jag har en peugeot jetforce med zx oc dragen v-ring och större munstycke 65, men den axxar fast den orkar inte varva helt ut den stannar vid typ 45-50 kmh vad ska jag göra?? : O
Flixis skrev:nej jag har inte strypt av CDI boxen, ok jag ska testa 70. En ska till ska jag försöka strypa av luftburken eller köpa ett sportluftfilter?
Peugeots liggande motor kan jag utan och innan och till din setup rekommenderar jag inte sportluftfilter utan det är bättre att köra med orginalburken. Cdi:n är inte strypt på jetforce/ludix. Som sagt testa att byta munstycke köp en sats och prova dig fram.
man behöver inte strypa av cdi:n på moppen för att den går i 55 med effektrör mm, det kan gå i 90 blåss med strypt cdi, fattar inte vf alla säger att man ska strypa av, går inte så väldans snabbare
MKRider skrev:man behöver inte strypa av cdi:n på moppen för att den går i 55 med effektrör mm, det kan gå i 90 blåss med strypt cdi, fattar inte vf alla säger att man ska strypa av, går inte så väldans snabbare
Beror helt på vad man har för moppe..
En kymco super fever x går inte en km fortare än 60 om man inte stryper av cdi:n
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Du ska inte behöva byta till så mycket större munstycke. Ordna vikter och se till att du dragit Variator-ringen, även om jag har för mig att det är en bricka på Jetforce?
den axxar bra upp till 35-40 sen bara slutar den varva och går ner på låga varv och går piss, men den bluddrar inte,den orkar inte varva helt ut tycker jag
MKRider skrev:man behöver inte strypa av cdi:n på moppen för att den går i 55 med effektrör mm, det kan gå i 90 blåss med strypt cdi, fattar inte vf alla säger att man ska strypa av, går inte så väldans snabbare
Jag bytte från en gammal cdi till en ny orginal av samma moppe. fick 15 km/h extra!
En kymco super fever x går inte en km fortare än 60 om man inte stryper av cdi:n [/quot
axxar jetforce med direktinsprut bättre än den utan? har hört att den utan är en teknologi av hög prestanda i förgasaren. Så att dom axxar lika bra, men vet du har sagt att om jag ska trimma ska jag köpa utan. Men nu är jag endast intresserad av vilken av dom som axxar bäst vet du de`?
En kymco super fever x går inte en km fortare än 60 om man inte stryper av cdi:n [/quot
axxar jetforce med direktinsprut bättre än den utan? har hört att den utan är en teknologi av hög prestanda i förgasaren. Så att dom axxar lika bra, men vet du har sagt att om jag ska trimma ska jag köpa utan. Men nu är jag endast intresserad av vilken av dom som axxar bäst vet du de`?
drar bättre ;9
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information