Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 17 juni 2009, 21:18
hej! min Derbi är trimmad med giannelli 2t och portad cylinder och 80 munstycke. men jag har ett problem att den vill ej varva ut riktigt den kommer upp i 9k och sen drar den utta helvete till 10k och varvar sedan jätte långsamt
och det är ingen begränsad cdi.... vad kan de vara som är fel? det är under körning.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
robin93
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 614 Blev medlem: 17 september 2008, 18:12
Inlägg
av robin93 » 17 juni 2009, 21:21
vad har du för drevning?
MKRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 374 Blev medlem: 13 maj 2009, 21:53
Ort: Osby
Inlägg
av MKRider » 17 juni 2009, 21:28
menar du att den avravar långsamt från 10k och uppåt? eller varvet går ner (mindre än 10k)?
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 17 juni 2009, 22:50
MKRider skrev: menar du att den avravar långsamt från 10k och uppåt? eller varvet går ner (mindre än 10k)?
ne den varvar långsamt upp mot 11k
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 17 juni 2009, 22:51
robin93 skrev: vad har du för drevning?
orginal
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621 Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14
Inlägg
av Tomaz » 17 juni 2009, 22:55
Är inte orginal 12-70 ?
Det är det iaf på dem gamlare sendorna. Men isf så bör du byta tyll 13-53, det brukar vara en bra drevning när man kör trimmat och det är mycket möjligt att ditt problem beror på drevningen.
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 17 juni 2009, 23:12
DerbiSM skrev: Är inte orginal 12-70 ?
Det är det iaf på dem gamlare sendorna. Men isf så bör du byta tyll 13-53, det brukar vara en bra drevning när man kör trimmat och det är mycket möjligt att ditt problem beror på drevningen.
ne jag har 11/65 det är en Senda R
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Ville ^.
Elmoped
Inlägg: 48 Blev medlem: 12 maj 2008, 18:47
Inlägg
av Ville ^. » 17 juni 2009, 23:34
Byt till 14/53 och den kommer gå skit gött !
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 18 juni 2009, 09:46
har drevat den nu och det är ingen skilnad :S när den är kall så går den utta helvete men när den blir varm så blir det samma sak
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
neme3
Elmoped
Inlägg: 44 Blev medlem: 22 april 2008, 07:46
Ort: hultsfred
Inlägg
av neme3 » 18 juni 2009, 11:11
då behöver du lite större munstycke om den går dåligare när den blir varm
Gilera stalker 50
Johanssons
Svårstartad skrothög
Inlägg: 346 Blev medlem: 24 juni 2008, 09:33
Ort: Bålsta
Inlägg
av Johanssons » 18 juni 2009, 11:15
Byt munstycke
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 18 juni 2009, 13:52
neme3 skrev: då behöver du lite större munstycke om den går dåligare när den blir varm
nej i så fall är det tvärt om
Kolla stiftet efter färg och testa lite med andra munstycken så ska de nog lösa sig
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 18 juni 2009, 14:36
ska montera 90 och jag har bytt kolvringar och nu varvar den väldigt bra igen
tack för hjälpen <3
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!