f.d TSR-Crew
LudiX
L33T kr3W
Inlägg: 385 Blev medlem: 18 maj 2009, 18:23
Ort: Vittinge
Inlägg
av LudiX » 18 juni 2009, 12:02
Rroobbaann skrev: hej jag har en Cpi sm 08.
Och trimmet är
Mk pr rör
21mm dellorto förgasare
21mm areche insug
vforce3 membran
Stage6 boost bottle
13/53 drevning
Och den slutar ändå varva vid 10000 Rpm ,, och jag undrar vilka mer strypningar som kan finnas ?????????????
Min Cpi Sx 07 varva över 12 000 Rpm med bara urpluggat orginalrör.
Små Modifieringar,Stora Resultat!
fax110
Gasres
Inlägg: 1634 Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14
Inlägg
av fax110 » 18 juni 2009, 12:03
TobbaN skrev: Frillanmcdillan skrev: Rroobbaann skrev: hej jag har en Cpi sm 08.
Och trimmet är
Mk pr rör
21mm dellorto förgasare
21mm areche insug
vforce3 membran
Stage6 boost bottle
13/53 drevning
Och den slutar ändå varva vid 10000 Rpm ,, och jag undrar vilka mer strypningar som kan finnas ?????????????
inte funderat på en cylinder till pr-röret :O , går ju piss med det röret annars
som Frillan säger, så bör du nog skaffa värre cylinder =)
han har ju sagt att han ska köpa 80cc barikit, och nog borde cylindern klara mer än 10k?
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 18 juni 2009, 12:20
fax110 skrev: TobbaN skrev: Frillanmcdillan skrev:
inte funderat på en cylinder till pr-röret :O , går ju piss med det röret annars
som Frillan säger, så bör du nog skaffa värre cylinder =)
han har ju sagt att han ska köpa 80cc barikit, och nog borde cylindern klara mer än 10k?
Jovisst, men PR röret är ju gjort för 70cc +?
Och inte för 50cc, och speciellt inte för org-cylindern. skulle gissa att det är därför den inte varvar..
f.d TSR-Crew
robin93
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 614 Blev medlem: 17 september 2008, 18:12
Inlägg
av robin93 » 18 juni 2009, 12:23
jag tror det är cdi:n man kan lätt få en moppe med den setupen att varva över 10000 rpm annars
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 18 juni 2009, 12:25
robin93 skrev: jag tror det är cdi:n man kan lätt få en moppe med den setupen att varva över 10000 rpm annars
Jovisst, det också. Alla nya moppar brukar oftast ha en strypt CDI.
Gå ut och kolla vad det är för märke på CDIn.
Är det leonelli är den ostrypt.
Är det Ducati är den strypt.
f.d TSR-Crew
LudiX
L33T kr3W
Inlägg: 385 Blev medlem: 18 maj 2009, 18:23
Ort: Vittinge
Inlägg
av LudiX » 18 juni 2009, 12:33
TobbaN skrev: robin93 skrev: jag tror det är cdi:n man kan lätt få en moppe med den setupen att varva över 10000 rpm annars
Jovisst, det också. Alla nya moppar brukar oftast ha en strypt CDI.
Gå ut och kolla vad det är för märke på CDIn.
Är det leonelli är den ostrypt.
Är det Ducati är den strypt.
CPi 08 måste ha strypt Cdi för 07:an har det inte!
Små Modifieringar,Stora Resultat!
Rroobbaann
Elmoped
Inlägg: 82 Blev medlem: 9 januari 2009, 16:20
Ort: olofström
Inlägg
av Rroobbaann » 18 juni 2009, 14:26
TobbaN skrev: robin93 skrev: jag tror det är cdi:n man kan lätt få en moppe med den setupen att varva över 10000 rpm annars
Jovisst, det också. Alla nya moppar brukar oftast ha en strypt CDI.
Gå ut och kolla vad det är för märke på CDIn.
Är det leonelli är den ostrypt.
Är det Ducati är den strypt.
ska kolla vilken cdi är
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 18 juni 2009, 15:11
Rroobbaann skrev: TobbaN skrev: robin93 skrev: jag tror det är cdi:n man kan lätt få en moppe med den setupen att varva över 10000 rpm annars
Jovisst, det också. Alla nya moppar brukar oftast ha en strypt CDI.
Gå ut och kolla vad det är för märke på CDIn.
Är det leonelli är den ostrypt.
Är det Ducati är den strypt.
ska kolla vilken cdi är
jag har en ducati och min varvar som fan. det är väll leonelli som är strypt?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621 Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14
Inlägg
av Tomaz » 18 juni 2009, 15:20
Om det känns som att den stryper vid 10000rpm så är det CDI'n som är problemet men om det känns som att den inte orkar varva mer än 10000rpm så är det troligtvis cylindern som inte pallar.
henric92
Henke!
