MKRider skrev:jo dom är med rätt nice , men bensinskalle kan du förklara lite mer? är inte så haj så det med lätt mc
skillnaderna är ju chassit
gasgasen har värre chassi, den har brembo bromsar, öhlins dämpare bak, vettefan vad de är för gaffel men de är en ordentlig en de också Den är fabriksbyggd att gå på väg och har lite värre komponenter helt enkelt
ktm:en är ju en cross som man har satt sm däck på, den är gjord för att åka i lera, inte på asfalt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
KTM har alltid dragit åt sig blick, speciellt 2 takt.. ltåer så jävla gott,
Beta RR 125;an är en mes 4-takt, DÖD ÅT FYRTAKT!!!!
Nä men KTM har DYYYRA delar, en cross är som sagt inte byggd för att åka på asfallt och ha samma varvtal hela tiden, utan är gjorda för terängen där du växlar non-stop typ.
jo men en "liten" KTM i samhället där jag bor i hade vatt coolt.
Är en liten by, med 4 st KTM. 1st 525 och 2st 990 tror jag det är och en 625. och de stagrar och håller på som fan, coolt att ha en "liten" KTM Bbland de större med ^^
ktm självklart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! assnygga o bra kvalité kan det bli bättre (ja iof priset kanske kunde varit bättre men inte prestanda TYP eller jo kunde varit bättre men priset hade juh varit dyrare)
jag skulle ha kört på gasgas då det är mer rejäla grejjer såsom chassi, dämpare osv. = håller bättre. sen är det så vanligt med ktm gämfört med gasgas.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
på KTMen om du ska vara noga kolv 25-30 timmar, växlelådsolja ca 5 timmar, på gasgasen ingen aning, men förmodar att de osså e samma då båda är tävlingsmaskiner
Jag skulle tagit GasGas:en! Anledning? se vad bensinskalle skrev!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
kolvbyte typ var 300:e mil blir de säkert, eller runt 30-40h beroende på hur man kör.
Är man någelunda snäll så räcker kolven på gasgasen 50h
växellådsoljan behöver man inte byta så äckligt ofta, vet ingen exakt siffra men kör man lugnt somsagt så räcker oljan säkert 300-500 mil
Vevparti och sånt bör renoveras med visst intervall, många som renoverar sina helt o hållet efter 500 mil, men de går säkert att köra 1000 om man kör på väg.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ok, växellådsoljan, är deta bara att fylla på ny då? för då är det ju inte så jobbit, men kolven va 30 timme?, har en länk som jag hhittade precis där dom säger efter ca 300 mil ?
MKRider skrev:ok, växellådsoljan, är deta bara att fylla på ny då? för då är det ju inte så jobbit, men kolven va 30 timme?, har en länk som jag hhittade precis där dom säger efter ca 300 mil ?
sry skrev precis efter att du postat såg inte ^^
Tömma ut den gamla, och hälla i ny
På fyrtakt är det skitviktigt att byta olja ( på 4t crossar byter man helst olja var 5:e timme), då den ofta används både till cylindern och v-lådan, men på tvåtakt så används växellådsoljan bara i växellådan så därför är det inte så känsligt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever