Moppe: aerox
Cylinder: Polini sport 70 cc
Rör: yasuni R
Förgasare: Dellorto 21mm
variator: polini speed control [/list][/quote] men nu till saken ska bytta cylinder vilken rekomenderar ni till det här trimmet ? just nu går moppen 101 km/h vill att den ska gå fortare och vilket rör ska jag ha som passar bäst till den ny cylindern ? vill inte byta något mer än det ! ps har en racing vev också
Om jag kör originalförgasare (12mm) till 70cc är det större chans att kolven nyper pga för lite smörjning?
Eller är det bara det att jag får ut mindre effekt från cylindern?
beror alldeles på vad det är för 70cc:are men själv skulle jag aldrig göra det smörjning det är väl för att få korrekt kylning? rätta mig om jag har fel.
Mhren är bättre men behöver också värre komponenter till sig, att tänka på är att båda cylindrarna har 12mm Kolvbult så du behöver ett vevparti som har 12mm kolvbult.
kallepalle skrev:ljudet lär inte bli ngn stor skillnad med 70cc. kör på 70cc för en 50cc sport märker du knappt någon skillnad på och motorn kommer må bättre med en 70cc eftersom du behöver varva mindre för samma effekt
Jag satte just en Poilini sport 50 cc på min och det blev en jävulsk skillnad. Både i acc och topfart. Innan gjorde moppen 55 km och nu över 70 och accet är nästan dubbla mot innan.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
stunt_pojken^^ skrev:pro replica är inte lågvarvigt
Fel S6pro är högvarvigt medans s6 proreplica är ett skitrör, det är högvarvigare än ett zx och TT men inte i närheten av de högvarviga rören.
om det är ett skitrör vill jag ha ett som är bra efter som den måste gå i minst 110km/h då
kan ngn berätta vad skillnaden mellan pro och pro replica är eftersom jag inte förstår det
Tyvärr kommer du inte att komma upp i ens över hundra skulle tippa på runt 80 +-5Km/h Skillnaden är att s6pro är avstämt för högre durationer vilket gör att mopeden varvar mer om cylindern klarar det och högre varv = mer effekt!
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Jck92 skrev:
Fel S6pro är högvarvigt medans s6 proreplica är ett skitrör, det är högvarvigare än ett zx och TT men inte i närheten av de högvarviga rören.
om det är ett skitrör vill jag ha ett som är bra efter som den måste gå i minst 110km/h då
kan ngn berätta vad skillnaden mellan pro och pro replica är eftersom jag inte förstår det
Tyvärr kommer du inte att komma upp i ens över hundra skulle tippa på runt 80 +-5Km/h Skillnaden är att s6pro är avstämt för högre durationer vilket gör att mopeden varvar mer om cylindern klarar det och högre varv = mer effekt!
stage6 50cc alu är den bästa "sport" 50cc cylindern sedan finns ju 50cc mhr replica som är en perfekt brukscylinder
Okej kör nämligen Stage6 50cc alu nu, vad är den byggd för? Jag använder det som transport endast, lite buskörning och så.
Det är en sådan cylinder som är gjord för gaubruk, det är verkligen inte en racingcylinder. Dock så har den stor potential med dubbla avgasportar så det går ju att höja effekten enormt med en vass portning.
O-W skrev:
Jck92 skrev:
O-W skrev:
Har kollat på en stage6 70cc är den bra eller?
Antar att du menar s6 prosport. Den är bra är den vassaste sport cylindern rekommenderar dock avgasrörs byte då.
Jck92 skrev: stage6 50cc alu är den bästa "sport" 50cc cylindern sedan finns ju 50cc mhr replica som är en perfekt brukscylinder
Okej kör nämligen Stage6 50cc alu nu, vad är den byggd för? Jag använder det som transport endast, lite buskörning och så.
Det är en sådan cylinder som är gjord för gaubruk, det är verkligen inte en racingcylinder. Dock så har den stor potential med dubbla avgasportar så det går ju att höja effekten enormt med en vass portning.
O-W skrev:
Jck92 skrev:
Antar att du menar s6 prosport. Den är bra är den vassaste sport cylindern rekommenderar dock avgasrörs byte då.