Inlägg: 436 Blev medlem: 3 september 2007, 15:57
Ort: malmö
Inlägg
av henric92 » 18 juni 2009, 15:34
min cpi sm 06 varva över 11000 med urpluggat...
det e nog cdin som är strypt för min kompis hade pr på sin annars org Derbi och den varva nästan 13 tusen enligt varvmätaren
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 18 juni 2009, 16:45
beckvall skrev: Rroobbaann skrev: TobbaN skrev:
Jovisst, det också. Alla nya moppar brukar oftast ha en strypt CDI.
Gå ut och kolla vad det är för märke på CDIn.
Är det leonelli är den ostrypt.
Är det Ducati är den strypt.
ska kolla vilken cdi är
jag har en ducati och min varvar som fan. det är väll leonelli som är strypt?
spelar ingen roll vilket tändsystem man har, båda kan vara strypta!
Men är de exakt 10k så är de nästan garanterat en strypning
För somsagt med en sån setup ska de varva på som fan om du har rätt inställningar i övrigt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Rroobbaann
Elmoped
Inlägg: 82 Blev medlem: 9 januari 2009, 16:20
Ort: olofström
Inlägg
av Rroobbaann » 18 juni 2009, 17:31
men om jag står och frivarvar går den upp ti 11k.
Och fattar vrf folk säger att man inte ska ha PR till org cylinder accet är grymt som fan och toppen kan man int gnälla på.
Eller är det vforc3 som gör accet :O ?
robin93
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 614 Blev medlem: 17 september 2008, 18:12
Inlägg
av robin93 » 18 juni 2009, 17:45
är man frivarvar kommer man högre än vad dne kan varva igenteligen självklart ger ju membranet lite också *:P
Rroobbaann
Elmoped
Inlägg: 82 Blev medlem: 9 januari 2009, 16:20
Ort: olofström
Inlägg
av Rroobbaann » 18 juni 2009, 17:55
robin93 skrev: är man frivarvar kommer man högre än vad dne kan varva igenteligen självklart ger ju membranet lite också *:P
okok;)
mtpower
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 408 Blev medlem: 31 mars 2008, 17:35
Ort: Jag kör MT5 / Vara
Kontakt:
Inlägg
av mtpower » 18 juni 2009, 18:16
robin93 skrev: är man frivarvar kommer man högre än vad dne kan varva igenteligen självklart ger ju membranet lite också *:P
Nej, man kan inte varva högre än vad motorn klarar om man står i friläge och varvar. Men man kan varva mer än om man hade kört.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 18 juni 2009, 19:08
bensinskalle skrev: beckvall skrev: Rroobbaann skrev:
ska kolla vilken cdi är
jag har en ducati och min varvar som fan. det är väll leonelli som är strypt?
spelar ingen roll vilket tändsystem man har, båda kan vara strypta!
Men är de exakt 10k så är de nästan garanterat en strypning
För somsagt med en sån setup ska de varva på som fan om du har rätt inställningar i övrigt
Jag menar inte tändsystemet, utan CDIn
f.d TSR-Crew
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 18 juni 2009, 19:19
TobbaN skrev: bensinskalle skrev: beckvall skrev:
jag har en ducati och min varvar som fan. det är väll leonelli som är strypt?
spelar ingen roll vilket tändsystem man har, båda kan vara strypta!
Men är de exakt 10k så är de nästan garanterat en strypning
För somsagt med en sån setup ska de varva på som fan om du har rätt inställningar i övrigt
Jag menar inte tändsystemet, utan CDIn
spelar fortfarande ingen roll
Men har man ducati cdi har man ducati system och likaså har man leonelli cdi så har man leonelli system
Men somsagt, oavsett vilket man har så kan de vara strypt/ostrypt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 18 juni 2009, 21:44
Bensinskalle: Men jag har Ducati tändningsystem, & Leonelli CDI
f.d TSR-Crew
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 18 juni 2009, 21:48
TobbaN skrev: Bensinskalle: Men jag har Ducati tändningsystem, & Leonelli CDI
Haru? Ha de va som fan
Så är de iaf inte på Derbi
Då har du rätt på den punkten, men ja tror fortfarande att strypningarna sitter lite här och var
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 18 juni 2009, 22:22
bensinskalle skrev: TobbaN skrev: Bensinskalle: Men jag har Ducati tändningsystem, & Leonelli CDI
Haru? Ha de va som fan
Så är de iaf inte på Derbi
Då har du rätt på den punkten, men ja tror fortfarande att strypningarna sitter lite här och var
Hihi (a).
Men tror dock du borde ha rätt när det gäller Derbi
Aldrig meckat med såna
f.d TSR-Crew
Tiinge
Elmoped
Inlägg: 63 Blev medlem: 15 juni 2009, 21:21
Inlägg
av Tiinge » 18 juni 2009, 23:22
det är cdin som stryper
men jag hade bytt till vassare cylinder för att få upp maximal effekt från pr röret som är jävligt varvvilligt
så köp en ostrypt cdi + en 70cc sport/midrace , helst midrace för då kan du behålla din 21 mm förgasare och endå få mer effekt för röret änn en sport cylinder
Tomaz skrev:
bil mätare brukar stämma ganska bra.