De är ju lika mycke tryck på båda sider om domluddemuregard skrev:Fattar inte riktigt hur man bygger en 2t med turbo :S . För reeds läpparna kan ju inte funka med turbon :S
Aa men vafan hjälper turbon med? Imed att du kan väl fan inte ha användning för mer tryck än vad kolven gör utan turbon :S ?bensinskalle skrev:De är ju lika mycke tryck på båda sider om domluddemuregard skrev:Fattar inte riktigt hur man bygger en 2t med turbo :S . För reeds läpparna kan ju inte funka med turbon :SMan kan ju tro att t.ex. ett dubbelt tryck i vevhuset får läpparna att pajja, men de borde funka eftersom turbon trycker på så att det blir samma tryck på andra sidan om läpparna
Så tryckskillnaderna blir i princip de samma....
Dock kan man ju sätta hårdare läppar eftersom de nya gaserna tvingas igenom dom
Jo de ä precis de man kanluddemuregard skrev:Aa men vafan hjälper turbon med? Imed att du kan väl fan inte ha användning för mer tryck än vad kolven gör utan turbon :S ?bensinskalle skrev:De är ju lika mycke tryck på båda sider om domluddemuregard skrev:Fattar inte riktigt hur man bygger en 2t med turbo :S . För reeds läpparna kan ju inte funka med turbon :SMan kan ju tro att t.ex. ett dubbelt tryck i vevhuset får läpparna att pajja, men de borde funka eftersom turbon trycker på så att det blir samma tryck på andra sidan om läpparna
Så tryckskillnaderna blir i princip de samma....
Dock kan man ju sätta hårdare läppar eftersom de nya gaserna tvingas igenom dom